Gå til innhold

Sko til barnehagestart til ettåring

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som kan anbefale noen gode sko til ett år gammel gutt som akkurat har begynt å gå? Har ganske brede/høye føtter så det må være noen som er litt romslige. 

Anonymkode: 1e2cf...649

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Synes Kavat var helt topp. Min trengte/trenger også romslige sko. Men ta med ettåringen til en skobutikk og prøv de på, så du får rett størrelse og du kan også få god hjelp i butikken til å velge modell :) 

Anonymkode: 18fdc...a7d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes Ponny sine vantette er kjempe bra. Helt vantette men enkle å bevege seg i. Praktisk siden det er så fristende å gå i vanndammene.  I begynnelsen når de akkurat har lært å gå, er det uansett veldig vanskelig for de å gå ute med sko og dress. De leker mest i sandkasse men plutselig en dag går de som bare det ute :D 

Ponny sine sko er middelsprisklasse også, men kjempe gode etter min erfaring. 

Ta med i butikk og prøv som noen over sier :)

Anonymkode: 1898e...bc1

Skrevet

Kavat er kjempebra for unger med brede føtter. (Som min) styr unna ecco! De er veldig smale. 

Men ta med i butikken altså... det er store forskjeller på størrelsen. Har opplevd å måtte kjøpe to str mindre på et par sko fordi de var så store i str...

AnonymBruker
Skrevet

Kavat er jeg veldig fornøyd med, har dem i tre ulike modeller inkl sandaler. Passer foten hans helt supert. Tenkte bare automatisk goretex når jeg tittet etter sko til barnehage, men Kavat har jo noen fine vanntette modeller også så skal se på dem. Og Ponny, har hørt noen nevne dem, men ikke sett dem før. Skal ta en titt :) Bisgaard har også fine modeller til bred fot, men så fort som bena hans vokser nå føles det litt i overkant med sko til langt over tusen kroner til å plaske i søla med som bare varer kort tid før de må byttes ut.. Vet dere hvordan det er med fks superfeet, viking osv?

Skrevet

Vår har også brede føtter og høy vrist, vi har vært veldig fornøyd med ponny og kavat. Ecco og superfit feks er veldig smale

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kavat er jeg veldig fornøyd med, har dem i tre ulike modeller inkl sandaler. Passer foten hans helt supert. Tenkte bare automatisk goretex når jeg tittet etter sko til barnehage, men Kavat har jo noen fine vanntette modeller også så skal se på dem. Og Ponny, har hørt noen nevne dem, men ikke sett dem før. Skal ta en titt :) Bisgaard har også fine modeller til bred fot, men så fort som bena hans vokser nå føles det litt i overkant med sko til langt over tusen kroner til å plaske i søla med som bare varer kort tid før de må byttes ut.. Vet dere hvordan det er med fks superfeet, viking osv?

Jeg synes spesielt Superfit er veldig smale, egentlig Viking også. Kavat og Ponny er de merkene som har passet best. 

Anonymkode: 18fdc...a7d

• 3 uker senere...
Skrevet

Hvor finner man Ponny sko? :)

Skrevet
23 minutter siden, Lumos skrev:

Hvor finner man Ponny sko? :)

Eurosko har de😊

Skrevet
Akkurat nå, Minlillelykke skrev:

Eurosko har de😊

Ikke på nettet da eller? Finner ikke Pony/Ponny på nettsiden, kanskje jeg er håpløs å lete :P

Skrevet (endret)

Nå er jeg ikke småbarnsmor, men i barnehagen trenger de vel støvler/vanntette sko, og sandaler og joggesko.

Cherrox er vel litt for tidlig nå?

Mitt tips er å kjøpe en god ullsåle og gode ullsokker. De kan man ha i sandalene hvis det blir regnvær f.eks. på en tur og barnet blir ikke kald på beina. Men det må være ull av god kvalitet, og ull som ikke klør. Det hjelper fint lite om det står kashmirull hvis du har kjøpt det på europris. Er barnet rundt ett år kan det ikke klare å sette dette på selv, men det er jo bare å informere de som jobber der. Dette er en fleksi-løsning som fungerer, har sett og opplevd det selv, med sandaler og ull hvis det begynner å regne blir man aldri kald på føttene.

Endret av Atea
Skrevet
2 minutter siden, Lumos skrev:

Ikke på nettet da eller? Finner ikke Pony/Ponny på nettsiden, kanskje jeg er håpløs å lete :P

Jeg fant de for en stund siden. De har de i butikk ihvertfall😊

Skrevet
9 minutter siden, Atea skrev:

Nå er jeg ikke småbarnsmor, men i barnehagen trenger de vel støvler/vanntette sko, og sandaler og joggesko.

Cherrox er vel litt for tidlig nå?

Mitt tips er å kjøpe en god ullsåle og gode ullsokker. De kan man ha i sandalene hvis det blir regnvær f.eks. på en tur og barnet blir ikke kald på beina. Men det må være ull av god kvalitet, og ull som ikke klør. Det hjelper fint lite om det står kashmirull hvis du har kjøpt det på europris. Er barnet rundt ett år kan det ikke klare å sette dette på selv, men det er jo bare å informere de som jobber der. Dette er en fleksi-løsning som fungerer, har sett og opplevd det selv, med sandaler og ull hvis det begynner å regne blir man aldri kald på føttene.

Ull i sandaler ved regnvær?

Skrevet (endret)
7 minutter siden, Forundret.. skrev:

Ull i sandaler ved regnvær?

Ja, men ikke om man vet det blir regn på en tur i skogen f.eks. Da tar man på støvler, men som unntak er ull et godt alternativ, og enkelt å ha med i barnehagesekken.

Men, da må det være ull av kvalitet.

Endret av Atea
Skrevet
1 minutt siden, Atea skrev:

Ja, men ikke om man vet det blir regn på en tur i skogen f.eks. Da tar man på støvler, men som unntak er ull et godt alternativ, og enkelt å ha med i barnehagesekken.

Men, da må det være ull av kvalitet.

Åh, sånn ja.

Måtte bare spørre for jeg stussa fælt over innlegget ditt.

Takk for svar 😉

• Liker 1
Skrevet (endret)
4 minutter siden, Forundret.. skrev:

Åh, sånn ja.

Måtte bare spørre for jeg stussa fælt over innlegget ditt.

Takk for svar 😉

Ja ser at jeg skrev litt raskt og klønete. :) Men, været skifter jo ofte raskt, og i tillegg kan barn finne på å plaske i sølepytter. De blir ikke kalde hvis de har sandaler og man tar på ullsokker. De blir ikke for varme heller, ull isolerer både for varme og kulde, også våt ull gjør det. Og det er ikke tungt å bære med seg, bedre enn å ta med ekstra støvler på en liten tur.

Endret av Atea
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror de i bhg stusser om ungen kommer med ullsåle og sokker i sandalene 

Anonymkode: 80306...ce9

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror de i bhg stusser om ungen kommer med ullsåle og sokker i sandalene 

Anonymkode: 80306...ce9

Ja, og skal de på skogstur tar de på ordentlige sko også..

Anonymkode: 46dca...3ef

AnonymBruker
Skrevet

Vi har kjøpt Kavat-sko i skinn samt Viking joggesko med Gore-tex, og gummistøvler til å hoppe i sølepytter med. 

Anonymkode: 1cd46...d64

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...