Gå til innhold

Ferska midt i akten, av 7åringen. Hva gjør jeg???

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei :)

nåååå skal dere høre:

igårkveld etter at barna var lagt, la jeg og samboeren min oss på sofaen for å se film.. ca midt i filmen (etter litt for mye pusking og berøring), så ble det ganske heftig. Klærne fløg veggimellom og vi var i full gang. 

Filmen surret og gikk enda på tv mens vi holdt på. Vi tok etterhvert en stilling i sofaen som vi begge hadde ryggene mot døra, holdt på en stund før mannen plutselig tar tak i meg og får meg på rygg, han fortsetter meg sitt og mens han holder på bøyer han seg ned å begynner å kysse meg på halsen. 

Og da ser jeg det, vår 7år gamle jente sitter i den andre sofaen(har 3+2 sofa) og hun stirrer på oss, sier ikke noe.. vi får full panikk og røsker tak i det nermeste vi finner for å dekke oss til. Vi klarer ikke og si NOE på mange sekunder, vi var såååå flaue... så sier jeg tilslutt: sover ikke du nå? Hun svarer at hun hadde sovet men måtte på do også ville hun på kjøkkenet å få seg noe å drikke. Hun kom seg aldri så langt. Så jeg sa bare i full fart at da måtte hun bare gå å drikke da, også gå å legge seg etter det. Hun gikk rett å la seg, uten ett ord.

hva gjør jeg nå? 

Hva sier jeg når hun spørr hva vi drev på med? 

-kan legge til at ho er ei veldig åpen jente, forteller alt som skjer her hjemme til ALLE og utelukker ALDRI noen detaljer.

mvh. Meget flau mamma

Anonymkode: 7a28f...460

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ryddet for spekulasjoner, og flyttes til Barn og familie.

Edie, mod.

AnonymBruker
Skrevet

Du forteller det akkurat som det er. Det bør være like naturlig å snakke med barna om sex som å snakke om andre ting.

Anonymkode: 2f195...dd7

• Liker 22
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei :)

nåååå skal dere høre:

igårkveld etter at barna var lagt, la jeg og samboeren min oss på sofaen for å se film.. ca midt i filmen (etter litt for mye pusking og berøring), så ble det ganske heftig. Klærne fløg veggimellom og vi var i full gang. 

Filmen surret og gikk enda på tv mens vi holdt på. Vi tok etterhvert en stilling i sofaen som vi begge hadde ryggene mot døra, holdt på en stund før mannen plutselig tar tak i meg og får meg på rygg, han fortsetter meg sitt og mens han holder på bøyer han seg ned å begynner å kysse meg på halsen. 

Og da ser jeg det, vår 7år gamle jente sitter i den andre sofaen(har 3+2 sofa) og hun stirrer på oss, sier ikke noe.. vi får full panikk og røsker tak i det nermeste vi finner for å dekke oss til. Vi klarer ikke og si NOE på mange sekunder, vi var såååå flaue... så sier jeg tilslutt: sover ikke du nå? Hun svarer at hun hadde sovet men måtte på do også ville hun på kjøkkenet å få seg noe å drikke. Hun kom seg aldri så langt. Så jeg sa bare i full fart at da måtte hun bare gå å drikke da, også gå å legge seg etter det. Hun gikk rett å la seg, uten ett ord.

hva gjør jeg nå? 

Hva sier jeg når hun spørr hva vi drev på med? 

-kan legge til at ho er ei veldig åpen jente, forteller alt som skjer her hjemme til ALLE og utelukker ALDRI noen detaljer.

mvh. Meget flau mamma

Anonymkode: 7a28f...460

Dette går helt fint :) Sex er en naturlig del av livet, og mange 7 åringer har mange spørsmål rundt dette. Bare vær åpen med henne om hva som skjedde. Ikke vær flau :) Forklar også at sånne ting forteller man ikke til andre. 

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde aldri i verden våget å ha sex i stuen med små barn i huset. Eller andre mennesker i huset i det hele tatt. Folk går jo på toalettet, og de står opp fordi de er tørste osv.
Man må nok gjøre slike ting på soverommet bak låste dører når man har små barn.

Synes synd på dere, men mest ungen. Selv om det er en naturlig ting, så er det ikke greit å se foreldre ha sex. Ingen liker det, men du må jo nesten bare snakke med henne om det.

Anonymkode: 27d94...190

• Liker 30
AnonymBruker
Skrevet

Fortell det som det er, at to voksne som er glad i hverandre viser det på den måten hun så dere gjorde. At det er helt naturlig og en fin ting mellom to voksne som er glad i hverandre. Fortell også at du forstår om hun syntes det var rart å se, og at hun kan komme til dere om hun lurer på noe. 

Anonymkode: 4a320...b8d

• Liker 29
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fortell det som det er, at to voksne som er glad i hverandre viser det på den måten hun så dere gjorde. At det er helt naturlig og en fin ting mellom to voksne som er glad i hverandre. Fortell også at du forstår om hun syntes det var rart å se, og at hun kan komme til dere om hun lurer på noe. 

Anonymkode: 4a320...b8d

Dette høres veldig enkelt ut. Jeg så ikke en gang min mor ha sex med stefar når jeg var liten, men jeg hørte dem og jeg var traumatisert lenger, det samme sier mannen min som hørte sine.

Sex er for voksne, og absolutt ikke noe små barn skal utsettes for. Jenta satt jo faktisk i sofaen og så på altså, de fleste unger hadde vel sprunget og gjemt seg med dyna over hodet.

Og det er noe helt spesielt med foreldre, tror ikke et klipp på tv eller et glimt av fremmede ha sex får slik virkning. Ingen liker å tenke på at foreldrene sine har sex, selv ikke i voksen alder. Barn skal ikke behøve og forholde seg til foreldrene sine sin seksualitet, og jeg er faktisk enig med den over her som skrev at det var uansvarlig, stakars unge. Gjett om det bildet kommer til å følge den ungen en god stund, hvis det i det hele tatt er noe man kan få bort på netthinna.

• Liker 5
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette høres veldig enkelt ut. Jeg så ikke en gang min mor ha sex med stefar når jeg var liten, men jeg hørte dem og jeg var traumatisert lenger, det samme sier mannen min som hørte sine.

Sex er for voksne, og absolutt ikke noe små barn skal utsettes for. Jenta satt jo faktisk i sofaen og så på altså, de fleste unger hadde vel sprunget og gjemt seg med dyna over hodet.

Og det er noe helt spesielt med foreldre, tror ikke et klipp på tv eller et glimt av fremmede ha sex får slik virkning. Ingen liker å tenke på at foreldrene sine har sex, selv ikke i voksen alder. Barn skal ikke behøve og forholde seg til foreldrene sine sin seksualitet, og jeg er faktisk enig med den over her som skrev at det var uansvarlig, stakars unge. Gjett om det bildet kommer til å følge den ungen en god stund, hvis det i det hele tatt er noe man kan få bort på netthinna.

Nei, hmm ok. Er sikker på at ts ikke kommer til å gjenta suksessen med det første og invitere ungene til nytt show. Gjort er gjort og pult er pult. Hva foreslår du da nå som uhellet først er ute? Sende ungen i terapi? Krisemaksimere og fortelle barnet at det de så var noe helt forferdelig?

Slik jeg ser det har hun kun ett valg. Ta en kort prat om det slik en annen her foreslår og la  sexen forbli på soverommet fremover. Ikke noe vits å dvele mer med det. 

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk inn på min søster som hadde sex, jeg har hørt mamma og pappa ha sex, jeg har hørt mormor og bestefar ha sex- ikke er jeg blitt traumatisert selv om jeg bare var et barn da. 

Naturligste tingen i verden, og jeg støtter forslaget over her at du forklare at man er glad i hverandre osv osv.

Anonymkode: ed07f...b9d

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde aldri i verden våget å ha sex i stuen med små barn i huset. Eller andre mennesker i huset i det hele tatt. Folk går jo på toalettet, og de står opp fordi de er tørste osv.

Synes synd på dere, men mest ungen. Selv om det er en naturlig ting, så er det ikke greit å se foreldre ha sex. Ingen liker det, men du må jo nesten bare snakke med henne om det.

6-åringen vår kommer løpende inn på soverommet vårt når han våkner om natten fordi han er redd. Tror det hadde vært verre for ham å komme til låst dør enn å se oss ha sex. Heldigvis våkner han aldri før etter midnatt, så vi passer på å gjøre oss ferdig før det. :P

Anonymkode: 1cb16...a4e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan dere håndterer dette vil være utslagsgivende for hvordan hun prosesserer opplevelsen. Gjør dere dette til noe flaut og tabu, vil hun utelukkende få negative assosiasjoner til sex. Sett dere ned og ta samtalen. Hun er 7 år, hun kan godt forstå enkle prinsipper bak voksnes sexliv, at det er en naturlig ting mellom to voksne som er glade i hverandre. Med trykk på at man er voksen, og at det er noe hun egentlig ikke trenger å tenke så mye på nå som hun fortsatt er et barn. Men at det er voksnes måte å noen ganger vise hvor glade man er i hverandre. 

Min 7-åring har allerede hørt mye om "sexing" på skolen fra litt eldre elever, så vi hadde samtalen siden han lurte på en hel del. Etter dette har han ikke spurt noe mer, men har liksom bare slått seg til ro med hele greia. Vi har fra før hatt en åpen dialog om kroppen, og har lært barna våre fra de var små at kroppen er deres og bare deres, ingen kan gjøre noe med kroppen din uten at du vil det, og at alle har forskjellige kropper, som er helt greit. 

Så jeg råder dere til å ta samtalen, ikke bare ignorere hendelsen. Gjør dere det, kan det hende hun sitter å lager sine egne ville ideer om hva som foregikk. 

Anonymkode: 809f5...9a2

• Liker 13
Gjest impressa
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gikk inn på min søster som hadde sex, jeg har hørt mamma og pappa ha sex, jeg har hørt mormor og bestefar ha sex- ikke er jeg blitt traumatisert selv om jeg bare var et barn da. 

Naturligste tingen i verden, og jeg støtter forslaget over her at du forklare at man er glad i hverandre osv osv.

Anonymkode: ed07f...b9d

Så enig! Så og hørte litt av hvert. Da jeg var 5, 7, 9, 14, you name it. Ble ikke noe annet enn nysgjerrig da og har aldri sett det som negativt i etterkant. Ikke gjør det til et tabu, vektlegg at det handler om kjærlighet mellom voksne mennesker. Problemene tror jeg starter hvis du gnir inn inntrykket av at dette var noe hun på død og liv ikke skulle se.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jesus Christ! Mennesker er virkelig ikke så skjøre. Om du er traumatisert etter å ha hørt foreldrene dine ha sex så kan du ikke ha mye problemer i livet. Det er faktisk farligere å gjøre sex til noe så tabu. Hvis du kommer fra et hjem hvor sex aldri ble nevnt og nakenhet var farlig, er det nok det har tatt skade av, ikke av å høre foreldrene dine gjøre noe som måtte til for at du skulle eksistere.

• Liker 20
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Låser du døra så barna ikke kommer inn på soverommet deres hvis de våkner?

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville rett og slett bare ringt til barnevernet og tilstått. Det er bedre at det kommer fra deg enn via omveier. For ut kommer det. Så får du håpe det bare blir en anmerkning og ikke full omsorgsovertakelse. Men dyrt blir det. Regn med årelange terapitimer for jenta, som du må betale fra egen lomme.

Tuller selvsagt. Staten dekker utgiftene. ;)

• Liker 8
Skrevet
6 timer siden, KENanas skrev:

#uansvarlig

Det er da ikke uansvarlig??? Hallo!! Og drikke seg drita med barn i huset er uansvarlig! Og elske på sofaen er ikke i samme gate, altså!!!

Enig med de over, bare snakk med henne om det! Det blir dumt å late som ingenting! Dette dør hun IKKE av, og hun blir ikke traumatisert heller, hadde hun vært så sart hadde hun løpt ut, ikke sittet og glant!

Slapp av! Dette er ikke verdens undergang!

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, Minlillesky skrev:

Dette går helt fint :) Sex er en naturlig del av livet, og mange 7 åringer har mange spørsmål rundt dette. Bare vær åpen med henne om hva som skjedde. Ikke vær flau :) Forklar også at sånne ting forteller man ikke til andre. 

Forteller ikke til andre? Lite logisk hvis du først skal fortelle ungen at det er naturlig da😂

Anonymkode: ddb4a...24a

• Liker 2
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forteller ikke til andre? Lite logisk hvis du først skal fortelle ungen at det er naturlig da😂

Anonymkode: ddb4a...24a

Tror nok det er snakk om at man ikke går og annonserer det til alle på samme måte som hva man hadde til middag.
Jeg tror andre foreldre i gata vår vet jeg har sex som en voksen person, men det er noe med å lære barna sosiale koder og hva som er OK og ikke å dele rundt som om det var en vaskeklut - for barnas sosiale lærdom ikke minst.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, Blodets rett skrev:

Låser du døra så barna ikke kommer inn på soverommet deres hvis de våkner?

Jeg låser døra så de ikke skal komme inn når det ikke passer ja, men låser den opp igjen etterpå. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...