AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #1 Skrevet 12. juli 2017 Begynte i sommerjobb i kommunen i slutten av juni, og jobbet inn noen tusenlapper de dagene. Nå sier sjefen min at jeg får lønna mi 12. august, selv om jeg tidligere oppfattet det som at den kom 20. juli, men da må jeg ha misforstått. Junilønna til de andre ble utbetalt i dag, men jeg får ikke de pengene jeg tjente i juni før i august. Er ikke det litt rart? Er det noe poeng i å klage på det? Ser bare for meg at alt er veldig firkantet i økonomiavdelingen ved rådhuset. Anonymkode: b36c4...b63
Gjest O.G. Skrevet 12. juli 2017 #2 Skrevet 12. juli 2017 kommunalt så skal man levere inn før den 21, for å få betalt førstkommende måned og blir ikke det gjort så blir det nestkommende måned istedet.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #3 Skrevet 12. juli 2017 Det kan være at du startet for sent. Det er noen år siden jeg jobbet med lønnsfiler, men vi hadde lønn etterbetalt og kjørte lønnen til en fast dato opp mot tre uker før utbetalingsdato. Kanskje de kjørte lønnen 25 juni og kontrakten din ikke ble registrert før 27, sa vil de dagene du jobbet i juni komme på neste lønning. Anonymkode: bd26f...9bc
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #4 Skrevet 12. juli 2017 Så irriterende, jeg som gjerne skulle hatt de pengene nå Anonymkode: b36c4...b63
Meley Skrevet 12. juli 2017 #5 Skrevet 12. juli 2017 Her i kommunen så fikk vikarer første lønna si to måneder senere. F.eks juni lønna kom i august.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #6 Skrevet 12. juli 2017 De som får penger i juni, får feriepenger. Også må man jo jobbe en hel måned. Det blir heller en god lønn i august. Anonymkode: a553b...6b4
lillsunshine Skrevet 12. juli 2017 #7 Skrevet 12. juli 2017 Her i kommunen så går lønna fra måned til måned. Man får betalt den 12. hver måned for forrige måned. Jeg jobbet kun 50 timer i juni men fikk da likevel utbetalt lønninga i går som alle andre. Husker derimot før at jeg fikk etterbetalt alt jeg jobbet ekstra og som ikke var fast sånn nesten 2 mnd etterpå. Altså da hadde jeg fått det jeg jobba i juni i august. Heldigvis slutt på det her nå. Kanskje det er sånn hos dere?
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #8 Skrevet 12. juli 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: De som får penger i juni, får feriepenger. Også må man jo jobbe en hel måned. Det blir heller en god lønn i august. Anonymkode: a553b...6b4 Det gjelder ikke tilkallingsvikarer eller ferievikarer da, men bare de som er fastlønnet. Jeg jobber som vikar og fikk full lønn i juni pluss feriepenger. Anonymkode: d665c...9e5
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #9 Skrevet 13. juli 2017 Kommer an på hvor stor kommunen er og hvor fleksible de er på lønningskontoret. Den forrige kommunen jeg jobbet i hadde frist den 25. for timelister som skulle med på lønna den 12. Hvis det kom timelister før de kjørte lønna den ca. den 5. så kom de som regel med. Nå jobber jeg i en større kommune. Her er fristen den 20. Har inntrykk av at denne kommunen er mindre fleksibel. Anonymkode: 7646a...876
fresia Skrevet 14. juli 2017 #10 Skrevet 14. juli 2017 jeg ville hørt med lønningskontoret i kommunen. normalt skal man først kontakte nærmeste leder om ting som har med lønn å gjøre, men siden lederen din sier at du ikke får lønn før i august ville jeg gått rett til lønningskontoret. det kan godt hende det skal være sånn i kommunen din, men jeg synes det hørtes merkelig ut. i min kommune får man utbetalt lønn for det man jobba ekstra i juni 12. juli. dette gjelder både vikarer og fast ansatte. vi har sånn at vi signerer timelista for elektronisk på Gat (ekstravakter, ikke faste vakter) og hvis vi ikke har signert får vi ikke lønna den påfølgende måneden heller. regner med at lederen din hadde gitt beskjed om det var noe sånt du måtte gjøre da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå