AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #1 Skrevet 13. juli 2017 Jeg har kommet inn både på PPU Yrkesfag (service og samferdsel) og på PPU allmennfag (økonomi), og er veldig i tvil hva jeg skal velge. Vil valget av PPU være avgjørende når jeg skal søke jobb etter studiene? Sånn som jeg har forstått det, så kan man jobbe både på yrkesfag eller på allmennfag på videregående, uavhengig av hvilken PPU didaktikk man har tatt. PPU Yrkesfag er nærmest der jeg bor, men jeg vil jo velge den beste uavhengig av det Er det noen som har noen kloke råd her? Anonymkode: d617b...615
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #2 Skrevet 13. juli 2017 Du får undervisningskompetanse basert på fagene du har tatt PPU i. Det er enormt stor forskjel på elevgruppen innen service og samferdsel og de som studerer økonomi ;-) Velger du å ha hovedfokus på økonomi kan du sikkert supplere med å ta selve didaktikken på PPU-studiet innen yrkesdidaktikk. Hør med studieleder om dette - gjerne nå i forkant. Si at du gjerne vil ha undervisningskompetanse i alle fag du har kompetanse i fra tidligere. Dette ordner de helt sikkert for deg. Ville likevel valgt å ha hovedfokuset på økonomibiten. Tror du vil angre om du skal bli kontaktlærer for service og samfedrsel-elever for all ettertid. Anonymkode: dd523...e94
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #3 Skrevet 13. juli 2017 Okei, jeg trodde man har undervisningskompetanse i de fagene man har studiepoeng i? Hvis jeg feks tar PPU økonomifag, men samtidig så har jeg årsstudium i engelsk. Da kan jeg vel undervise i engelsk og? TS Anonymkode: d617b...615 1
Fotballmamma Skrevet 13. juli 2017 #4 Skrevet 13. juli 2017 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Okei, jeg trodde man har undervisningskompetanse i de fagene man har studiepoeng i? Hvis jeg feks tar PPU økonomifag, men samtidig så har jeg årsstudium i engelsk. Da kan jeg vel undervise i engelsk og? TS Anonymkode: d617b...615 Helt riktig! Du tar ppu i ett fagområde, men får undervisningskompetanse i alle fag du har tilstrekkelig med studiepoeng i. 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #5 Skrevet 14. juli 2017 20 timer siden, Fotballmamma skrev: Helt riktig! Du tar ppu i ett fagområde, men får undervisningskompetanse i alle fag du har tilstrekkelig med studiepoeng i. Takk for svar! Så det vil si at jeg kan studere PPU Yrkesfag, men likevel jobbe på en allmennfaglig videregående skole? Jeg er ikke "stuck" på yrkesfag som anonym bruker skrev over her? Jeg har ringt rundt til alle skolene som tilbyr PPU i dag, men alle studieveiledere er jo på ferie.. Anonymkode: d617b...615
Fotballmamma Skrevet 14. juli 2017 #6 Skrevet 14. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar! Så det vil si at jeg kan studere PPU Yrkesfag, men likevel jobbe på en allmennfaglig videregående skole? Jeg er ikke "stuck" på yrkesfag som anonym bruker skrev over her? Jeg har ringt rundt til alle skolene som tilbyr PPU i dag, men alle studieveiledere er jo på ferie.. Anonymkode: d617b...615 Kjenner meg litt usikker her, ta kontakt med skolen og spør. Jeg tar ppu i samfunnsfag og spes.ped fra høsten, og kan dermed undervise i de andre fagene jeg har som jeg har tilstrekkelig med poeng i. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #7 Skrevet 15. juli 2017 På 14.7.2017 den 17.09, AnonymBruker skrev: Takk for svar! Så det vil si at jeg kan studere PPU Yrkesfag, men likevel jobbe på en allmennfaglig videregående skole? Jeg er ikke "stuck" på yrkesfag som anonym bruker skrev over her? Jeg har ringt rundt til alle skolene som tilbyr PPU i dag, men alle studieveiledere er jo på ferie.. Anonymkode: d617b...615 Jeg tok ppu yrkesfag, men vi var alle mulige fag samlet. Jeg har bare undervisning i almenn eller fellesfag. Anonymkode: c5fcb...5f9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå