AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #21 Skrevet 13. juli 2017 En eks og jeg ble nesten oppdaget en gang vi også selv om dette var i sengen. Vi rakk å hive på oss dynene og si at vi drev med lekeslåssing 😂 Anonymkode: dfd19...78c
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #22 Skrevet 13. juli 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette høres veldig enkelt ut. Jeg så ikke en gang min mor ha sex med stefar når jeg var liten, men jeg hørte dem og jeg var traumatisert lenger, det samme sier mannen min som hørte sine. Sex er for voksne, og absolutt ikke noe små barn skal utsettes for. Jenta satt jo faktisk i sofaen og så på altså, de fleste unger hadde vel sprunget og gjemt seg med dyna over hodet. Og det er noe helt spesielt med foreldre, tror ikke et klipp på tv eller et glimt av fremmede ha sex får slik virkning. Ingen liker å tenke på at foreldrene sine har sex, selv ikke i voksen alder. Barn skal ikke behøve og forholde seg til foreldrene sine sin seksualitet, og jeg er faktisk enig med den over her som skrev at det var uansvarlig, stakars unge. Gjett om det bildet kommer til å følge den ungen en god stund, hvis det i det hele tatt er noe man kan få bort på netthinna. Anonymkode: 27d94...190 Dette er jeg så grunnleggende uenig i, at jeg finner ikke ord. Traumatisert? Hvor gammel er du, er du amerikansk? Ingen liker å tenke på at foreldrene sine har sex?! Men du er jo født, så en gang måtte de jo ha sex?! Absolutt ikke traumatisert av å ferske foreldrene, og har absolutt ingenting imot at foreldrene mine skulle ha sex. Nei, jeg trenger jo selvfølgelig ikke se dem, det ville vært rart, men du overdramatiserer til de grader. Er 36 selv, foreldrene min er i 60-årene nå. Anonymkode: 24df4...b60 13
Blodets rett Skrevet 13. juli 2017 #23 Skrevet 13. juli 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg låser døra så de ikke skal komme inn når det ikke passer ja, men låser den opp igjen etterpå. Anonymkode: 27d94...190 Hvor redd tror du ikke de blir hvis de møter låst dør, da?
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #24 Skrevet 13. juli 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette høres veldig enkelt ut. Jeg så ikke en gang min mor ha sex med stefar når jeg var liten, men jeg hørte dem og jeg var traumatisert lenger, det samme sier mannen min som hørte sine. Sex er for voksne, og absolutt ikke noe små barn skal utsettes for. Jenta satt jo faktisk i sofaen og så på altså, de fleste unger hadde vel sprunget og gjemt seg med dyna over hodet. Og det er noe helt spesielt med foreldre, tror ikke et klipp på tv eller et glimt av fremmede ha sex får slik virkning. Ingen liker å tenke på at foreldrene sine har sex, selv ikke i voksen alder. Barn skal ikke behøve og forholde seg til foreldrene sine sin seksualitet, og jeg er faktisk enig med den over her som skrev at det var uansvarlig, stakars unge. Gjett om det bildet kommer til å følge den ungen en god stund, hvis det i det hele tatt er noe man kan få bort på netthinna. Anonymkode: 27d94...190 Traumatisk faktisk. Da er det noe feil med dere. De fleste jeg kjenner har en eller flere opplevelser med foreldre og sex. Ikke hørt noen si noe annet enn at det er naturlig. Anonymkode: d4cf2...3ec 8
WubWub Skrevet 13. juli 2017 #25 Skrevet 13. juli 2017 (endret) Jeg hadde tatt den store praten om "når far og mor er glad i hverandre" og "hvordan bebier blir til" på et lettfattelig språk og med en uhøytidelig tone. Og nei jeg ville ikke servert historier om storken som kommer flygende med et barn eller historien om blomstene og biene - ville forklart det som det var på et språk som barn kan forstå. Ei heller ville jeg skammet meg eller følt meg flau om jeg var i dine sko. Det er ganske så menneskelig at voksne mennesker som elsker hverandre koser seg i sin alenetid. Det er ingenting man bør eller skal skamme seg over. Men neste gang kan det være en ide å gjøre det litt mer skjult - som f.eks på soverommet. Endret 13. juli 2017 av WubWub 4
Hunmedham Skrevet 13. juli 2017 #26 Skrevet 13. juli 2017 Altså...seriøst: Bli TRAUMATISERT av å høre foreldrene sine ha sex? Hvor idiotisk er ikke verden blitt? Sex er like naturlig som å spise, tisse og sove. Nakenhet er ikke fælt. Foreldre lager barn, Har man sex lager man lyd. Voksne har sex. Noen av diskusjonene her nne er helt utrolige,. 6
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #27 Skrevet 13. juli 2017 1 time siden, Blodets rett skrev: Hvor redd tror du ikke de blir hvis de møter låst dør, da? Herregud slapp av da. tror ungene blir mer redd hvis de ser meg ha sex. Jeg har lært ungene mine til å banke å uansett, ingen blir redd for en låst dør, når de vet foreldrene er innenfor. Det har aldri vært et problem, jeg tror du kverulerer og tuller. Anonymkode: 27d94...190 3
Blodets rett Skrevet 13. juli 2017 #28 Skrevet 13. juli 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herregud slapp av da. tror ungene blir mer redd hvis de ser meg ha sex. Jeg har lært ungene mine til å banke å uansett, ingen blir redd for en låst dør, når de vet foreldrene er innenfor. Det har aldri vært et problem, jeg tror du kverulerer og tuller. Anonymkode: 27d94...190 Det tviler jeg på, jeg tror de heller lærer et sunt forhold til seksualitet. Å bli fyskisk utestengt fra kontakt med mor og far når de vil ha det, er nok være enn å bli et tilfeldig øyeblikksvitne til noe naturlig foregå mellom mor og far. 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #29 Skrevet 13. juli 2017 3 timer siden, perplexed skrev: Jesus Christ! Mennesker er virkelig ikke så skjøre. Om du er traumatisert etter å ha hørt foreldrene dine ha sex så kan du ikke ha mye problemer i livet. Det er faktisk farligere å gjøre sex til noe så tabu. Hvis du kommer fra et hjem hvor sex aldri ble nevnt og nakenhet var farlig, er det nok det har tatt skade av, ikke av å høre foreldrene dine gjøre noe som måtte til for at du skulle eksistere. Det blir for dumt å bagatellisere og latterliggjøre noen som hevder de har negative erfaringer angående dette med å se eller høre foreldre ha sex. Noen takler det helt fint, andre har litt mer negative erfaringer rundt. det. Det kommer an på mange faktorer, hvordan forholdet er mellom barnet og foreldrene, hvor åpne de er, barnet selv osv. Og jeg er virkelig ikke den eneste i verden, og ikke er mannen min det heller som syntes det var ekkelt å høre foreldrene våre ha sex når vi var barn. Leste for ikke lenge siden en lignende diskusjon hvor en jente som var i begynnelsen av tenårene hadde kommer over foreldrene sine og hun slet virkelig med dette. Det verste var selvfølgelig at den jenta jenta fikk så øra satt av bedrevitere som mente at hun burde skjerpe seg. Heldigvis fikk hun et veldig bra svar fra en helsesøster. Folk er forskjellig og det er tydeligvis veldig morro for noen at jeg slet med det i ettertid. Anonymkode: 27d94...190 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #30 Skrevet 13. juli 2017 3 minutter siden, Blodets rett skrev: Det tviler jeg på, jeg tror de heller lærer et sunt forhold til seksualitet. Å bli fyskisk utestengt fra kontakt med mor og far når de vil ha det, er nok være enn å bli et tilfeldig øyeblikksvitne til noe naturlig foregå mellom mor og far. oia meg, så dere har sex og synes det er greit at ungene kommer inn mitt under akten. Regner med at dere er parat til å gi ungene nærkontakt så fort de kommer også da. Nei, jeg tror deg ikke, ikke i det hele tatt. Anonymkode: 27d94...190
EvaLena Skrevet 13. juli 2017 #31 Skrevet 13. juli 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette høres veldig enkelt ut. Jeg så ikke en gang min mor ha sex med stefar når jeg var liten, men jeg hørte dem og jeg var traumatisert lenger, det samme sier mannen min som hørte sine. Sex er for voksne, og absolutt ikke noe små barn skal utsettes for. Jenta satt jo faktisk i sofaen og så på altså, de fleste unger hadde vel sprunget og gjemt seg med dyna over hodet. Og det er noe helt spesielt med foreldre, tror ikke et klipp på tv eller et glimt av fremmede ha sex får slik virkning. Ingen liker å tenke på at foreldrene sine har sex, selv ikke i voksen alder. Barn skal ikke behøve og forholde seg til foreldrene sine sin seksualitet, og jeg er faktisk enig med den over her som skrev at det var uansvarlig, stakars unge. Gjett om det bildet kommer til å følge den ungen en god stund, hvis det i det hele tatt er noe man kan få bort på netthinna. Anonymkode: 27d94...190 Traumatisert? Da er du jammen meg en skjør person. Ene ungen min kom inn på soverommet da hun var i ca samme alder som beskrevet i HI. Hun lurte på hva vi holdt på med og eksen bare sa at vi gymmet. Da svarte hun bare "Åja" og gikk til sengs igjen. Tviler på at hun har traumer pga det og ikke snakket hun om det senere heller. Sex er helt naturlig, selv om det er kjipt å se foreldrene sine i aksjon. Jeg har da hørt foreldrene mine og det var ikke gøy, men traumer har jeg ikke pga det. Til TS: Om hun nevner dette igjen, så bare fortell at dette er noe voksne gjør. Du kan nok samtidig si at hun også vil gjøre det når hun blir voksen. 2
Gjest NotNaomi Skrevet 13. juli 2017 #32 Skrevet 13. juli 2017 Tror enkelte her bør huske at vi ikke er like,og at det handler om hele samspillet mellom de voksne til vanlig også. Hvordan forholdet er mellom de voksne og barna også. Det er så enkelt for noen av dere å tenke at det å ha sex er helt naturlig. Ja,det er det. Samtidig skal ikke barn behøve å forholde seg til sex mellom voksne. Å høre og se KAN være ytterst ubehagelig og ja,noen kan bli traumatisert. Det hører nemlig ikke med i et barns verden. Når uhellet likevel var ute,så forklar. Det verste er vel å ignorere,for som nevnt,et barn skal ikke være tilskuere til voksnes verden på den måten. Men snakk om det! Ikke la henne gå med tanker om dette alene. Det går helst bra TS.
Gjest Blondie65 Skrevet 13. juli 2017 #33 Skrevet 13. juli 2017 Oida ... Men som en så treffende skrev: gjort er gjort og pult er pult Snakk med barnet om det. (Synes også det er fint å høre at dere fortsatt på tross av barn kan bli så "tatt av situasjonen" at dere glemmer tid og sted. Alt for mye triste historier om folk som mister følelser, nekter sex, utroskap osv)
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #34 Skrevet 13. juli 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det blir for dumt å bagatellisere og latterliggjøre noen som hevder de har negative erfaringer angående dette med å se eller høre foreldre ha sex. Noen takler det helt fint, andre har litt mer negative erfaringer rundt. det. Det kommer an på mange faktorer, hvordan forholdet er mellom barnet og foreldrene, hvor åpne de er, barnet selv osv. Og jeg er virkelig ikke den eneste i verden, og ikke er mannen min det heller som syntes det var ekkelt å høre foreldrene våre ha sex når vi var barn. Leste for ikke lenge siden en lignende diskusjon hvor en jente som var i begynnelsen av tenårene hadde kommer over foreldrene sine og hun slet virkelig med dette. Det verste var selvfølgelig at den jenta jenta fikk så øra satt av bedrevitere som mente at hun burde skjerpe seg. Heldigvis fikk hun et veldig bra svar fra en helsesøster. Folk er forskjellig og det er tydeligvis veldig morro for noen at jeg slet med det i ettertid. Anonymkode: 27d94...190 Det er forskjell på å synes ting er ekkelt og flaut og å bli traumatisert, vel? Og siden jeg først siterer deg: Det heter "fikk så øra flagra"... Anonymkode: 97040...798 5
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #35 Skrevet 13. juli 2017 4 timer siden, Blodets rett skrev: Det tviler jeg på, jeg tror de heller lærer et sunt forhold til seksualitet. Å bli fyskisk utestengt fra kontakt med mor og far når de vil ha det, er nok være enn å bli et tilfeldig øyeblikksvitne til noe naturlig foregå mellom mor og far. Å herlighet... ro ned sånn ti hakk nå. Jeg og kjæresten kan også finne på å ha sex på stua mens ungen sover. Da gjerne med et teppe eller dyne over. Da går det ganske rolig for seg, siden vi vet det er en risiko for at barnet kan dukke opp (selv om det aldri har skjedd og h*n alltid sover veldig tungt). Hadde det skjedd at vi hadde blitt ferska tror jeg ikke det hadde vært noen krise (er uansett minimalt h*n ville fått med seg i og med at vi ligger under teppe). Vil vi slå oss litt mer løs gjør vi det på soverommet. Da låser vi døren i det vi holder på, og åpner opp når vi er ferdige. En gang glemte jeg å åpne opp. Barnet kommer alltid inn tidlig på morgenen. Var ingen krise da h*n oppdaget at døra var låst, bare banket på, jeg åpnet. Og det var det. Ingen panikk, ingen gråt. Jeg beklager bare og sa at jeg hadde ordnet noe glemte å låse opp. Gikk helt fint! Hverken å bli ferska eller å låse døra er noen krise. Puuuust Anonymkode: 89b7f...f33 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #36 Skrevet 13. juli 2017 Og forresten.. utestengt fra kontakt med foreldre når man ønsker det. Det er jo ikke som om man ignorerer det om barnet banker på og bare fortsetter med sitt. Det ville vært noe annet! AB over her Anonymkode: 89b7f...f33 1
Calypso Skrevet 14. juli 2017 #37 Skrevet 14. juli 2017 Jeg tror det skal en del til å bli traumatisert av noe slikt, selv om flere sikkert blir det, det som irriterer meg er at mange av dere voksne syntes dette er festlig! Traumatisert eller ikke så vil jeg tro at dette ofte er slutten på den "uskyldige barndommen" for barnet (basert på hvor mye h*n har fått med seg)... og det er ganske trist hvis ungen bare er syv år. Og før folk kommer med den gamle "sex er helt naturlig!"-regla: jada, det stemmer men la nå ungene få beholde barndommen sin så lenge det er mulig, barn blir voksne altfor fort i disse dager. Ikke morsomt.
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #39 Skrevet 14. juli 2017 Hvordan tror dere egentlig barn kom til før i tiden? Når hele familier bodde i bittesmå ettroms? Da hadde foreldrene gjerne sex rett ved siden av de andre barna, de hadde ikke noe valg, var slik man levde. Vi mennesker er bare dyr, slutt å overdrive så ekstremt for hver minste ting, man blir virkelig ikke traumatisert av å se foreldrene ha sex. Anonymkode: c77e6...dcf 6
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #40 Skrevet 14. juli 2017 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Forteller ikke til andre? Lite logisk hvis du først skal fortelle ungen at det er naturlig da😂 Anonymkode: ddb4a...24a Man går da ikke rundt å snakker om alt som er naturlig til alle? Jeg og samboeren min har sex, men det er mellom meg og han. Selv om det er naturlig er det ikke naturlig å dele det med alle. Den praten tror jeg er viktig å ta med unge idag, alt skal jo deles med alle, vi skal være så åpne om alt. For meg blir det rart å dele private ting ukritisk. Noen ting har man kun med seg selv, noe deler man med den/de nærmeste og noe kan man dele med alle. Å ferske foreldrene i å ha sex er ikke noe man deler med alle. Anonymkode: c7f7e...4bc 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå