AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #1 Skrevet 12. juli 2017 Jeg har blitt syk og lurer på om det er trygt og spise spinat suppe uten at det blir verre? Jeg er veldig usikker på hva som er lurt og ikke lurt. Jeg er veldig sulten og føler jeg må ha noe mer i meg en mariekjeks og salt potetgull Om ikke spinatsuppe er trygt, er det noen andre supper det er å anbefale? Anonymkode: b8d3d...33c
Pringle Skrevet 13. juli 2017 #2 Skrevet 13. juli 2017 Det er vel ikke utrygt, det er mer et spørsmål om du beholder det. Prøv med et par spiseskjeer først.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #3 Skrevet 13. juli 2017 Jeg tror ikke du blir noe verre av det. Hvis du har såpass matlyst betyr det at du begynner å bli bedre, og da er all lettfordøyelig mat supert Anonymkode: 2428b...fba
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #4 Skrevet 13. juli 2017 Det er egentlig ingen mat som er utrygg ved omgangssyke. Men lettfordøyelig mat er mer behagelig. Ufordøyd mat som skal opp igjen er temmelig ubehagelig :o Men spinatsuppe er generelt veldig bra, det inneholder en del veske, man bruker gjerne buljong eller lignende som inneholder en del salter, og det er mye vitaminer i spinaten. Ved omgangssyke bør man prøve få i seg nok veske, for å ikke bli dehydrert, og prøve opprettholde saltbalansen i kroppen. Inntak av næring, som suppe eller annen mat, gjør at kroppen har mer energi til å kjempe mot infeksjonen. Og selv om mye mat kommer opp igjen, så er det mer behagelig at magen har noe å dytte opp igjen, istedet for bare galle... Anonymkode: 889d6...b18
Emmelise Skrevet 13. juli 2017 #5 Skrevet 13. juli 2017 Hvis oppkast er noe du engster deg for, så kan jeg varmt anbefale bananer :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå