AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #1 Skrevet 12. juli 2017 Ikke nok med at far erklærte at han skulle ha 4 ukers ferie med jenta vår i juli når han vet at min arbeidsgiver kun tillater ferie i juli og det ville vært enkelt for han å ta sine 3 uker slik st jeg fikk noe tid med henne i sommer. Men så reiser de på bobil ferie til evropa og sier ingenting om hvor de skal. Nå er der andre uken og jeg sender SMS og spørr hvor i verden de er nå, får da kun lands navnet som svar. Ikke engang hvilket område/by. Hun har viktig legetime i siste ferie uke (har sykdom så hun må til spesialist), faren bestilte timen men ikke sagt når timen er. Når jeg nå spørr, så sier han bare at den er i siste uken. Ikke hvilken dag, jeg venter spent på å høre hva legen har å si så hadde vært ok å nevne hvilken dag det var. Litt folkeskikk, Er det for mye å forvente at far i det minste nevner hvilken land er på planen og når sånn ca. de forventer å være i det og det landet. Er egentlig typiskt av han dette men er dette normalt syns dere ? Jeg får ingen sommerferie med jenta vår i år, for første gang noen sinne. Det føles ikke bra men ville ikke ødelegge for henne når faren var så dust å gjøre det på denne måten. Anonymkode: 9a5a0...ed7
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #2 Skrevet 12. juli 2017 Pust dypt. Ro ned. Tror du far er en god far? Hvis ja - det er pappa og datter på tur. Han tar seg av dette. La han. Finn på noe med en venninne, skaff deg en date - lev livet. Ok: dere kan lære dere å kommunisere bedre. Start med deg selv. Ro ned og back ut i 4 uker. Spør han dec daglig om hvor du og datter er? Ville du taklet det? Eller kalt han en kontrollerende dust? (Jeg er retorisk, for vi vet begge svaret) Anonymkode: dbdfa...68c 25
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #3 Skrevet 12. juli 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke nok med at far erklærte at han skulle ha 4 ukers ferie med jenta vår i juli når han vet at min arbeidsgiver kun tillater ferie i juli og det ville vært enkelt for han å ta sine 3 uker slik st jeg fikk noe tid med henne i sommer. Men så reiser de på bobil ferie til evropa og sier ingenting om hvor de skal. Nå er der andre uken og jeg sender SMS og spørr hvor i verden de er nå, får da kun lands navnet som svar. Ikke engang hvilket område/by. Hun har viktig legetime i siste ferie uke (har sykdom så hun må til spesialist), faren bestilte timen men ikke sagt når timen er. Når jeg nå spørr, så sier han bare at den er i siste uken. Ikke hvilken dag, jeg venter spent på å høre hva legen har å si så hadde vært ok å nevne hvilken dag det var. Litt folkeskikk, Er det for mye å forvente at far i det minste nevner hvilken land er på planen og når sånn ca. de forventer å være i det og det landet. Er egentlig typiskt av han dette men er dette normalt syns dere ? Jeg får ingen sommerferie med jenta vår i år, for første gang noen sinne. Det føles ikke bra men ville ikke ødelegge for henne når faren var så dust å gjøre det på denne måten. Anonymkode: 9a5a0...ed7 Vær mer sellektiv med hvem du lager barn med. Men du kan ikke kreve at den andre forelderen rapporterer til deg om hva og hvor de er på ferie. Slapp av og pust med magen. Anonymkode: 9e36a...289 11
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #4 Skrevet 12. juli 2017 Hvor gammelt er barnet? Og hvem har hovedomsorgen for barnet? Og, hvorfor har dere en avtale som gir han 'rett (?) til å ta alle 4 ukene i juli dersom barnet da ikke får ferie i det hele tatt med deg som mor? En del her som gjør at jeg tenker at avtalen ikke er til barnets beste, så det du kan gjøre i ettertid er å sikre en bedre avtale for barnet i fremtiden. Og, dette med legetime har du krav på å få info. om. Ring legespesialisten og få greie på når timen er selv.. Anonymkode: 0f49d...cee 22
Gjest NotNaomi Skrevet 12. juli 2017 #5 Skrevet 12. juli 2017 Du kan ikke drive å spørre hvor de er til enhver tid! Er han en ok pappa,så må du la de være på ferie uten at du skal vite til enhver tid hvor de er! Høres ut som en fin ferie. La de kose seg uten at du maser om full oversikt.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #6 Skrevet 12. juli 2017 Nei, det er ikke vanlig fordi begge foreldrene skal samtykke dersom barnet skal tas ut av landet. Anonymkode: ec3ce...63f 21
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #7 Skrevet 12. juli 2017 2 minutter siden, NotNaomi skrev: Du kan ikke drive å spørre hvor de er til enhver tid! Er han en ok pappa,så må du la de være på ferie uten at du skal vite til enhver tid hvor de er! Høres ut som en fin ferie. La de kose seg uten at du maser om full oversikt. De fleste foreldre liker å vite hvor barna deres befinner seg. Det er helt normalt. Far skal uansett ha samtykke fra mor for å kunne ta barnet med ut av landet (og omvendt dersom mor skal reise med barnet). Det er faktisk ikke bare å dra og tro at den som sitter hjemme ikke vil, trenger eller ønsker å vite noe som helst. Anonymkode: ec3ce...63f 22
Gjest Raiu Skrevet 12. juli 2017 #8 Skrevet 12. juli 2017 Synes det er rart at far ikke kan si litt om hva barnet gjør og hvor de er.
Million Skrevet 12. juli 2017 #9 Skrevet 12. juli 2017 (endret) Jeg hadde i hvert fall blitt forbannet om barnets far hadde tatt barnet vårt (vi er skilt) med seg til diverse land uten å engang orientere meg på forhånd. Reiser faren til ditt barn rundt i bobil er de jo dessuten i et utall forskjellige land på veien, og det må være frustrerende og litt foruroligende å ikke vite hvor barnet er akkurat nå. Sånn hadde jeg følt det iallfall. Hadde bedt barnefar om reiserute, enten daglig eller enkelte dager underveis i form av sms som f.eks "Nå er vi i Østerike på den og den campingplassen. I morgen tidlig kjører vi inn i Tyskland, og blir der i par dager i den og den regionen". Det synes i hvert fall jeg er et minium. Man har rett på å vite hvor barnet er til enhver tid. Endret 12. juli 2017 av Million 25
Svigermor Skrevet 12. juli 2017 #10 Skrevet 12. juli 2017 Akkurat nå, Raiu skrev: Synes det er rart at far ikke kan si litt om hva barnet gjør og hvor de er. Det er sikkert mye mas og kontrollering fra mor, så han har vel blitt lei. 7
Gjest Raiu Skrevet 12. juli 2017 #11 Skrevet 12. juli 2017 1 minutt siden, Svigermor skrev: Det er sikkert mye mas og kontrollering fra mor, så han har vel blitt lei. Men så er det snakk om utenlandsreise i flere uker, ikke hva ungen skal spise til middag og hva hun gjør noen få timer hos pappa.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #12 Skrevet 12. juli 2017 4 minutter siden, Svigermor skrev: Det er sikkert mye mas og kontrollering fra mor, så han har vel blitt lei. Spiller ingen rolle hvor lei han er, det er bare rett og rimelig at moren får vite hvor i verden ungen er. Anonymkode: c62e7...b2f 28
Gjest NotNaomi Skrevet 12. juli 2017 #13 Skrevet 12. juli 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: De fleste foreldre liker å vite hvor barna deres befinner seg. Det er helt normalt. Far skal uansett ha samtykke fra mor for å kunne ta barnet med ut av landet (og omvendt dersom mor skal reise med barnet). Det er faktisk ikke bare å dra og tro at den som sitter hjemme ikke vil, trenger eller ønsker å vite noe som helst. Anonymkode: ec3ce...63f Det med samtykke må vel være i orden da. Han er pappaen,og tar sikkert ansvar for barnet sitt. Han forteller jo hvilket land de er i! Ts vil vite område osv . Det blir litt mye i mitt hode!
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #14 Skrevet 12. juli 2017 35 minutter siden, NotNaomi skrev: Det med samtykke må vel være i orden da. Han er pappaen,og tar sikkert ansvar for barnet sitt. Han forteller jo hvilket land de er i! Ts vil vite område osv . Det blir litt mye i mitt hode! Det krever ufattelig lite å sende en sms: "Er i Nice" eller "nå er vi på vei til Darmstadt". Det evner de fleste foreldre å gjøre. De fleste foreldre sier også ofte fra til sine egne foreldre hvor de befinner seg i verden. Jeg er godt voksen og mine foreldre liker å vite hvor i landet / utlandet jeg er og om jeg har det bra Anonymkode: ec3ce...63f 19
Outlander Skrevet 12. juli 2017 #15 Skrevet 12. juli 2017 Det er din skyld at du har latt han ha alle 4 uker - dette trengte du ikke å si ja til. 4
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #16 Skrevet 12. juli 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det krever ufattelig lite å sende en sms: "Er i Nice" eller "nå er vi på vei til Darmstadt". Det evner de fleste foreldre å gjøre. De fleste foreldre sier også ofte fra til sine egne foreldre hvor de befinner seg i verden. Jeg er godt voksen og mine foreldre liker å vite hvor i landet / utlandet jeg er og om jeg har det bra Anonymkode: ec3ce...63f Er det virkelig normalt? Anonymkode: 890f8...422 6
Måbarefåsiat... Skrevet 12. juli 2017 #17 Skrevet 12. juli 2017 Jeg kan ikke loven, men ville nok si det er svært spesielt å ikke involvere mor i hvor de reiser på ferie. Å ta de eneste ukene mor kan ha ferie med datteren er ufint og jeg forstår at mor ikke synes noe om dette. 9
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #18 Skrevet 12. juli 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det virkelig normalt? Anonymkode: 890f8...422 Ehh, ja, det er normalt at foreldre ønsker å vite hvor i verden barna befinner seg. Anonymkode: ec3ce...63f 17
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #19 Skrevet 12. juli 2017 Forteller mor til enhver tid hvor hun er med barnet og hva de gjør? Anonymkode: 9e36a...289 4
EvaLena Skrevet 12. juli 2017 #20 Skrevet 12. juli 2017 Jeg syns du skal la de være i fred. Jeg hadde blitt irritert av sånt mas. Du vet de er på bobiltur og da reiser man rundt. Ene dagen kan de bestemme seg for ett sted, mens dagen etter får de lyst til noe helt annet. Du får bok beskjed om noe skulle skje og mest sannsynlig går hele ferien på skinner. Til de av dere som sier at feks en pappa ikke kan ta med barnet ut av landet uten samtykke fra mor, hvor står det? Link? Så lenge det er mor eller far som reiser og har med passet til barnet, så har de jo like rettigheter til å reise? 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå