Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i et borettslag og har vært snakk om noen skal komme å male på utsiden. I dag ble jeg vekket klokka 7 av ett dunk. Det var stigen og en fyr sto i stigen å malte på utsiden av soverommet mitt. Hadde heldigvis igjen rullgardinen. Å male bråker ikke eller holder noen våkne, men han sto der å plystret og nynnet.:dry:

Når er det greit å begynne å bråke i ukedagene? Bråke med gressklipper, motorsag, snekring osv?

Anonymkode: 588b3...592

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke mellom 23 og 07 regelen?

Anonymkode: 60fd3...211

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Det er fult lovlig å bråke kl 07, i ukedagene. Så du kan ikke klage.

Skrevet

Det er helt vanlig å starte arbeidsdagen kl 0700, så når han startet kl 7 er det helt innafor både i forhold til lovverk og normal arbeidstid.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Blair Waldorf skrev:

Det er fult lovlig å bråke kl 07, i ukedagene. Så du kan ikke klage.

Har jeg klaget? Nei. Bare fortalte det jeg. Men synes det var litt irriterende at han nynnet og plystret. Så lurte på når det var greit å begynne å bråke i ukedagene. 

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Ulven skrev:

Det er helt vanlig å starte arbeidsdagen kl 0700, så når han startet kl 7 er det helt innafor både i forhold til lovverk og normal arbeidstid.

Ok

Skrevet

Ja, sånn er det. Jævlig irriterende for de som ikke har 9/16-jobb. Spesielt på sommeren er det slik at en må vurdere å bo midlertidig andre steder.

Gjest Catalina Culès
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har jeg klaget? Nei. Bare fortalte det jeg. Men synes det var litt irriterende at han nynnet og plystret. Så lurte på når det var greit å begynne å bråke i ukedagene. 

Sa det bare om du hadde tenkt å klage. Ikke nødvendig å ta sånn på vei.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes folk kan ta litt hensyn nå i fellesferien. Jeg snakker ikke om de som faktisk er på jobb, men de som må begynne å klippe plen grytidlig. For meg er 7 grytidlig i ferien :fnise:

Anonymkode: 0c10e...4a2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette var mitt liv fra 7-17 hver hverdag i fjor sommer. Trodde jeg skulle gå på veggen. Månedene før (i eksamensperioden) var det i tillegg rommet rett ved siden av mitt. Men det er dessverre ikke noe man kan klage på da de forholder seg til de lovlige rammene. 

I år er det heldigvis (nesten) fredelig hos meg. 

Anonymkode: 7ad1f...76b

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes folk kan ta litt hensyn nå i fellesferien. Jeg snakker ikke om de som faktisk er på jobb, men de som må begynne å klippe plen grytidlig. For meg er 7 grytidlig i ferien :fnise:

Anonymkode: 0c10e...4a2

Enig. Hva er vitsen med å klippe plenen kl 07? Hvorfor ikke ta det på formiddagen i stedet? Midt i ferien? Det virker jo uprofesjonelt da. 

Anonymkode: a9c65...394

AnonymBruker
Skrevet

De fleste håndtverkere begynner arbeidsdagen klokka 7. Stesønnen min er tømrer og drar hjemmefra 06.20. Jeg våkner når han starter bilen, og har ikke noe behov for å sove lenger selv om jeg har fri. I fjor sommer skiftet vi tak på huset, og da begynte de å jobbe i 7-tida hver morgen.

Anonymkode: 88c5f...8ac

AnonymBruker
Skrevet

Er jo ikke alle som har ferie nå da . Selv om du har det.  Men kl 7 er vel da man kan starte .  Kjøp deg ørepropper😁

Anonymkode: a0417...9a7

Gjest NotNaomi
Skrevet (endret)

Plystret og nynnet han? Det kaller jeg en god start på dagen :-D

Endret av NotNaomi
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor i et borettslag og har vært snakk om noen skal komme å male på utsiden. I dag ble jeg vekket klokka 7 av ett dunk. Det var stigen og en fyr sto i stigen å malte på utsiden av soverommet mitt. Hadde heldigvis igjen rullgardinen. Å male bråker ikke eller holder noen våkne, men han sto der å plystret og nynnet.:dry:

Når er det greit å begynne å bråke i ukedagene? Bråke med gressklipper, motorsag, snekring osv?

Håndtverkere har arbeidstid fra klokken sju på morgenen, nettopp fordi dete r lov å begynne å arbeide på hus og bygg fra dette tidspunktet. Det gjelder enten det er malere, gressklippere eller tømrere m.m. 

Du får legge deg tidligere i kveld, når du blir vekket så tidlig. 

Anonymkode: d4187...b67

Skrevet

I dag er det så mange som jobber kveld og natt at det burde ikke lenger være en selvfølge at man kan bråke klokka 7 om morgenen. Kun i de tilfeller man må bråke så tidlig burde det være greit. For eksempel vegarbeid som må gjøres før det blir trafikk. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...