AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #21 Skrevet 13. juli 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Snart barnehagestart. Har skjønt at man skal merke klærne. Holder det med etternavn eller må man ha på fornavn også? Har to tette barn så sistemann arver klær fra store. Så hadde vært lett og bare ha ett etternavn. Men da vet kanskje ikke ansatte hvem som har etternavnet? Hvor har dere kjøpt slike lapper forresten? Gode erfaringer? Anonymkode: cf075...d03 Vi kjøper sånne klistremerker fra navnelapper.no. Funker bra! Jeg merket med fornavn til den eldste, men merker jo nå at det er upraktisk når de to yngste skal arve, selv om de i bhg sier at de forstår hvem det er sin uansett, så nå har jeg gått over til å bestille med bare etternavn (men har et sjeldent etternavn da). Anonymkode: 8ed97...dc5
Havrekjeksen Skrevet 13. juli 2017 #22 Skrevet 13. juli 2017 Som et ps, så er de klisterlappene fine til å skille barnas ting. Mine to gutter er 3 år og 3 mnd sånn ca, men allerede har den minste fått endel bamser som er likt den eldste sitt. Og noen unike som eldste tyvlåner. Kosetepper og lignende. Jeg har kjøpt merkelapper til den minste og merker sånne ting, så vet jeg hvem som eier hva når ammetåka legger seg.
gohege Skrevet 13. juli 2017 #23 Skrevet 13. juli 2017 Hvorfor ikke skrive fornavnet på søskene eks "Mari og Emil"? Flere har gjort det til sine søskenpar i barnehagen der jeg jobber (ca 80 barn), og det funker fint. I blant kan det være enklere å huske enn etternavn siden navnet på lille/store-bror/søster oftere kommer fram i prating med barnet enn etternavnet. I garderobene står også bare fornavnet, evt initialer på etternavn tillegg hvor det er flere som heter det samme.
Fru Uperfekt Skrevet 13. juli 2017 #24 Skrevet 13. juli 2017 5 timer siden, miihita skrev: Vel. Er mange som jobber i barnehage ( meg inkludert) som har vansker med å lære navn fort. Og hva med alle vikarer som kommer og går? Er lettest med fornavn og etternavn så det går raskere for oss å vite hva som skal hvor 😊 men dette er nå min mening. Kan jo hende dere har et godt system i deres barnehage 😊 Er to faste vikarer og fire faste ansatte så man kan vel si at vi har vært en god kunde i mange år og det er de samme nå som når vi først startet å bruke den 1
atropos Skrevet 13. juli 2017 #25 Skrevet 13. juli 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Snart barnehagestart. Har skjønt at man skal merke klærne. Holder det med etternavn eller må man ha på fornavn også? Har to tette barn så sistemann arver klær fra store. Så hadde vært lett og bare ha ett etternavn. Men da vet kanskje ikke ansatte hvem som har etternavnet? Hvor har dere kjøpt slike lapper forresten? Gode erfaringer? Anonymkode: cf075...d03 Fornavn! Det er et helvete med alle disse etternavnene. Styrete å finne rette eier. Vi som jobber i bhg går ikke rundt å husker etternavnene på ungene til enhver tid. Og selv om vi som jobber fast etterhvert husker det, er det styr når det kommer vikarer/studenter. Fra hvor? Askeladden har lapper som sitter godt. Og anbefaler taggitfester for ullklær etc 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå