Gå til innhold

Flytting - tv og internett


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg leilighet og skal flytte hjemmefra om tre uker, men jeg lurer på hva jeg gjør med tv og internett? Er det slik at jeg overtar abonnementene til den som selger, eller må jeg tegne nye selv? Og når kan jeg gjøre det? Det er vel også slik det enkleste er å velge abonnementer som allerede har signaler (gravd kabler og sånt til huset) der jeg skal flytte inn, men jeg vet jo ikke hvilke selskaper som har gjort det enda. Noen som har tips eller peiling?

Anonymkode: f6a2b...c41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må selv tegne nye abonnementer og du kan sjekke på nett hvem som kan levere internett til din adresse.

Anonymkode: cddb2...2ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I leiligheter velger du leverandør av tv/internett på samme måte som du velger nettleie og strømleverandør. Du må selv tegne abonnement hos dem som kan levere på adressen. Du må og si opp abonnementene når du flytter da disse løper til de sies opp. 

Forhør deg med selger hva han har, eller styret i brl./sameiet om hva og hvem de har avtaler om levering med. 

Anonymkode: 39ebf...be5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Snakk med selger.

Som regel har sameier og borettslag allerede avtale med en leverandør av tv-kanaler og du tilknytter deg denne. Så er det noen som har internett også fra samme leverandør. Selger av leiligheten kan fortelle deg alt dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Blondie65 sier. Snakk med de du har kjøpt leiligheten av. De kan fortelle deg om det er en fast leverandør på tv-tjenester dit du skal flytte. For eksempel bor jeg i leilighet i blokk, og her er det GET som er leverandør. Vi får rabatter for borettslaget har inngått avtale med GET på tv og internett. Jeg har GET som leverandør på begge, da det er praktisk og man får rabatter på begge.

Du kan evt snakke med megler om du ikke vet nummeret til personen som selger. Han eller hun kan kontakte selger for deg, fremme spørsmålene dine, og gi deg tilbakemelding med svar.

Du bør så ringe leverandørene av tv og internett, og spørre hvor lang tid i forveien du bør bestille abonnementene, for at det skal være oppe og gå og i virksomhet fra innflyttingsdatoen. Det varierer hvor lang tid i forveien bør bestille og hvor lang tid effektuering av sånt kan ta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...