AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #1 Skrevet 12. juli 2017 Hei! Skal ha min første laser behandling nå til fredag og lurer på en ting. Jeg har fått beskjed om å ikke vokse meg i fire uker før behandlingen starter, noe jeg selvsagt ikke har gjort. Dette har jo ført til at jeg ikke ser ut der nede...har alltid vokset (og barbert) og føler meg så utrolig udelikat og skjønner nesten ikke hvordan jeg kan vise meg slik jeg er nå Anonymkode: 9d9ea...9f3
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #2 Skrevet 12. juli 2017 Du kan jo barbere deg? Du kan godt barbere deg hver dag uka før du skal ta laser for å få mest mulig av hårene i vekstfasen. Anonymkode: 9f707...1dd
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #3 Skrevet 12. juli 2017 Er du sikker på det? Mener dun at jeg kan glattbarbere med høvel/maskin? Anonymkode: 9d9ea...9f3
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #4 Skrevet 12. juli 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er du sikker på det? Mener dun at jeg kan glattbarbere med høvel/maskin? Anonymkode: 9d9ea...9f3 Ja, høvel. Du kan ikke vokse eller nappe. "Unngå solarium eller overdreven soling de nærmeste 2-3 uker før behandling da dette øker risikoen for midlertidig pigmentering. Pigmentering etter behandling ses imidlertid kun hos ca. 1 av 100 (1 %), forutsatt kyndig vurdering før behandling. Behandlingen er også mer effektiv jo lysere huden er. Du må ikke vokse, stripse eller nappe hårene de siste 4 ukene før behandling. Laseren virker kun på hårsekker som inneholder hår. Ikke bruk kvisekremer eller andre hudirriterende kremer, f. eks. peeling- eller slipekremer de siste par dagene før behandling. Begynn å barbere i minst 2 uker før behandling for å få flest mulig av hårene over i vekstfase. I vekstfasen inneholder hårsekken en tykk hårrot med et pigment som absorberer laserlyset. Laseren har ingen virkning på hår i hvilefase. Hårene skal være barbert samme dag eller kvelden før, – det blir mye mindre smerter av det –, og vi trenger ikke å se hårene når vi behandler, da laserscanneren straks finner de mørke hårstråene i huden." http://www.hudoglaserklinikk.no/harfjerning-med-laser/?v=c2f3f489a005 Anonymkode: 9f707...1dd
LeneXCII Skrevet 12. juli 2017 #5 Skrevet 12. juli 2017 Men kjære deg, det er ingen ting i veien for å barbere! Det er forskjell på å barbere og vokse. Du kan IKKE ha noe hår når de skal behandle deg! Rart du ikke har fått beskjed om hvordan du barbere og forberede deg.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #6 Skrevet 12. juli 2017 Huff, nå føler jeg meg virkelig dum, jeg burde nok ha skaffet meg bedre informasjon. Håper det går bra hvis jeg barberer meg nå frem til fredag..! Anonymkode: 9d9ea...9f3
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #7 Skrevet 12. juli 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Huff, nå føler jeg meg virkelig dum, jeg burde nok ha skaffet meg bedre informasjon. Håper det går bra hvis jeg barberer meg nå frem til fredag..! Anonymkode: 9d9ea...9f3 Jada, det går fint Det er bare for å få flere av hårene over i vekstfasen. Anonymkode: 9f707...1dd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå