AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #1 Skrevet 12. juli 2017 Har sendt en søknad på en jobb. Er det vanlig å ringe opp kontaktpersonen før man sender eller etterpå? Hva bør man i så fall si? Anonymkode: da184...bd5
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #2 Skrevet 12. juli 2017 Dette er et typisk dårlig råd man får på jobbsøkerkurs. For den som rekrutterer, er det ekstremt irriterende med søkere som ringer for å spørre om idiotiske ting som "har du mottatt cv'n min" eller "når begynner dere å kalle inn til intervju"? Du kan ringe hvis du har en skikkelig god sales pitch til hvorfor du er riktig for jobben. Bare da ellers lar du være. Legg heller masse jobb i CV og søknad, som tilpasses hver jobb du søker. Det gjør jeg, og har alltid blitt kalt inn på intervju. Anonymkode: a031e...daa 8
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #3 Skrevet 12. juli 2017 Du må sørge for å ha noe relevant å spørre om og ha et salgspitch som det står over her. Ellers ender du fort med å snakke deg ut av å være relevant (aka å kaste bort tiden for både deg og arbeidsgiver). Det aller verste er når man ringer og spør om ting som står i stillingsutlysningen eller "ja, hva leter dere etter da?"- spørsmål. Anonymkode: ff5ee...786 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #4 Skrevet 13. juli 2017 Ja, jeg ringte alltid før og spurte om uintressante ting. Sluttet med det og endelig begynner jeg å få interesse fra arbeidsgivere Er du i tvil om du bør ringe, IKKE ring. Anonymkode: 600e6...9c7
JackIost Skrevet 13. juli 2017 #5 Skrevet 13. juli 2017 Ikke ring og plag folk om du ikke har noe fornuftig å si. Det gjelder både i dette tilfellet og i livet generelt
Gjest Cicero Skrevet 13. juli 2017 #6 Skrevet 13. juli 2017 Som de andre her sier, for guds skyld ikke ring hvis ikke du har noe vettugt å si! Verste jeg vet er å bli nedringt av jobbsøkere som stiller unødvendige spørsmål og kaster bort tiden min.
QQbaby Skrevet 13. juli 2017 #7 Skrevet 13. juli 2017 På 12.7.2017 den 18.23, AnonymBruker skrev: Har sendt en søknad på en jobb. Er det vanlig å ringe opp kontaktpersonen før man sender eller etterpå? Hva bør man i så fall si? Anonymkode: da184...bd5 Bare å ringe, og spørre om man kan slå av en prat, kanskje blir litt bedre kjent før et evt. intervju. Men det beste hadde vært å få til en dage før selve intervjuet, slik at du er garantert jobben. Men fra spør til alvor, nei for all del ikke ring. Du vil virke desperat og uerfaren! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå