AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #41 Del Skrevet 14. juli 2017 Og historien bare baller på seg etterhver...... Anonymkode: 37c2f...36a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #42 Del Skrevet 14. juli 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har tatt avstand fra de, føler ikke for å ha så mye kontakt akkurat nå hvertfall. De stoler jo ikke på meg. Og dersom de nå ombestemmer seg, ville jeg takke nei. Ikke når de ser slik som de gjør på ting. Ts Anonymkode: 5c2d7...820 Nå oppfører du deg som en sutrete og bortskjemt dramaqueen. Man skulle trodd at du var 14 år. Anonymkode: b5537...090 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattugla Skrevet 14. juli 2017 #43 Del Skrevet 14. juli 2017 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå handler vel denne diskusjonen om mer enn bare juridisk rammeverk, da. Det er vel ingen i denne tråden som påstår at Perle over her eller faren til TS ikke har LOV til å bestemme over egen eiendom, men familieforhold har flere aspekter enn bare hva som er juridisk lov - det handler også om hva man bør gjøre, om man ønsker å ha gode relasjoner i familien. Du står også fullstendig fritt til å f.eks. aldri ringe barna dine til bursdag eller jul, men sannsynligvis ender det opp med at du gjør deg selv temmelig upopulær og også ganske ensom på sikt. Juss og etikk er ikke det samme. Nå er jeg enig i at det ikke er noe TS kan gjøre for å tvinge faren og stemora til å endre mening, hun må nok bare finne seg i å feriere et annet sted - men jeg forstår frustrasjonen hennes. Om scenariet er som hun beskriver, altså at hun aldri har ødelagt noe på hytta, er en rolig person, og i tillegg tilbyr seg å gjøre forefallende arbeid mens hun er der, så synes jeg det er ekstremt rart at hun ikke får låne hytta litt om sommeren. Hun er ikke en random person, hun er hytteeierens eget avkom. De fleste besteforeldre som eier hytte låner den gladelig bort til voksne barn og barnebarn, er mitt inntrykk. Selv sitter jeg på mine foreldres hytte nå mens jeg skriver, de er kjempeglade hver gang jeg og barna mine vil ta en tur hit, fordi det betyr at neste generasjon knytter bånd til stedet, og hjelper dem litt med å klippe gress etc. At TS hadde en alkoholisert eks, synes jeg det er ganske drøyt å holde mot henne på den måten - med mindre han satte fyr på hele hytta eller noe annet ekstremt. Som forelder selv så klarer jeg ikke se for meg at jeg hadde reagert så smålig om et av mine barn havnet i den forferdelige situasjonen å være sammen med en rusmisbruker. Hadde aldri tenkt på å straffe det voksne barnet mitt, men snarere tenkt på hvordan jeg kunne hjelpe og støtte mest mulig. De færreste som er sammen med rusmisbrukere er det fordi det er gøy, men fordi de sliter med å komme seg ut av forholdet, spesielt om de har barn og økonomiske forpliktelser sammen. Hadde jeg vært TS, hadde jeg gitt opp planer om hyttetur, men hadde nok også tatt avstand til far og stemor. Anonymkode: 8f598...e62 Helt enig! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perle Skrevet 14. juli 2017 #44 Del Skrevet 14. juli 2017 12 timer siden, Blodets rett skrev: ISå du føler ikke noe som helst ansvar for kommende generasjoner? Sjarmerende. Nei. Ikke særlig sjarmerende du heller med kommunistholdningen din. *grøss* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blodets rett Skrevet 14. juli 2017 #45 Del Skrevet 14. juli 2017 (endret) 39 minutter siden, Perle skrev: Nei. Ikke særlig sjarmerende du heller med kommunistholdningen din. *grøss* Den er faktisk konservativ. Du vet, hva Høyre glemte å være. Endret 14. juli 2017 av Blodets rett 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #46 Del Skrevet 14. juli 2017 På 7/13/2017 den 15.51, AnonymBruker skrev: De var sammen da jeg og min eks lånte hytta. Skal også nevnes at jeg har lånt hytta før jeg fikk ny samboer. Ts Anonymkode: 5c2d7...820 Før du låne hytten om du bare har med deg barna? Har du latt din far og stemor blir kjent med ham? Hva med å besøke dem oftere om de ikke kjenner ham ordentlig? Anonymkode: ed482...68e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå