AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #1 Skrevet 12. juli 2017 Hei I mai gikk jeg på en 10 dagers kur for å stabilisere menstruasjonen . Fikk bortfallsblødning den 30. Mai som varte noen dager. Etter det har jeg ikke hatt mensen. Jeg har tatt tre graviditetstester (den siste i dag morges 12.07.17) som viser negativt resultat. Jeg er 29 år gammel. spørsmålet er: Kan Primolut utsette menstruasjonen så lenge? Kan den evt sette i gang overgangsalderen? Har jeg fortsatt primolut i kroppen? Fikk positiv eggløsnings test litt sent i syklusen 23.juni.17. Det begynner å bli en stund siden nå så mensen burde komme nå.... Anonymkode: 1e8d0...adc
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #2 Skrevet 12. juli 2017 Du bør snakke med lege. Primolut N lager kluss i kroppens normale hormonbalanse. Det er måten den virker på. Hvordan kroppen din takler pillene og klarer å ordne opp, har mennesker ingen kontroll over. Anonymkode: 3c996...8d2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #3 Skrevet 12. juli 2017 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du bør snakke med lege. Primolut N lager kluss i kroppens normale hormonbalanse. Det er måten den virker på. Hvordan kroppen din takler pillene og klarer å ordne opp, har mennesker ingen kontroll over. Anonymkode: 3c996...8d2 Jeg har brukt samme primolut før også mange ganger i forbindelse med ivf. Og da har syklusen vært regelmessig. Men ser ikke så bra ut denne gangen Ts Anonymkode: 1e8d0...adc
miore Skrevet 13. juli 2017 #4 Skrevet 13. juli 2017 (endret) Primolut har kort halveringstid, så den er ute av kroppen nå. Den har tofasisk halveringstid, den lengste av dem er på 5-13 timer. Stoffet regnes som ute av kroppen på fem halverinstider, det vil si maks 13*5 = 65 timer (drøye to og et halvt døgn, som sikkert-ikke-helt-tilfeldigvis er nøyaktig når jeg får blødning etter endt kur hver gang). Jeg har også brukt primolut i forbindelse med ivf, men det er fordi syklusen min er føkka i utgangspunktet, og jeg trenger primolut for å få en forutsigbar blødning. Primolut kan ikke sette i gang overgangsalder, men noen opplever litt "syklustull" i en måned eller to etter endt kur. Endret 13. juli 2017 av miore
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #5 Skrevet 13. juli 2017 1 time siden, miore skrev: Primolut har kort halveringstid, så den er ute av kroppen nå. Den har tofasisk halveringstid, den lengste av dem er på 5-13 timer. Stoffet regnes som ute av kroppen på fem halverinstider, det vil si maks 13*5 = 65 timer (drøye to og et halvt døgn, som sikkert-ikke-helt-tilfeldigvis er nøyaktig når jeg får blødning etter endt kur hver gang). Jeg har også brukt primolut i forbindelse med ivf, men det er fordi syklusen min er føkka i utgangspunktet, og jeg trenger primolut for å få en forutsigbar blødning. Primolut kan ikke sette i gang overgangsalder, men noen opplever litt "syklustull" i en måned eller to etter endt kur. Takk for svaret. Anonymkode: 1e8d0...adc
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #6 Skrevet 13. juli 2017 Glemte å skrive at jeg hadde lyserosa utflod 12.og 15. juni. Var bare ett tørk. Og lyse rosa utflod igjen 10 juli. Var sikker på at mensen kommer nå når jeg fikk rosa utflod 10 juli. Men det det stoppet å komme mer Ts Anonymkode: 1e8d0...adc
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2017 #7 Skrevet 16. juli 2017 Både igår og i dag fikk jeg litt rødlig skjær i urinen på morgenen. Fortsatt ingen tegn til mens. Er bekymret. Negativ graviditetstest Anonymkode: 1e8d0...adc
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2017 #8 Skrevet 16. juli 2017 Ingen som skrive til meg? 🙁🙁🙁 Ts Anonymkode: 1e8d0...adc
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2017 #9 Skrevet 16. juli 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ingen som skrive til meg? 🙁🙁🙁 Ts Anonymkode: 1e8d0...adc Men hvorfor spør du her inne, og ikke en lege/gynekolog? Vi kan dessverre ikke vite hvorfor dette skjer med din kropp. Uansett om noen skulle ha liknende erfaringer, vil jo ikke det hjelpe deg. Du skriver jo du er bekymret, da må du høre med lege. Lykke til. Anonymkode: da44c...761 2
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2017 #10 Skrevet 17. juli 2017 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Men hvorfor spør du her inne, og ikke en lege/gynekolog? Vi kan dessverre ikke vite hvorfor dette skjer med din kropp. Uansett om noen skulle ha liknende erfaringer, vil jo ikke det hjelpe deg. Du skriver jo du er bekymret, da må du høre med lege. Lykke til. Anonymkode: da44c...761 Takk for at du svarte :-) Burde jeg dra til en gynekolog eller fastlegen min? hva er best ? TS Anonymkode: edf17...c23
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2017 #11 Skrevet 17. juli 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for at du svarte :-) Burde jeg dra til en gynekolog eller fastlegen min? hva er best ? TS Anonymkode: edf17...c23 Hvis du har brukt Primolut tidligere ifb med IVF, så har du vel allerede kontakt med gynekolog. Derfor, gynekolog. Anonymkode: 1f338...ceb
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2017 #12 Skrevet 17. juli 2017 Du skriver at du fikk Primolut for å stabilisere menstruasjonen, hvordan var syklusene dine før? Du har ikke hatt hormonkluss en stund da? Det høres jo ut som syklusen din er på bærtur, og da hjelper det ikke med Primolut. Anonymkode: 9c750...998
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2017 #13 Skrevet 17. juli 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for at du svarte :-) Burde jeg dra til en gynekolog eller fastlegen min? hva er best ? TS Anonymkode: edf17...c23 Gynekolog:) Anonymkode: da44c...761
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå