AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #1 Skrevet 13. juli 2017 Er det flere som har det som meg og har ekstremt lite å gjøre i juli? Hva gjør du på jobb da? Får så dårlig samvittighet fordi jeg bare sitter og surfer, men det er så lite å gjøre. Jobber på kontor. Hva gjør du når du ikke har noe å gjøre på jobb? Anonymkode: bacfa...215
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #2 Skrevet 13. juli 2017 Jobber på bensinstasjon og nattevaktene kan være utrolig kjedelige. Lite å gjøre. Jeg pleier som regel bare å surfe på nettet eller spille. Noen ganger er jeg så trøtt at jeg holder på å sovne, men våkner til da det kommer kunder inn. Kommer sånn lyd når folk går inn og ut døra. Anonymkode: 4621d...1d9
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #3 Skrevet 13. juli 2017 Jobber i ett strekk uten sittepause i 9 timer - servitør Anonymkode: dcd54...ca6 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #4 Skrevet 13. juli 2017 Akkurat nå har jeg en kjapp lunsjpause med en boks gresk yoghurt. Jeg jobber på et NAV-kontor, er alene i to uker da de to andre har ferie. Det er like mye å gjøre som ellers, men nå er jeg alene og må snakke med alle som kommer innom kontoret også. Koselig det - men det gjør også at alt det andre tar lenger tid å få gjort. Folk trenger jo akkurat like mye sykepenger, dagpenger, arbeidsavklaringspenger, sosialhjelp og så videre selv om det er juli. Det er mye å skrive, og siden jeg er alene på et lite kontor blir det mye leting etter informasjon om oppgaver jeg aldri har gjort, eller å ringe rundt for å finne noen som kan hjelpe meg. De fleste tror jo at dersom man jobber i NAV kan man alt, men det blir dessverre av og til som å forvente at alle som jobber på Meny skal kunne oppskriften på [putt inn noe veldig komplisert]. Men det er klart det blir kjedelig å sitte alene på et kontor i tre uker. Derfor trenger jeg en pustepause i lunsjen, men venter på folk som skal ringe tilbake, så kan ikke forlate kontoret. Anonymkode: 79bc1...725 3
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #5 Skrevet 13. juli 2017 Rydder kontoret og drikker kaffe. Har med en bok i veska hvis det blir helt krise kjedelig. Prøver å fordele de få sakene jeg har utover ukene for å få dagene til å gå (så sant det ikke er saker med tidsfrister i løpet av ferien). Anonymkode: edd7e...876
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #6 Skrevet 13. juli 2017 Vasker. Vasker barnehager, så det er ikke like skittent som det pleier å være siden det er mindre barn nå, men det er likevel mye å gjøre. Tar slike ting som vi sjeldent har tid til, som vinduer og dører, og hyller osv, i tillegg til det vanlige. Anonymkode: 0ebfe...3af
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #7 Skrevet 13. juli 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Rydder kontoret og drikker kaffe. Har med en bok i veska hvis det blir helt krise kjedelig. Prøver å fordele de få sakene jeg har utover ukene for å få dagene til å gå (så sant det ikke er saker med tidsfrister i løpet av ferien). Anonymkode: edd7e...876 Dette, med unntak av at jeg surfer i stedet for å ta frem bok i dødperioder. I tillegg tar jeg alle de bittesmå filletingene som alltid blir utsatt og nedprioritert resten av året, samt rydder og ordner opp ellers i lokalene. Renser kaffetrakteren, skrur til fester på lealause møteromstoler, rydder på rekvisitalageret etc. Alt dette klarer jeg å beskjeftige meg med en ukes tid, men sjelden mer. Derfor prøver jeg alltid å ikke planlegge ferie med mer enn en uke jobbing i fellesferien. (Vi har ikke fast fellesferie hos oss, men de fleste tar ferie rundt de tider likevel.) Dvs., det er dette jeg pleier gjøre de gangene jeg jobber i juli. I år har jeg ferie. Anonymkode: 9dee7...5b8
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #8 Skrevet 13. juli 2017 Jeg er helt ny i denne stillingen, og har egentlig ikke fått noen opplæring, så jeg vet ikke helt hva som forventes av meg heller. Jeg har en liste med oppdrag som skal løses, men jeg har ikke kunnskap nok til å løse de uten opplæring, og alle som skal kunne hjelpe meg er på ferie eller syke. Så da sitter jeg her da. TS Anonymkode: bacfa...215
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #9 Skrevet 13. juli 2017 Juli er min travleste måned. Da behandler vi ferdig alle søknadene om opptak til høyere utdanning, svarer på tusen telefoner og eposter, og rapporterer søkertall og poengsummer innad på universitetet og utad til presse og andre interesserte. Det er et stort press på jobben, og vi jobber MYE overtid. Lunsjen inntas kjapt foran PCen som nå. Sender tilbudsbrev til søkere som har fått plass, snakker med gråtende søkere som ikke har fått plass, og som lurer på hvor stor sjanse det er for å rykke opp på ventelisten. Ferie tar jeg til høsten når det er roligere. Anonymkode: 5afc9...083 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #10 Skrevet 13. juli 2017 Sitter på YouTube, nettaviser, sitter litt ute i sola (har muligheten), rydder litt, drikker kaffe, sorterer post, tar litt lang lunsj og går litt tidlig. Har fleksibel jobb. Anonymkode: 00070...3b9 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #11 Skrevet 13. juli 2017 Drikker kaffe, rydder på kontoret, rekvisitarommet og fellesområdene, hører lydbok, rusler turer for å fange Pokemon, er det andre kolleger på jobb spiller vi kort. Selve jobben tar kanskje et par timer effektiv jobbing per dag. Etter sommeren begynner jeg som innkjøper i bygg og anlegg, og da har vi fellesferie. Anonymkode: 1de76...476
Lærke Skrevet 13. juli 2017 #12 Skrevet 13. juli 2017 Prøver å komme ajour med journalnotater og så må vi ta hånd om andre sine saker, i tillegg til våre egne. Dvs. dra på tilsyn, ta rustester, hjemmebesøk etc. som må gjøres. Og så er det alltid ett par akuttsaker i juli. Så det er nok å gjøre. I år har jeg heldigvis fri hele juli Jobbet juli i fjor og det ble en travel måned. 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #13 Skrevet 13. juli 2017 Jobber i helsevesenet, så vi har akkurat like mye å gjøre som ellers i året. Vi kan liksom ikke låse dørene og sette beboerne på pause fordi det er sommer, julaften, påske, 17. mai osv... Anonymkode: f64ba...1d9 4
makkapakka Skrevet 13. juli 2017 #15 Skrevet 13. juli 2017 kontorjobb: har sinnsykt mye å gjøre, glad jeg snart skal ha ferie.
Nuith Skrevet 13. juli 2017 #16 Skrevet 13. juli 2017 Hos oss er det enda mer å gjøre i sommerferien, så hvis jeg får tid i tillegg til vanlig jobb - lite sannsynlig - så jobber jeg med jobbrelaterte prosjekter som jeg uansett er forventet å gjøre i løpet av høsten. Tidligere år har jeg jobbet overtid hver dag i juli. Heldigvis har vi litt flere ansatte nå. 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #17 Skrevet 13. juli 2017 Leser nyheter, blogger, henger på KG osv. Går gjennom alt Internett har å by på av underholdning har sykt likte å gjøre i juli.. Egentlig ganske kjedelig, men er mange jobber som ville vært mye kjipere å ha. Anonymkode: c1e6e...caf 1
Simmis Skrevet 13. juli 2017 #18 Skrevet 13. juli 2017 Som alle andre dager, bare det at det er 1/4 av barna som er i bhg i juli. Så vi går litt tidligere, bruker avspaseringer osv. Ferie fra mandag da 😊
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #19 Skrevet 13. juli 2017 Jobber på Taxfree, så for oss er det høysesong og ekstremt travelt nå. Anonymkode: 685e6...fc5
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #20 Skrevet 13. juli 2017 Like mye om ikke mer å drive med. Folk blir syke i juli også samtidig som alle har ferie.. arrgh.. Anonymkode: 2188f...1d3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå