Gå til innhold

Han klarer ikke å forstå at jeg ikke vil treffe han mer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Sitter i en litt lei situasjon. Etter noen uker med dating med en fyr jeg møtte på Tinder, har jeg funnet ut at vi nok dessverre er litt for ulike på områder jeg mener det er viktig å matche på, om et forhold skal kunne vare. Jeg luftet dette for han for ca 6 uker siden. Han var av en helt annen oppfatning og mente selv at vi hadde det helt fantastisk og at "begge er forelsket". Jeg forklarte at jeg dessverre ikke føler det på samme måten og at vi ikke kan fortsette å sees. 

Etter at jeg dro, ble det en del meldingsutvekslinger hvor jeg måtte forklare veldig detaljert hva som gjorde at det ikke kunne bli noe mer osv. Jeg svarte så klart og tydelig som mulig og forsøkte å holde det kort. Til slutt ga han seg og jeg følte det var klart at dette nå var avsluttet.

Så gikk det noen uker og så var det på'n igjen. Da hadde han kjøpt en gave til meg (som jeg vil si var veldig dyr), og jeg ble litt sjokkert. Han sendte meg bilde av gaven og lurte på om vi ikke kunne treffes førstkommende helg. Jeg forklarte at relasjonen vår er avsluttet og at det derfor ikke er aktuelt. Fikk følelsen av at han oppriktig trodde at jeg kom til å ta han "tilbake" pga gaven (??!). Igjen måtte jeg forklare meg og igjen avsluttet det med at han var lei seg, men ønsket meg lykke til videre. Han slettet meg fra alle sosiale medier.

Tre dager etterpå har han igjen tatt kontakt. Han har skrevet en melding som er like lang som en novelle, hvor han går gjennom hver eneste date vi hadde (vi møttes rundt 9 ganger) og analyserer og lurer på hvor det gikk galt og hvor han antyder at jeg har holdt han for narr osv. 

Jeg begynner å lure litt på om det er innafor å ikke svare han mer? Bør jeg bare blokkere nr hans? Eller bør jeg svare han igjen..? Begynner å bli litt småirritert:( 

Han er faktisk straks 40 år, så jeg er overrasket over at han ikke klarer å respektere avgjørelsen min og at han fortsatt tror at det kan bli oss:( 

Anonymkode: ba9c6...534

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville sendt en siste melding om at han har fått alle tilbakemeldinger du har å gi, at dette blir irrasjonelt og at du ikke vil svare ytterligere. Og deretter blokkert nummeret. 

Anonymkode: 496e1...f67

• Liker 14
Skrevet

Han virker ubehagelig desperat. Ja, det er på tide å blokkere. Men som AB skriver over her: skriv en siste melding. Så blokkerer du.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Du kan enten bare blokkere han, eller så kan du skrive at du ikke kommer til å svare på videre meldinger før du blokkerer han. Du har sagt ifra så tydelig at det er åpenbart at dette aldri kommer til å gå inn, og jo lengre du drar det ut, jo verre blir det for begge parter. 

Ganske ubehagelig å møte på  slike typer på datingtjenester. 

Anonymkode: 8f48e...3f4

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det med menn og dating?

Hvis de feks sender en hyggelig mld på en datingside, og man ser at det ikke er rett person for en (utseende, alder, barn/ikke barn, avstand etc) så blir det feil om man svarer dem eller ikke. 

Menn blir sure fordi kvinnfolka ikke svarer. Men hvis vi svarer feks "takk for hyggelig mld men du er nok ikke den jeg ser etter, lykke til videre" så starter de opp en diskusjon! For hvordan kan JEG vite at DE ikke er perfekt for meg uten ett treff?! For 17 mil er ikke langt å kjøre...Yeah right... Så da dropper man å svare de som ikke er interessante. 

Noen skriver man med, prøver å få litt anelse om det er kjemi der, felles interesser, humor etc. Og etter et par dagers chatting så oppfører de seg som om det har blitt "oss" nå. 

Og dater man samme mann mer enn to ganger så er de plutselig i et forhold med meg. Dating tar tid, tar tid å bli kjent. Så nå møter jeg de bare én gang, og må gjøre meg opp en mening der og da. Blir jo feil, men det å "slå opp" etter tredje date klarer jeg ikke lenger. 

Det å finne en kjæreste tar tid, og det må være rom for å bruke tid også, ikke bli invitert hjem til "svigers" for vafler hvis det skulle bli en date fire...

Anonymkode: e9361...a35

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Han virker ikke helt stabil. Skriv til ham en siste gang at dette er siste gang du svarer, for du synes ikke dere har noe usagt nå, og han må komme seg videre. Og forvent eventuelt å bli utskjelt tilbake. Han høres ut som typen som godt kan gnåle om luremuser, vennesonen, "jeg er for snill", feminazier etc.

Anonymkode: 60a19...b26

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Du kan informere han om at du ikke ønsker mer kontakt og ikke kommer til å svare på noen henvendelser før du blokkerer. Om hn fortsatt prøver å kontakte deg på andre måter kan du si at du blir nødt til å ta dette videre om han ikke lar deg være i fred :) Virker som du har gjort alt du kan for at det skal være en "hyggelig" avvisning. 

Anonymkode: 10e18...a6f

Skrevet

Aaa... høres kjent ut. Riktignok fikk jeg alt dette etter én date :fnise: tilslutt tror jeg muligens han gikk i en eller annen form for lett psykose. Sendte dikt og bilder i posten(!) til meg osv.. måtte bare la vær å svare han helt og holdent da den minste oppmerksomhet fra meg var bensin på bålet. Vi snakker 10 meldinger på en time og 30 ubesvarte samtaler i løpet av natten hvor han mente han hadde ubesvart fra meg som han bare ringte opp for å være høflig.

• Liker 3
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det med menn og dating?

Hvis de feks sender en hyggelig mld på en datingside, og man ser at det ikke er rett person for en (utseende, alder, barn/ikke barn, avstand etc) så blir det feil om man svarer dem eller ikke. 

Menn blir sure fordi kvinnfolka ikke svarer. Men hvis vi svarer feks "takk for hyggelig mld men du er nok ikke den jeg ser etter, lykke til videre" så starter de opp en diskusjon! For hvordan kan JEG vite at DE ikke er perfekt for meg uten ett treff?! For 17 mil er ikke langt å kjøre...Yeah right... Så da dropper man å svare de som ikke er interessante. 

Noen skriver man med, prøver å få litt anelse om det er kjemi der, felles interesser, humor etc. Og etter et par dagers chatting så oppfører de seg som om det har blitt "oss" nå. 

Og dater man samme mann mer enn to ganger så er de plutselig i et forhold med meg. Dating tar tid, tar tid å bli kjent. Så nå møter jeg de bare én gang, og må gjøre meg opp en mening der og da. Blir jo feil, men det å "slå opp" etter tredje date klarer jeg ikke lenger. 

Det å finne en kjæreste tar tid, og det må være rom for å bruke tid også, ikke bli invitert hjem til "svigers" for vafler hvis det skulle bli en date fire...

Høres ut som du beskrev en typisk dame i en datingverden🤣

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, meeeg9 skrev:

Høres ut som du beskrev en typisk dame i en datingverden🤣

Hehe nei, dette er typisk mannfolk 😜

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Jeg har ikke avvist han. Jeg virket bare avvisende fordi jeg var sjenert. Jeg flørtet tilbake og han ble stille. Skrev bare at jeg kunne avvist litt hyggeligere og at spurte om jeg mislikte at han kalte meg pen og slik. For før svarte jeg aldri flørtende.,bare alvorlig på en måte. Kanskje han syntes det var gøy da. Men så svarte mer slik "der da kjekken?" og da ble han mer stille.. :( jeg holder det helt skjult at jeg har følelser. Han er muslim 

Anonymkode: 27e42...207

AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. Jeg har ikke avvist han. Jeg virket bare avvisende fordi jeg var sjenert. Jeg flørtet tilbake og han ble stille. Skrev bare at jeg kunne avvist litt hyggeligere og at spurte om jeg mislikte at han kalte meg pen og slik. For før svarte jeg aldri flørtende.,bare alvorlig på en måte. Kanskje han syntes det var gøy da. Men så svarte mer slik "der da kjekken?" og da ble han mer stille.. :( jeg holder det helt skjult at jeg har følelser. Han er muslim 

😂😂😂 Nice try. 

Anonymkode: 407f4...ea4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Gi ham klar beskjed om at nå blokkerer du nummeret hans og om han kontakter deg igjen, må du kontakte politiet. Det ville jeg antagelig gjort uansett. 

Anonymkode: aed7d...1ba

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

😂😂😂 Nice try. 

Anonymkode: 407f4...ea4

Nice try???? 

Jeg så nettopp at jeg har kommentert i feil tråd 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Oppførselen hans viser en haug med røde flagg. Ikke tar han et nei for et nei, han foteller deg at du er forelsket, spiller offer, gjør deg til den store styggeulven siden du holdt han for "narr" og han har tydeligvis holdt et nøye "regnskap" i datingen siden han kan utbrodere hver eneste date. Tipper han er av typen som ikke takler å bli avvist. Her må du sette foten hardt ned og bare blokkere han og ikke svare. Han respekterer ikke deg når han fortsetter å ta kontakt og "smøre" deg med gaver.

Anonymkode: d6c24...7d2

• Liker 3
Skrevet

Blokkér! 

Om han blir sur eller sint, hva spiller det for rolle? :klo:

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner problemet ditt. Du vil jo ikke at han skal bli sur, så du er redd for å blokkere ham. Jeg forstår det veldig godt da jeg hadde en venninne i samme problemet. Hun blokkerte ham, så han ringte med andre nummer til henne. så begynte han på mailen hennes osv. Hun måtte politianmelde ham 2-3 ganger før det gikk inn. 

Så det er vanskelig med menn som oppfører seg så merkelig, for man vet ikke hva neste handling er. Men jeg stemmer for den som skrev etterlannet; avvis han igjen, og gi beskjed om at du ikke ønsker flere meldinger. og at du ønsker at han respekterer dette. Du kan også si noe om at han var en hyggelig person, og at du ønsker han lykke til. Deretter blokkerer du. Om han kontakter deg igjen med annet nummer, gi beskjed om at du politianmelder ham. om han ikke respekterer det, så kan du politianmelde ham. Han trenger ikke å være truende for at du skal politianmelde ham. 

AnonymBruker
Skrevet

Herregud, minner meg om eksen min. Blokker på alle medier. Han kommer aldri til å godta det, og kan til og med trappe opp hvis du gir han mere oppmerksomhet (For eksempel at han plutselig står i døra hvis han vet hvor du bor).

Anonymkode: ee5c1...eff

Gjest padawan
Skrevet

Hva er egentlig greia med å sende en siste melding? fyren har tydeligvis fått forklart opp og ned i mente hvorfor det ikke blir noe mer og burde ta hintet. Lik egreit å blokkere først som sist.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, padawan skrev:

Hva er egentlig greia med å sende en siste melding? fyren har tydeligvis fått forklart opp og ned i mente hvorfor det ikke blir noe mer og burde ta hintet. Lik egreit å blokkere først som sist.

Enig. Ts skylder ham ingen forklaring. Håper hun ikke tok imot gaven?

Anonymkode: b0745...eaf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...