AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #1 Skrevet 13. juli 2017 I ferien og om sommeren generelt henger ungene i området mye sammen, gjerne hver dag. Om de skal spise middag hos hverandre blir det gjerne avtalt på forhånd, men bakverk, is og godis som spises sånn innimellom - hvor mye av sånt er det greit å gi andres barn? Det er snakk om 4-6-åringer. Anonymkode: ab062...01b
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #2 Skrevet 13. juli 2017 Hva med å snakke med de andre foreldrene? Anonymkode: a3d29...4ba 3
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #3 Skrevet 13. juli 2017 Jeg kjøper alltid slike bursdagposer på nille når det er tilbud, hender det koster 5kr osv. Og hvis mine barn da får besøk, så fyller jeg de med 2 slik trolli -småposer, 2bamsemums, 2seigmenn eller andre ting. De får 6 ting hver, fordi 4 ville holdt, men de vil vanligvis "ha med hjem å vise". Er det popcorn, potetgull osv, får de egne små-beger. Det jeg tenker er at barn ikke tenker over hvor mye de spiser, men at de spiser, mengden teller sjeldent. Anonymkode: 1e83c...a18
Chizue Skrevet 13. juli 2017 #4 Skrevet 13. juli 2017 Snakk med foreldrene ^^ Ellers kan du jo lage hjemmelaget is, f.x mose/blender frukt og bær og helle dette oppi ispinneformer =) Saftis av saft, eller rett og slett fryst banan med litt sjokoladetrekk.. Alt godt i sommeren, trenger jo ikke å være usunt
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #5 Skrevet 13. juli 2017 Spiser dere slik hver dag mellom måltidene? hva med å lage sunnere snacks? Hjemmelaget is, smoothies osv, Anonymkode: 24bbf...0f5 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #6 Skrevet 13. juli 2017 Jeg synes det er greit at barnet mitt får slikt borte, men ikke i mengder da jeg opplever at han har spist seg mett på andre ting enn mat. Helst gi en skive før godteri fks. Er uansett enkel sak å sende en SMS hvor man spør om det er greit Anonymkode: 5a330...3d1
EvaLena Skrevet 13. juli 2017 #7 Skrevet 13. juli 2017 De spiser jo ikke store mengder av det, så nabobarn ville fått det samme som mine barn.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #8 Skrevet 13. juli 2017 7 minutter siden, EvaLena skrev: De spiser jo ikke store mengder av det, så nabobarn ville fått det samme som mine barn. Naboen her på 10 år har egen godteskuff hvor det bare er å forsyne seg, da blir jeg litt oppgitt Anonymkode: 5a330...3d1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #9 Skrevet 13. juli 2017 Det er helt greit at mine barn, får sånt er de bort. Men de kan gjerne begrense det. Har de bakt boller, ja så gi barnet mitt en bolle, men ikke 5 stk. Ene barnet mitt, kan spise til det nesten spyr, og hun hadde vært hos noen, som hadde bakt Brownie, og hun spiste 7 biter, og var jo så kvalm da hun kom hjem. Selv har jeg på sommeren saftis i fryseren, og det kan de få en av. Men å dele ut godteri til barna, bare fordi det er sommer, ser jeg ikke poenget med. Baker jeg, så får barna en bolle, en muffins. Dette er jo for at de ikke skal spise seg mette på klin, eller kvalme. Anonymkode: 82a52...d8f
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #10 Skrevet 13. juli 2017 Serverer dere sånt hver dag? Vi har bare to små som ikke har begynt med sånt enda. Men trodde det var vanlig bare på lørdager? Anonymkode: 80521...4b6
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #11 Skrevet 13. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Serverer dere sånt hver dag? Vi har bare to små som ikke har begynt med sånt enda. Men trodde det var vanlig bare på lørdager? Anonymkode: 80521...4b6 Vi gjør ikke, men en del av naboene/omgangskretsen gjør. Lurer bare på hvor vanlig det er å gi sånt til andres barn hver eneste dag, og det ser ut til at de fleste her er mer som vår familie. Det hender vi tar en is til dessert ETTER middagen, men ikke kjeks, is og godteri mellom måltidene. Barna mine kommer hjem og er mette fordi de får så mye søtsaker hos andre... Det gjelder forsåvidt ellers i året også, men de besøker hverandre oftere om sommeren. TS Anonymkode: ab062...01b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå