Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Okei, har vært arbeidsledig siden februar, da firmaet jeg jobbet for flyttet driften til nytt område. Så jeg har måttet leve på ekstravakter i helsevesenet siden. Jeg skrev under på en kontrakt for sommerjobb noe jeg angrer på nå. Fikk nettop tilbud om fast arbeid på ett bra sted, etter å ha vært på intervju.

Problemet er at de har som ett krav at den de skal ansette må begynne med en gang, altså neste uke. Jeg sa at jeg er ganske sikker på at jeg kan begynne asap og fikk frist til i morgen. Pratet med sjefen der jeg er på sommerarbeid, eller en som vikarierer for sjefen i sommer. Han sa da kjapt og strengt at han trenger meg der, med null rom for diskusjon. 

Finner ikke kopien til arbeidskontrakt for sommerjobb. Men er det lik oppsigelses tid som ved normal jobb? Vet at de trenger folk, men jeg må jo tenke på meg selv. Har 2 barn og må ha jobb. Å leve på ekstravakter i ett yrke jeg ikke hører hjemme i, er nogså kjipt. Og det florerer ikke med nye jobber i mitt egentlige yrke.

Anonymkode: 58b43...552

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor finner du ikke kontrakten? Arbeidsgiver har også sin kopi og da må du spørre de hei a dere har blitt enige om. Minimum mht arbeidsmiljøloven er 1 måned oppsigelsestid. I prøvetiden er det ofte 2 uker. Igjen så står det i kontakten hva dere har blitt enige om. 

Hvis tilbudet du nå har fått er hos en seriøs arbeidsgiver så venter de 2 uker og en måned på deg. Ingen seriøse tar en dårligere person isteden for å vente så kort. 

Anonymkode: ff03b...0f9

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...