AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #1 Skrevet 13. juli 2017 Hei, Jeg har et spørsmål. Jeg bruker aktivitetsarmbånd som forteller meg hvor mange skritt jeg tar, kalorier jeg har forbrent og sånt. I dag fikk jeg opp 963 kcal som er forbrent og noe rundt 11000 skritt. Dette var til treningssentret, selve treningen og hjem igjen. Dette er kun på skritt. Så spørsmålet er skal jeg gå utifra armbåndet at jeg har forbrent 963 kcal eller blir det feil? Når jeg trener på tredemølle kommer det f.eks at jeg har forbrent 300 kalorier. Skal jeg likevel bare følge det armbåndet sier siden den har vel regnet skrittene jeg har tatt på tredemøllen? Litt vanskelig forklart men ja. Anonymkode: e35e1...8ce
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #2 Skrevet 13. juli 2017 Ingen som kan hjelpe meg? Anonymkode: e35e1...8ce
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #3 Skrevet 13. juli 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, Jeg har et spørsmål. Jeg bruker aktivitetsarmbånd som forteller meg hvor mange skritt jeg tar, kalorier jeg har forbrent og sånt. I dag fikk jeg opp 963 kcal som er forbrent og noe rundt 11000 skritt. Dette var til treningssentret, selve treningen og hjem igjen. Dette er kun på skritt. Så spørsmålet er skal jeg gå utifra armbåndet at jeg har forbrent 963 kcal eller blir det feil? Når jeg trener på tredemølle kommer det f.eks at jeg har forbrent 300 kalorier. Skal jeg likevel bare følge det armbåndet sier siden den har vel regnet skrittene jeg har tatt på tredemøllen? Litt vanskelig forklart men ja. Anonymkode: e35e1...8ce Det jeg mener er altså at armbåndet har regnet skrittene jeg har tatt til treningssentret, selve treningen som var på gruppetime og hjem igjen. Kan jeg liksom forholde meg til at jeg har forbrent 963 kcal ? Er ikke så flink til å formulere meg hehe Anonymkode: e35e1...8ce
agnesbjercke Skrevet 13. juli 2017 #4 Skrevet 13. juli 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det jeg mener er altså at armbåndet har regnet skrittene jeg har tatt til treningssentret, selve treningen som var på gruppetime og hjem igjen. Kan jeg liksom forholde meg til at jeg har forbrent 963 kcal ? Er ikke så flink til å formulere meg hehe Anonymkode: e35e1...8ce Ja det kan du vel. Men det er vel i tilegg til hvileforbenningen din? Eller hva jeg skal si.... du forvrenner jo ikke 900 en hel dag. Hva står det på slutten av dagen?? Selvsagt mer på treningsdager sikkert men.. kan du ikke velge noe sånn "tredemølle løping" etc når du skal trene?
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #5 Skrevet 13. juli 2017 3 minutter siden, agnesbjercke skrev: Ja det kan du vel. Men det er vel i tilegg til hvileforbenningen din? Eller hva jeg skal si.... du forvrenner jo ikke 900 en hel dag. Hva står det på slutten av dagen?? Selvsagt mer på treningsdager sikkert men.. kan du ikke velge noe sånn "tredemølle løping" etc når du skal trene? Hvileforbrenningen min er rundt 1942 kcal. Jeg forbrenner kun mellom 500 til 900 kcal når jeg er i bevegelse. Slutten av dagen er det mellom 400 til 900 kcal, det kommer veldig an på om jeg trener eller ikke. Jeg kan velge det via appen til armbåndet, men blir det sånn at hvis f.eks det er 900 kcal på skritt + selve treningen f.eks zumba gir 500 kcal så skal jeg plusse det sammen? Jeg er usikker om jeg skal gå utifra de skritt kaloriene eller skritt kaloriene + treningen.. Anonymkode: e35e1...8ce
agnesbjercke Skrevet 13. juli 2017 #6 Skrevet 13. juli 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvileforbrenningen min er rundt 1942 kcal. Jeg forbrenner kun mellom 500 til 900 kcal når jeg er i bevegelse. Slutten av dagen er det mellom 400 til 900 kcal, det kommer veldig an på om jeg trener eller ikke. Jeg kan velge det via appen til armbåndet, men blir det sånn at hvis f.eks det er 900 kcal på skritt + selve treningen f.eks zumba gir 500 kcal så skal jeg plusse det sammen? Jeg er usikker om jeg skal gå utifra de skritt kaloriene eller skritt kaloriene + treningen.. Anonymkode: e35e1...8ce Ja ds er det vel 1900+ det klokken viser på slutten av dagen du har forbrent den dagen:) Hm vil tro du skal plusse de da om den viser forskjellig "to steder". 😶🤷🏼♀️ Om den ikke har ett sted den vider det totale da. Hadde jo vært mye enklere
*Stjerne*støv* Skrevet 13. juli 2017 #7 Skrevet 13. juli 2017 Slike armbånd går etter standard målinger for kjønn, høyde og vekt. Så hvis du hadde hatt på deg armbåndet en hel dag uten trening, ville den vist hva du forbrenner gjennom dagen med å "bare leve" selvfølgelig vil den vise mer hvis du, går til butikken, tur med hunden , vasker huset osv hvis du er med? Så den viser hva du har forbrent på treningen, skritt, og at kroppen din lever.( Fitbit gjør hvertfall det, går utifra at andre også gjør det) hvis du vil ha resultat på trening isolert, så må du informere armbåndet når du starter og slutter den aktiviteten Jeg kan hvertfall se i appen/armbåndet hvis jeg gjør det, men den viser alltid totalt for dagen.. Har du et enkelt armbånd må du nesten, se hva du forbrenner gjennom dager uten trening, så ser du hvor mye mer det er med trening slike utregninger må du forsatt ta med en klype salt. Alle kropper er forskjellige, de med mer muskler forbrenner mer, noen forbrenner mindre enn "standard" men det er en fin pekepinn! Håper svaret gir mening
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #8 Skrevet 13. juli 2017 Takk for svar. Ga mye mer mening Anonymkode: e35e1...8ce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå