Minlillelykke Skrevet 13. juli 2017 #21 Skrevet 13. juli 2017 Kam være øreeksem. Fikk det selv i vinter da vi var på gran canaria. Vondt, men lett ig behandle med dråper og nesespray.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #22 Skrevet 13. juli 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Smertestillende, nesespray og tyggis når flyet letter. Anonymkode: d2024...0e5 Det er ikke når flyet letter det gjør vondt, men når flyet lander... Anonymkode: 363c1...7b4
Måbarefåsiat... Skrevet 13. juli 2017 #23 Skrevet 13. juli 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Et råd er å varme opp olje (oliven, raps, solsikke etc) til det får litt høyere temperatur enn kroppen. La hodet ligge ned mot sofa/seng og hell oljen i øret. Anonymkode: 998de...104 Hell ikke noe i øret! Min sønn får fort svømmeøre. Han har gjerne fått eksem i øregangen og det er smertefullt. Det har løst seg med antibiotika i salveform som vi smører i øret. God bedring!
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #24 Skrevet 13. juli 2017 14 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev: Hell ikke noe i øret! Min sønn får fort svømmeøre. Han har gjerne fått eksem i øregangen og det er smertefullt. Det har løst seg med antibiotika i salveform som vi smører i øret. God bedring! Takk for svar😊 Anonymkode: 9dbcd...602
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #25 Skrevet 13. juli 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: I tillegg til paracet/ibux så bør du også kjøpe inn nesespray. Nesespray hjelper på øresmertene. Anonymkode: a46c0...c1b 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Smertestillende, nesespray og tyggis når flyet letter. Anonymkode: d2024...0e5 Og når barnet kommer hjem, er resultatet sprukne trommehinner, og nedsatt hørsel enten i lang tid eller permanent, fordi mor sitter på kg og tar i mot råd og bagatellisering fremfor å ringe forsikringsselskapet og komme i kontakt med helsepersonell. 18 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev: Hell ikke noe i øret! Min sønn får fort svømmeøre. Han har gjerne fått eksem i øregangen og det er smertefullt. Det har løst seg med antibiotika i salveform som vi smører i øret. God bedring! Får du antibiotika kombinert med kortison i øredråper til å behandle eksem i øregangen så har du øregangsbetennelse og ikke øregangseksem, sistnevnte er heller ikke synonymt med svømmeører. Anonymkode: c225f...f98
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #26 Skrevet 13. juli 2017 Jeg sitter ikke her å tar imot råd kun fra kg. Enkelte av dere som svarer er jo helt håpløse. Jeg spurte om noen hadde vært borti det samme før, for å høre erfaringer. Har i tillegg til dette hatt legekontakt. Noen er jo bare ute etter å sette dårlig-mamma stempel, det er helt utrolig å lese noen av disse trådene😬 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og når barnet kommer hjem, er resultatet sprukne trommehinner, og nedsatt hørsel enten i lang tid eller permanent, fordi mor sitter på kg og tar i mot råd og bagatellisering fremfor å ringe forsikringsselskapet og komme i kontakt med helsepersonell. Får du antibiotika kombinert med kortison i øredråper til å behandle eksem i øregangen så har du øregangsbetennelse og ikke øregangseksem, sistnevnte er heller ikke synonymt med svømmeører. Anonymkode: c225f...f98 Anonymkode: 9dbcd...602 2
solmåneogstjerner Skrevet 13. juli 2017 #27 Skrevet 13. juli 2017 Ser litt dumt ut, men: når man er på flyet kan man ta to glass/kopper, legge litt vått papir eller bomull oppi og holde glassene tett over ørene. Spesielt under takeoff og nedstigning. Fungerer bra!
EvaLena Skrevet 13. juli 2017 #28 Skrevet 13. juli 2017 Jeg har flydd med ørebetennelse og fy så smertefullt det var. Visste ikke at det var betennelse før jeg kom hjem etter flyturen. Dette MÅ du undersøke og få smertestillende for. Får helt vondt av å tenke på hvor vondt barnet ditt kan ha under flyturen.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #29 Skrevet 13. juli 2017 2 timer siden, solmåneogstjerner skrev: Ser litt dumt ut, men: når man er på flyet kan man ta to glass/kopper, legge litt vått papir eller bomull oppi og holde glassene tett over ørene. Spesielt under takeoff og nedstigning. Fungerer bra! Takk for tips? Funker det med plastkopper?😊 Anonymkode: 9dbcd...602
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #30 Skrevet 13. juli 2017 2 timer siden, EvaLena skrev: Jeg har flydd med ørebetennelse og fy så smertefullt det var. Visste ikke at det var betennelse før jeg kom hjem etter flyturen. Dette MÅ du undersøke og få smertestillende for. Får helt vondt av å tenke på hvor vondt barnet ditt kan ha under flyturen. Det er tatt kontakt med lege👍🏼 Anonymkode: 9dbcd...602
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #31 Skrevet 13. juli 2017 Enig med å oppsøke lege. Tok en gang fly med vondt i ørene, tett nese, osv. Og endte opp med å bli døv på det ene øret i godt over en uke etterpå... forferdelig ubehagelig. Nesespray kan hjelpe da, dersom det er "tetthet" som forårsaker smertene. Anonymkode: 91d01...56f
solmåneogstjerner Skrevet 13. juli 2017 #32 Skrevet 13. juli 2017 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for tips? Funker det med plastkopper?😊 Anonymkode: 9dbcd...602 Ja det var plastkopper (kaffekopper de brukte på flyet) jeg hadde. Det var en flyvertinne som foreslo det en gang jeg selv fikk veldig vondt pga jeg hadde ørebetennelse
Måbarefåsiat... Skrevet 13. juli 2017 #33 Skrevet 13. juli 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Får du antibiotika kombinert med kortison i øredråper til å behandle eksem i øregangen så har du øregangsbetennelse og ikke øregangseksem, sistnevnte er heller ikke synonymt med svømmeører. Anonymkode: c225f...f98 Mulig det stemmer. Det er nå det fastlegen har forklart oss i hvert fall. Siden han slet med det da han var på svømming en gang i uken fra han var baby til 7 år - og de problemene han har fått etter ferie hvor han stort sett har ligget under vann i basseng i en ukes tid. Men hva vet vel jeg...
Vakkertliv Skrevet 13. juli 2017 #34 Skrevet 13. juli 2017 17 timer siden, Lanista1984 skrev: Etter å ha ligget på ryggen i sjøen en måned i vakre Nord-øst Italia, hadde jeg hverken tyggis eller ørepropper. Jeg var veldig ung. Sa ikke mye på den turen. Det gjorde vondt. Men tviler på at det er så farlig. Det er normalt ikke så farlig. Men det kan lette opp for smerten og trykket Ble anbefalt det av ønh pga tidligere problemer med trommehinnen 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå