Aurum_ Skrevet 12. juli 2017 #1 Skrevet 12. juli 2017 Dette er første gang jeg søker råd fra et forum - jeg er med andre ord ganske rådvill. Jeg har nemlig blitt spurt om å være forlover for en barndomskompis, og har selvsagt takket ja. Hva som forventes av en forlover (uansett kjønn) er rimelig greit å google seg fram til, men: Hva med utdrikningslaget? Jeg vet at da en annen kompis var forlover for vår felles venninne, var det venninnene hennes som ordnet utdrikningslag, og ikke han. Så alternativene er: 1) Jeg kan spørre en av hans kompiser om å ta på seg oppdraget. Jeg synes på èn måte dette blir en slags "ansvarsfraskrivelse" siden forloverbyrden/-æren jo er min. På en annen side: hvis ikke jeg selv skal være med, blir det det jo litt dumt å bestemme hva andre skal gjøre. Dog kan jeg jo tilby meg å hjelpe til. 2) Jeg kan arrangere et utdrikningslag, og selv være med. ... men er det "lov"? Det skal sies at jeg selv ikke ville hatt noen problemer med å være med en gjeng gutter, men de synes muligens ikke det er like kult å ha med meg. Man vet jo at dersom det kommer en (heterofil) person av motsatt kjønn inn i en gruppe jenter/gutter, så endrer stemningen seg automatisk. Min kompis er en rolig fyr så utdrikningslaget vil sannsynligvis forholde seg ganske rolig uansett hvem som arrangerer det. Et annet punkt i denne forvirringen er at min kompis' forlovede er tysk. I Tyskland er det slik at man først gjør unna det formelle på tinghuset, deretter gifter man seg i kirken. Det betyr at ved kirkevielsen er man teknisk sett allerede gift. Min kompis og forloveden skal ha den formelle delen på tinghuset i Norge i september - men kirkebryllupet er ikke før i slutten av april (i Tyskland). Når bør utdrikningslaget være? Før tinghuset eller før kirken? På forhånd takk for innspill!
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #2 Skrevet 12. juli 2017 Er du motsatt kjønn av brudgommen? Kommer ikke fram, men siden du nevner at andre har fikset utdrikningslag der forlover var motsatt kjønn. Ville i så fall konsultert kompisene hans. Bidratt med regien og det praktiske, men stått over selve laget.. Ville hatt utdrikningslag før tinghuset. Ikke bare pga det formelle, men ofte lettere i aug/sept enn feb/mars. Lar det seg ikke gjøre så er det ingen krise om det blir mellom, mener jeg da. Anonymkode: fedf3...6be
Aurum_ Skrevet 12. juli 2017 Forfatter #3 Skrevet 12. juli 2017 Ja, jeg er motsatt kjønn. Takk for innspill!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå