Gå til innhold

Kan man lage blåshampo selv med konditorfarge?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenker hvis jeg blander inn blå konditorfarge i shampoen, vil ikke det virke på samme måte som blåshampo? Noen som har prøvd?

Anonymkode: f1e71...d63

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vil ikke konditorfargen da bare skylles ut av håret når du skyller ut sjampoen?

Anonymkode: bb30c...552

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om du feks har blå konditorfarge i siste skyllevann på håret, vil du jo risikere at klær, hud og annet blir misfarget av den blå konditorfargen, ved svette, regnvær og annen fuktighet som kan få fargen til å smitte av fra håret og på diverse ting.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

google også Fjerne konditorfarge fra hår :sjokk:

Det er lettere sagt enn gjort!

AnonymBruker
Skrevet

Men man skyller jo ut vanlig farge og 🤔 Jeg har veldig mørkt hår, så er liksom bare for å få litt annet skjær i håret på en måte 😊

AnonymBruker
Skrevet

Og tenker på å prøve med sånn sterk konditorfarge - ikke sånn tullefarge fra kiwi. 

AnonymBruker
Skrevet

Blåshampoo er vel for å fjerne gulnet farge fra lyst blondt hår eller få mer askefarge i mørkt hår. Konditorfarge gir jo farge. Men bevares, hvis du liker å gå rundt med blått hår så er jo det kult det og :) 

Anonymkode: e8041...60d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har prøvd det og det funker! Har konditorfarge i balsamen. All fargen blir skyldt ut. Google det på engelsk så finner du mye info 😊 Feks homemade purple hairtoner og lignende 

Anonymkode: cc599...128

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lillashampo er for å fjerne det gule i håret. Blåshampo er for å nøytralisere røde pigmenter i håret. Tviler på at jeg vil få blått hår når det er såpass mørkt som håret mitt er 😊

AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blåshampoo er vel for å fjerne gulnet farge fra lyst blondt hår eller få mer askefarge i mørkt hår. Konditorfarge gir jo farge. Men bevares, hvis du liker å gå rundt med blått hår så er jo det kult det og :) 

Anonymkode: e8041...60d

Lillashampo er for å fjerne det gule i håret. Blåshampo er for å nøytralisere røde pigmenter i håret. Tviler på at jeg vil få blått hår når det er såpass mørkt som håret mitt er 😊

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har prøvd det og det funker! Har konditorfarge i balsamen. All fargen blir skyldt ut. Google det på engelsk så finner du mye info 😊 Feks homemade purple hairtoner og lignende 

Anonymkode: cc599...128

Så kult 😃 Skal prøve Google på engelsk 👏🏻

Gjest Khloe
Skrevet

Vi brukte konditorfarge til å farge hårtuppene på barneskolen, til foreldrene mine sin store fortvilelse :fnise:

Men fra spøk til alvor: Du kan jo prøve, men tviler på at det vil gjøre store forskjellen utover å gi håret ditt blåskjær. Ville nok heller investert i en god blåsjampo, så vet du hva du går til.

AnonymBruker
Skrevet

Men hva er problemet med å kjøpe blåshampo? 

Anonymkode: eb735...1bb

• Liker 1
  • 4 uker senere...
Skrevet

Jeg har tenkt det samme, ikke med konditorfarge men derimot krystallfiolett?

Jeg brukte det for mange år siden på en hvit hest, når jeg skulle vaske ham helt ren. Kjøpte en liten flaske på apoteket, og hadde noen dråper av det oppi en flaske med med grønnsåpevann.. Funka helt supert, hesten ble blåhvit :)

Det må da være dette stoffet som er i blåshampo?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...