EclipseOfMind Skrevet 12. juli 2017 #1 Skrevet 12. juli 2017 (endret) Jeg elsker å tenke på dette scenarioet- selv om jeg er evig takknemlig for min store gode familie og vennekrets. Mye av det vi gjør gjør vi på grunn av andres forventninger. Hvis ingen kjente deg og du kunne leve livet med blanke ark fra og med i morgen. Hvilket liv hadde du levd? Dette ble feil formulert. Scenariet er ikke at alle du kjenner dør, men at de aldri eksisterte. Hvis du var alene i verden. Endret 12. juli 2017 av EclipseOfMind
QQbaby Skrevet 12. juli 2017 #2 Skrevet 12. juli 2017 Sett på det som en fin mulighet til å skaffe nye venner. 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #3 Skrevet 12. juli 2017 8 minutter siden, EclipseOfMind skrev: Mye av det vi gjør gjør vi på grunn av andres forventninger. For meg høres dette slitsomt ut. Anonymkode: cf711...ea5 1
EclipseOfMind Skrevet 12. juli 2017 Forfatter #4 Skrevet 12. juli 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: For meg høres dette slitsomt ut. Anonymkode: cf711...ea5 Ja, det er selvfølgelig grenser for når man skal la andres forventninger ha betydning. Men jeg tenker på grenser man setter seg selv fordi andre blir såret av alternativet. I fantasien kunne jeg gjerne tenkt meg å være mafiaboss- men jeg vil ikke at mine foreldre skal leve med at jeg er mafiaboss, derfor blir jeg heller ikke det. (kanskje et par andre ting som stopper meg ). 1
Gjest noe tilfeldig Skrevet 12. juli 2017 #5 Skrevet 12. juli 2017 Dette scenarioet blir så fjernt at det er vanskelig å ta seriøst.. så ja; 13 minutter siden, QQbaby skrev: Sett på det som en fin mulighet til å skaffe nye venner. Jeg ville sikkert også gått inn for fullt i rollen som tung rusmisbruker da jeg faktisk er glad i de menneskene som døde og ikke ser på det som noe form for "befrielse" å miste dem. Muligens hadde jeg tatt selvmord. Rus hadde sikkert blitt en gyllen middelvei mellom liv og død.. TS; om du "elsker" dette scenarioet bør du revurdere vennekretsen din...
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #6 Skrevet 12. juli 2017 Hadde mest trolig tatt livet av meg. Jeg ser ingen grunn til å fortsette å leve om alle jeg kjente hadde dødd. Anonymkode: 6b658...d12 3
QQbaby Skrevet 12. juli 2017 #7 Skrevet 12. juli 2017 3 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev: Jeg ville sikkert også gått inn for fullt i rollen som tung rusmisbruker da jeg faktisk er glad i de menneskene som døde og ikke ser på det som noe form for "befrielse" å miste dem. Muligens hadde jeg tatt selvmord. Rus hadde sikkert blitt en gyllen middelvei mellom liv og død.. 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde mest trolig tatt livet av meg. Jeg ser ingen grunn til å fortsette å leve om alle jeg kjente hadde dødd. Anonymkode: 6b658...d12 Må være slitsomt å være så knyttet til andre mennesker at dere tar selvmord eller begynner med rusmisbruk. 3
EclipseOfMind Skrevet 12. juli 2017 Forfatter #8 Skrevet 12. juli 2017 Uff da, jeg har jo ikke forklart riktig scenario. Jeg mener ikke at de jeg kjenner dør, men at de aldri hadde eksistert. Scenarioet kan vel bedre forkalres slik: hvis du kunne være en person i en roman/ hvis du ble født som voksen uten å kjenne noen. Selvfølgelig helt fiktivt. Nå høres jeg jo ut som en sosiopat- hadde de jeg kjenner dødd i virkeligheten så hadde jeg selvfølgelig blitt knust- ikke tenkt "endelig kan jeg være meg selv". Men sånn heeeelt fiktivt- hvis ingen holdt deg ansvarlig, hvis du ikke kjente noen. 1
Gjest noe tilfeldig Skrevet 12. juli 2017 #9 Skrevet 12. juli 2017 (endret) 4 minutter siden, QQbaby skrev: Må være slitsomt å være så knyttet til andre mennesker at dere tar selvmord eller begynner med rusmisbruk. Rus er jo gøy da! men nå som alle er døde og vi ikke kjenner hverandre; wanna be friends..? Edit; du har jo profilbildet av Snøhvit som snorter, vi har åpenlyst endel til felles! Endret 12. juli 2017 av noe tilfeldig
QQbaby Skrevet 12. juli 2017 #10 Skrevet 12. juli 2017 Akkurat nå, Raven.WritingDesk skrev: Rus er jo gøy da! men nå som alle er døde og vi ikke kjenner hverandre; wanna be friends..? Sure
WubWub Skrevet 12. juli 2017 #11 Skrevet 12. juli 2017 Hva jeg hadde gjort? Et slikt scenario ville ikke forandret noe på tilværelsen min så jeg hadde vel gjort som før.
EclipseOfMind Skrevet 12. juli 2017 Forfatter #12 Skrevet 12. juli 2017 Jeg hadde sannsynligvis levd som nomade. Flyttet hvor jeg ville uten å måtte tenke at jeg vil være i nærheten av familie og venner. Sannsynligvis hadde jeg bodd i en bil i noen år og bare reist rundt. Hadde nok også vært litt småkriminell. 1
Gjest noe tilfeldig Skrevet 12. juli 2017 #13 Skrevet 12. juli 2017 5 minutter siden, QQbaby skrev: Sure
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #14 Skrevet 12. juli 2017 33 minutter siden, EclipseOfMind skrev: Jeg elsker å tenke på dette scenarioet- selv om jeg er evig takknemlig for min store gode familie og vennekrets. Mye av det vi gjør gjør vi på grunn av andres forventninger. Hvis ingen kjente deg og du kunne leve livet med blanke ark fra og med i morgen. Hvilket liv hadde du levd? Desverre så er livet mitt nesten akkurat sånn. Ikke at alle er døde, men jeg er helt alene i livet mitt. Tror det er flere som har det sånn. Anonymkode: e07ee...6fa
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #15 Skrevet 12. juli 2017 20 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev: Jeg ville sikkert også gått inn for fullt i rollen som tung rusmisbruker da jeg faktisk er glad i de menneskene som døde og ikke ser på det som noe form for "befrielse" å miste dem. Muligens hadde jeg tatt selvmord. 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde mest trolig tatt livet av meg. Jeg ser ingen grunn til å fortsette å leve om alle jeg kjente hadde dødd. Oi. Jeg har mistet det meste av min nære familie og de fleste av vennene mine på et tidspunkt grunnet flytting og diverse andre ting. Jeg tenkte allikevel aldri på selvmord. Voldsomt dramatiske svar her. Anonymkode: cf711...ea5
Gjest Overrasket Skrevet 12. juli 2017 #16 Skrevet 12. juli 2017 (endret) 8 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev: Nøyaktig den jeg hadde tenkt å finne frem også. Personlig hadde jeg nok bare åpnet en flaske rødvin, pustet dypt og nytt stilheten. Så hadde jeg funnet meg noen venner neste dag. Endret 12. juli 2017 av Overrasket
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #17 Skrevet 12. juli 2017 Har tenkt tanken selv, at jeg lever mye pga forventingene til andre. Har tenkt at det kunne vært en mulighet til ett helt nytt liv. Anonymkode: 1a27a...816
Gjest noe tilfeldig Skrevet 12. juli 2017 #18 Skrevet 12. juli 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oi. Jeg har mistet det meste av min nære familie og de fleste av vennene mine på et tidspunkt grunnet flytting og diverse andre ting. Jeg tenkte allikevel aldri på selvmord. Voldsomt dramatiske svar her. Anonymkode: cf711...ea5 Å flytte kan ikke sammenlignes med at de små barna dine og ektemannen din dør. Det er scenariet jeg måtte forestille meg ut ifra TS sitt hypotetiske spørsmål her, så såklart blir svaret da ganske så dramatisk. Tåpelig sammenligning, du har neppe barn
Gjest noe tilfeldig Skrevet 12. juli 2017 #20 Skrevet 12. juli 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har tenkt tanken selv, at jeg lever mye pga forventingene til andre. Har tenkt at det kunne vært en mulighet til ett helt nytt liv. Anonymkode: 1a27a...816 Wow, jeg tenker virkelig ikke sånn.. tenker at jeg må ta fornuftige valg (heldigvis) pga familien min, men lever overhodet ikke for noen andre.. ville nok levd mye mer "recless" (mangler god oversettelse..?) om jeg ikke var knyttet til familie, men tenker jo også nå at jeg godt kunne forstille meg å ta dem med og flytte rundt på jorda i årene som kommer.. lev for deg og gjør det du vil, det er ditt liv..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå