AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #1 Skrevet 13. juli 2017 Snart barnehagestart. Har skjønt at man skal merke klærne. Holder det med etternavn eller må man ha på fornavn også? Har to tette barn så sistemann arver klær fra store. Så hadde vært lett og bare ha ett etternavn. Men da vet kanskje ikke ansatte hvem som har etternavnet? Hvor har dere kjøpt slike lapper forresten? Gode erfaringer? Anonymkode: cf075...d03
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #2 Skrevet 13. juli 2017 Lapper finner du på nettet. Har du et etternavn ingen andre har? Da kan etternavn være nok. Anonymkode: 97e06...a35
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #3 Skrevet 13. juli 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lapper finner du på nettet. Har du et etternavn ingen andre har? Da kan etternavn være nok. Anonymkode: 97e06...a35 Ja etternavnet har ingen andre. Anonymkode: cf075...d03
Havrekjeksen Skrevet 13. juli 2017 #4 Skrevet 13. juli 2017 Jeg bruker disse: https://www.navnelapper.no/alfaweb/mobile_index? Med telefonnummeret mitt og barnets fulle navn, selv om jeg har to. Om noen skulle ha samme etternavn så kan jeg lett sette ny lapp oppå den gamle. Disse sitter veldig godt på vaskelapper og størrelselapp I nakken, og dersom jeg setter det rett på plagget så holder det bedre jo mindre elastisk stoffet er. På sokker ramler det av etter andre vask, så de merker jeg med initialer og en tusj. Disse lappene holder også veldig godt på ting som drikkeflaske og smokker som kjøres hyppig i oppvaskmaskinen. Har ikke testet andre merker..
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #5 Skrevet 13. juli 2017 Jeg har kjøpt Askeladden-navnelapper etter anbefaling fra andre. Vi har fornavn etternavn Anonymkode: b05ec...1eb
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #6 Skrevet 13. juli 2017 Jeg har bare barnets fornavn og mitt telefonnummer på. Det har holdt lenge. Bestiller på Askeladden.no og fester de på vaskelappen e.l i klærne, opplever at de sitter godt Anonymkode: 88f2b...bde
Sushi Skrevet 13. juli 2017 #7 Skrevet 13. juli 2017 Etternavn holder sikkert, men det kan jo være vanskelig for vikarer og sånt å holde styr på både for- og etternavn. Mine barn går i en ganske liten barnehage, og det hender ofte at lillebror går i klær som er merka med storesøsters navn. Alle de faste kjenner begge ungene, så det er ikke noe problem. 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #8 Skrevet 13. juli 2017 Mine barn går i en avdelingsbarnehage med ca 13 barn på hver avdeling. Her bruker vi kun fornavn! Ingen heter det samme. Hvis det er en barnehage med 50+ barn bør du ha både fornavn og etternavn, eventuelt fornavn og mellomnavn.. Hvis barnet ditt har dobbelt fornavn holder det sikkert (er f.eks få barn idag som heter Anne-Katrine) Anonymkode: d180a...4f7
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #9 Skrevet 13. juli 2017 Har i alle 5 år i barnehagen kun brukt fornavn og initial i etternavn, uten problemer. Det står altså bare "Lise B." eller "Petter B." på lappene. Anonymkode: d4f89...389 1
Sola* Skrevet 13. juli 2017 #10 Skrevet 13. juli 2017 Jeg kjøper fra navnelapper.no med mønstret bakgrunn da de med hvit bakgrunn faller av i vask. Og du kan skrive begges fornavn i linje 1 og etternavn i linje 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #11 Skrevet 13. juli 2017 Du må ha fornavn med, det er mye lettere for de ansatte i barnehagen å holde orden på klær og sko da, og for vikarer er det umulig hvis du bare har etternavn. Anonymkode: 97fc0...71f 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #12 Skrevet 13. juli 2017 Om det er en liten barnehage så går det sikkert fint med etternavn. Ellers så jeg noen som hadde fornavnene til begge barna sine på navnelappene, altså barn 1 på linje 1 og barn 2 på linje 2. Det synes jeg virket lurt. Kanskje litt kronglete om man har flere enn to. Anonymkode: e0276...d09
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #13 Skrevet 13. juli 2017 Har prøvd mange forskjellige leverandører og de detter alle av etterhvert, i hvertfall sv de klistrelappene, så sjansen er stor for at når småsøsken skal arve plagget må du sette på nye lapper uansett. Anonymkode: 18b3c...ab7
miihita Skrevet 13. juli 2017 #14 Skrevet 13. juli 2017 (endret) Hver så snill å skriv hele navnet på lappene. Da blir alle ansatte i barnehagen fornøyde 😊 Hilsen barnehage ansatt Endret 13. juli 2017 av miihita 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #15 Skrevet 13. juli 2017 På lappene våre har jeg skrevet: Fornavn på barnet Mitt navn: mitt telefonnummer (far er ikke med i bildet) Anonymkode: 2859f...f48 1
Fru Uperfekt Skrevet 13. juli 2017 #16 Skrevet 13. juli 2017 14 minutter siden, miihita skrev: Hver så snill å skriv hele navnet på lappene. Da blir alle ansatte i barnehagen fornøyde 😊 Hilsen barnehage ansatt Kommer vel ann på hvor stor barnehage en har barna i Våre har alltid kun hatt etternavn, som vi er de eneste i bygda som har, og har fungert fint i alle de år.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #17 Skrevet 13. juli 2017 Har dere et sjeldent etternavn skjønner jeg ikke hvordan de ansatte i barnehagen ikke skal kunne lære seg det. Nå har jeg kun jobbet på avdelinger med max 14 barn, men har aldri opplevd etternavnsbruk som et problem. Har man 40 unger på en basebarnehage og fem stk heter Hansen, så stiller det seg nok litt annerledes. Anonymkode: 9dfff...d46
Måbarefåsiat... Skrevet 13. juli 2017 #18 Skrevet 13. juli 2017 (endret) Brukt Askeladden og er fornøyd med det. I barnehagen brukte vi fornavn og etternavn og mitt telefonnummer. På skolen har vi bare brukt fornavn (eneste på skolen som heter det) og mitt telefonnummer. Endret 13. juli 2017 av Måbarefåsiat...
miihita Skrevet 13. juli 2017 #19 Skrevet 13. juli 2017 5 minutter siden, Fru Uperfekt skrev: Kommer vel ann på hvor stor barnehage en har barna i Våre har alltid kun hatt etternavn, som vi er de eneste i bygda som har, og har fungert fint i alle de år. Vel. Er mange som jobber i barnehage ( meg inkludert) som har vansker med å lære navn fort. Og hva med alle vikarer som kommer og går? Er lettest med fornavn og etternavn så det går raskere for oss å vite hva som skal hvor 😊 men dette er nå min mening. Kan jo hende dere har et godt system i deres barnehage 😊 1
Minlillelykke Skrevet 13. juli 2017 #20 Skrevet 13. juli 2017 Vi er fornøyd med askeladden, eneste som sitter på. Ville hatt begges fornavn og etternavn samt tlf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå