Gå til innhold

Kan ledererfaring ødelegge fremtidige jobbmuligheter?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 2 år med lederansvar bak meg og er nå aktiv jobbsøker. Jeg sluttet frivellig i jobben grunnet ekstrem mistrivsel og jobben gjorde meg rett og slett syk.

Det jeg merker i jobbintervjuer, er at intervjuerne er veldig opphengt i at jeg har jobbet som leder (søker ikke lederstillinger lenger) og spør mange kritiske spørsmål rundt dette. Jeg skjønner jo at de spør, mange vil nok ikke tilbake til å være "på gulvet" etter å ha vært leder. Jobber jeg har vært kvalifisert til, får jeg avslag på etter 2 gangs intervjuet. Som regel får jeg bare avslag, uten intervju.

Har søkt jobber lenge før jeg sluttet, så jeg begynner å miste motet helt nå..Angrer intenst på at jeg takket ja til den lederstillingen for 2 år siden. 

Er det andre her som har erfaringer med det samme? Er det vanskeligere å få jobb med ledererfaring? 

Anonymkode: bdf45...e22

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Jeg tonet ned min ledererfaring og fikk plutselig flere intervjuer.

Anonymkode: 77f20...115

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det har jeg også erfart. Kjenner andre i samme båt også.

Anonymkode: 3a35e...df6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Det blir jo som å søke fagarbeider stilling når man er ingeniør. Arbeidsgiveren vil da tenke at du kun ser på det som en midlertidig stilling og vil gå videre så fort du får et annet tilbud.

Og det er veldig dyrt å annsette folk så noen som bare er innom er man selvsagt ikke interessert i.

Og at du bare sluttet i din forrige jobb teller heller ikke noe positivt akkurat.

Anonymkode: 47c42...87b

AnonymBruker
Skrevet

Ja, kjenner til problemet, men det ordnet seg heldigvis for min del. Fortalte at jeg visste ikke hva jeg gikk til da jeg søkte på lederjobben, og ønsker ikke det ansvaret som var som leder, men å kunne gå hjem uten å tenke jobb, og ligge våken om nettene og tenke jobb.

Anonymkode: ae7f0...f05

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Det blir jo som å søke fagarbeider stilling når man er ingeniør. Arbeidsgiveren vil da tenke at du kun ser på det som en midlertidig stilling og vil gå videre så fort du får et annet tilbud.

Og det er veldig dyrt å annsette folk så noen som bare er innom er man selvsagt ikke interessert i.

Og at du bare sluttet i din forrige jobb teller heller ikke noe positivt akkurat.

Anonymkode: 47c42...87b

Hvordan kan man si på en positiv måte at man ikke vil være leder, men ser etter en varig jobb "på gulvet"? Klart det ikke er positivt å slutte i jobben, men jeg klorte meg fast i 2 år (Føltes som 20 år..) 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, kjenner til problemet, men det ordnet seg heldigvis for min del. Fortalte at jeg visste ikke hva jeg gikk til da jeg søkte på lederjobben, og ønsker ikke det ansvaret som var som leder, men å kunne gå hjem uten å tenke jobb, og ligge våken om nettene og tenke jobb.

Anonymkode: ae7f0...f05

Ja, det er jo derfor jeg ikke vil ha en lederjobb; for meg er det en byrde. Men, lønner seg nok å være ærlig på intervjuet ja. 

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...