Gå til innhold

Finnes strykefritt sengetøy på ikea?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er lei av å stryke sengetøyet fra ikea. Hva heter ditt sengetøy derfra som ikke trenger stryking. Fordi dynene er 150x200 må jeg har dynetrekk fra ikea.

Anonymkode: dee9c...287

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mange forskjellige dynetrekk fra IKEA. Ingen av de trenger stryking.

Om man tørker de på snor: Strekk de godt før tørking.

Om man tørker i tørketrommel: legg de pent sammen rett etter tørk, for å unngå at de krøller seg.

Anonymkode: 91f94...589

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hva skal du med strykefritt sengetøy? Sengetøyet blir da kjemisk behandlet og er lite heldig å ligge og sove i. 

Vanlig sengetøy fra Høie har vi i mengder. Vasker og henger det opp uten behov for stryking. Men selvfølgelig detmkommer jo an på hvor nøye du er på det. 

Anonymkode: dcea2...2c0

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er lei av å stryke sengetøyet fra ikea. Hva heter ditt sengetøy derfra som ikke trenger stryking. Fordi dynene er 150x200 må jeg har dynetrekk fra ikea.

Er det virkelig noen som stryker sengetøy? Det har jeg aldri gjort. Ja det kan være litt krøllete , men gjør det noe? Mener ikke å være frekk altså 😊

• Liker 11
Skrevet

Er det i hele tatt noen som stryker sengetøy lenger? Til og med min gamle mor, som har passert 70 med god margin, har sluttet med det nemlig! ;) 

Såkalt strykefritt sengetøy er enten laget helt eller delvis av kunstfiber og/eller behandlet med kjemikalier så det ville ikke jeg ha kjøpt uansett. Sengetøy blir slett nok for de aller fleste formål hvis det enten tas ut av tørketrommelen før det er helt knusktørt eller henges pent opp. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Alt sengetøy er strykefritt sengetøy.

Anonymkode: f720b...f62

• Liker 7
Skrevet

Stryke sengetøy? Du kødder? Har du en utstilling for naboene den dagen du skifter sengetøy da eller? Straks du har sovet ei natt i det er det jo umulig å se om det har vært strøket. Eller skifter du til nystrøket sengetøy hver dag?

• Liker 4
Gjest Springfjær
Skrevet

Tror jeg ALDRI har stryket sengetøy her i mitt liv. Hvorfor? Det blir jo like skrukkete igjen så fort man legger seg 😶 

AnonymBruker
Skrevet

Det er ekstra deilig å legge seg i strøket sengetøy. Men ikke så deilig at det er verdt jobben. 

(Den eneste grunnen til at jeg vet dette er at bestemoren min pleide å stryke sengetøy.) 

Anonymkode: f3f05...cad

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

At du gidder å stryke sengetøy. Det kommer jeg aldri til å gjøre. 

Heng det opp til tørk, da blir det glatt nok.

Bruker du vaskebrett i bekken ennå også?

Anonymkode: 10840...484

AnonymBruker
Skrevet

Må ha strøkent sengetøy fordi jeg leier ut hytte til sommerturister. Da skal det være strålende hvitt og ala hotellkvalitet. Umulig få tak i det på ikea har jeg erfart. Hjemme gidder jeg ingenting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...