Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke bestått eksamen på nest siste år, og har ikke krav på flere oppmeldinger. Jeg vet defor ikke helt veien videre, og tenker bare å skaffe en fast jobb, selv om jeg har prøvd flere ganger tidligere .. Hva gjorde dere som ikke fullførte, og hvorfor fullførte dere ikke? Jeg skal ikke begynne på ny utdanning, da jeg ikke kan ta mer lån. 

Har jobb men får ikke fast med det første, får derfor problem med økonomien pga det også. Tenker at NAV kavskje kan veilede meg videre, og kanskje de kan hjelpe meg å få orden på livet..

Anonymkode: 2b0bf...5fb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tenker at NAV kavskje kan veilede meg videre, og kanskje de kan hjelpe meg å få orden på livet..

Naivt.

Du får søke sosialstøtte.

Anonymkode: 1c57c...95c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg ikke eller har vært i den situasjonen du er i, men jeg håper likevel det er greit at jeg legger igjen noen ord. 

Har du søkt om ekstra eksamensforsøk? Dette blir som regel innvilget når dette er den eneste eksamenen du trenger for å bli ferdigutdannet. Utdanningsinstitusjonen tjener på studenter som fullfører. 

Har du sett på mulighetene ved å ta siste året ved en annen utdanningsinstitusjon? 

Anonymkode: ee799...55e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det galt å spørre NAV om hjelp til veiledning? Penger får jeg ikke, men kanskje de kan hjelpe meg å finne en jobb... Må ha penger til tak over huet og regninger jeg også som alle andre. 

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er jeg ikke eller har vært i den situasjonen du er i, men jeg håper likevel det er greit at jeg legger igjen noen ord. 

Har du søkt om ekstra eksamensforsøk? Dette blir som regel innvilget når dette er den eneste eksamenen du trenger for å bli ferdigutdannet. Utdanningsinstitusjonen tjener på studenter som fullfører. 

Har du sett på mulighetene ved å ta siste året ved en annen utdanningsinstitusjon? 

Jeg kan få innvilget et forsøk til, men hører at det er vanskelig å få igjennom. Skal selvfølgelig prøve! 

Jeg kan ikke ta siste året på en annen skole så lenge jeg ikke klarer eksamen.

AnonymBruker
Skrevet

Er det galt å spørre NAV om hjelp til veiledning? Penger får jeg ikke, men kanskje de kan hjelpe meg å finne en jobb... Må ha penger til tak over huet og regninger jeg også som alle andre. 

NAV kan ikke hjelpe deg med annet enn kurs.

Sosialstøtte dekker husleie, strøm og livsopphold.

Anonymkode: 1c57c...95c

AnonymBruker
Skrevet

Regner med at det er konteforsøk du er tom for? Du kan vel allikevel melde deg opp til faget på nytt, men da følger også eventuelt obligatorisk oppmøte og innleveringer og midteksamen med i tillegg. 

Anonymkode: 94fd7...e3b

AnonymBruker
Skrevet

Regner med at det er konteforsøk du er tom for? Du kan vel allikevel melde deg opp til faget på nytt, men da følger også eventuelt obligatorisk oppmøte og innleveringer og midteksamen med i tillegg. 

Anonymkode: 94fd7...e3b

Vanligvis mister man studierett ved den aktuelle utdanningsinstitusjonen om man ikke består de tre tilgjengelige forsøkene man har. Man kan søke om et fjerde forsøk. 

Skrevet

Hva slags fag og eksamen er det du sliter med? (Med tanke på råd angående studieteknikk osv.)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er ikke førstemann som opplever dette, og du blir nok heller ikke sistemann.

På et eller annet vis ordner dette seg!!! Ikke gi opp. Har du tatt kontakt med studentkontoret på skolen din? Der kan de hjelpe deg med sånne situasjoner. Hvem har du hørt fra at det er vanskelig å få opptak til ny eksamen? Hvis det er tidligere studenter må du bare drite i det de sier, og heller ta kontakt med skolen selv.

Lykke til! Ikke gi opp - dette ordner seg <3

Anonymkode: f8fe9...7d2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...