AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #1 Skrevet 12. juli 2017 Dere med småbarn og full jobb- har dere vaskehjelp eller lignende? Vi jobber begge fullt, har to barn (2 og 4 år) og ett barn til på vei. Jeg lurer på hvor vanlig det er for småbarnsfamilier å ha hjelp i hjemmet. Anonymkode: d1896...b59
Veslefrikk Skrevet 12. juli 2017 #2 Skrevet 12. juli 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dere med småbarn og full jobb- har dere vaskehjelp eller lignende? Vi jobber begge fullt, har to barn (2 og 4 år) og ett barn til på vei. Jeg lurer på hvor vanlig det er for småbarnsfamilier å ha hjelp i hjemmet. Anonymkode: d1896...b59 Vi, har hjelp på heltid. Men vi er kanskje ikke helt representative. Vi er mange; oss to foreldre, fire egne barn, to fosterbarn og et varierende antall beredskapsbarn og fryktelig stort hus (drøye 1200 m2 boareale). Hadde ikke klart oss uten hjelp. Men selv om vi hadde vært en litt mer a4-familie så hadde jeg nok ihvertfall prioritert å ha vaskehjelp en gang i uken, for å ha større overskudd til både barna og meg selv. 1
Pedagogen Skrevet 12. juli 2017 #3 Skrevet 12. juli 2017 Jeg er singel og 2 barns mor. Jobber fullt og barna er mest hos meg. Dagene går i et. Det siste jeg vio når jeg har ledig tid er å kaste meg over vaskebøtta. Da vil jeg heller slappe av eller være sosial med venner. Er også avhengig av å ha det rent og ryddig rundt meg for å trives. Har derfor vaskehjelp. Beste investeringen jeg gjør. Mange, om ikke de fleste, av mine venninner har også vaskehjelp.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #4 Skrevet 12. juli 2017 Vi jobber begge 100% (og jeg turnus) og har ikke hjelp i hjemmet. Ungene er 3,5 og ett år. Skulle gjerne hatt vaskehjelp, men synes ikke det verdt å betale for akkurat nå. Anonymkode: 84281...156
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #5 Skrevet 12. juli 2017 2 barn, mann som jobber 150%, jeg 50%: vi har vaskehjelp som vasker hver 14.dag. Mennen gjør ikke noen form for husarbeid. Føler ikke akkurat at vaskehjelp er luksus, jeg rydder i 2 dager før hun kommer da hele gjengen er noen rotekopper Anonymkode: e74a8...7b8 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #6 Skrevet 12. juli 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: 2 barn, mann som jobber 150%, jeg 50%: vi har vaskehjelp som vasker hver 14.dag. Mennen gjør ikke noen form for husarbeid. Føler ikke akkurat at vaskehjelp er luksus, jeg rydder i 2 dager før hun kommer da hele gjengen er noen rotekopper Anonymkode: e74a8...7b8 Naboene våres også med 2 barn hver har også vaskehjelp annenhver uke, så det er relativt vanlig. Jeg liker at hele huset blir vasket på en gang. Vi handler også matvarer på nett som vi får levert på døra, anbefales virkelig 👍🏻 Anonymkode: e74a8...7b8
Havbris Skrevet 12. juli 2017 #7 Skrevet 12. juli 2017 Vi skulle så absolutt ha prioritert vaskehjelp i mange år etter vi fikk barn. Det er surt å gå inn i helgen med vaskebøtta som første stopp - og det hadde frigjort energi til langt mer hyggelige ting - og redusert diskusjonsmengden i heimen. 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #8 Skrevet 12. juli 2017 Har ikke vaskehjelp, men det burde vi hatt... Anonymkode: 33659...33f
Måbarefåsiat... Skrevet 12. juli 2017 #9 Skrevet 12. juli 2017 Vi hadde vaskehjelp i flere år. Kuttet det ut for det ble for kostbart og mannen mente vi burde klare å vaske selv. Det har han selvsagt rett i, men det funker ikke i praksis. Vi burde fortsatt hatt vaskehjelp... da ble det i hvert fall ryddet her hver annen uke.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #10 Skrevet 12. juli 2017 Vi jobber begge 100%, mannen jobber skift (14-14) og jeg jobber todelt turnus. Vi har vaskehjelp hver uke, hun støvsuger, tørker støv og vasker badene hver uke - så vasker hun alle gulv osv. hver 14. dag. Hadde virkelig ikke overlevd uten. Jeg hater å ha det rotete og støvete hjemme, og hadde brukt veldig mye tid på vasking. Nå kan jeg heller prioritere barna og samtidig ha det hyggelig i et rent hjem Jeg vet om flere som har vanlig 8-16 jobb som også har vaskehjelp, så her er det relativt vanlig Anonymkode: b0238...e9b
Fru Uperfekt Skrevet 12. juli 2017 #11 Skrevet 12. juli 2017 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dere med småbarn og full jobb- har dere vaskehjelp eller lignende? Vi jobber begge fullt, har to barn (2 og 4 år) og ett barn til på vei. Jeg lurer på hvor vanlig det er for småbarnsfamilier å ha hjelp i hjemmet. Anonymkode: d1896...b59 Nei Vi har flere barn enn snittet og har aldri hatt hjelp i hjemmet. Begge jobber vi mer enn 100% Barna er i alderen 1-22 år. Matvarer osv får vi rett fra grossist 2 ganger i uken, det har vi hatt de siste 10 årene og det er gull Endret 12. juli 2017 av Fru Uperfekt
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #12 Skrevet 12. juli 2017 Vi har hatt vaskehjelp i alle år og har det fortsatt selv om alle barna har flyttet ut nå. Hun jobber syv timer hver fredag og det er ikke mangel på arbeidsoppgaver, for å si det sånn. Hun er veldig selvgående og gjør alt, pusser vinduer og vasker og rydder i kjøleskap og kjøkkenskap og stryker og står i. Hun har vært hos oss i veldig mange år og vi kommer til å være helt lost den dagen hun slutter. Anonymkode: 315a6...81c 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #13 Skrevet 12. juli 2017 Vi er i full jobb begge to, har barn på 4 og 7 år, og har en vaskehjelp som kommer annenhver uke. Det er GULL verdt. Det er nok av stress i hverdagen for å få ting til å gå rundt, det siste vi trenger er krangling og irritasjon over husvasken. Anonymkode: ea5b4...428
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #14 Skrevet 12. juli 2017 Jeg synes det er ryddingen som er problemet, ikke vaskingen, så her hadde vaskehjelp vært unødvendig. Og ikke minst mer stress å måtte rydde ferdig til et visst tidspunkt hver uke. Anonymkode: f0257...649
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #15 Skrevet 12. juli 2017 Ingen barn, to voksne, 60 kvm leilighet. Vaskehjelp hver 14. dag. Anonymkode: 33319...1f1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #16 Skrevet 12. juli 2017 Alene med to barn, 11 og 4 år. Jobber 60% som helsesekretær, og vasker hos 4 familier på torsdager, og 4 familier på fredager. Min egen leilighet vasker jeg hver torsdag ettermiddag/kveld. Jeg har ikke noe valg for å få det til å gå rundt økonomisk Det er tøft, og jeg er sliten, men jeg håper jeg får 100% snart. Vasking er tungt. Anonymkode: 8203e...c5b 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #17 Skrevet 12. juli 2017 Nei, vi har liten bolig og bare ett barn, det går fint å vaske selv, bruker ikke mye krefter på det. Ville heller hatt hagehjelp til tross for minimalt med hage, jeg hater å drive med det og er 100% talentløs. Anonymkode: 09c86...c0a
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #18 Skrevet 12. juli 2017 Vi har vaskehjelp innimellom. Jeg jobber 40 % og studerer 100 %, og mannen jobber 100 %. Har et barn på 6 år. Anonymkode: 0e7a4...b78
Sushi Skrevet 12. juli 2017 #19 Skrevet 12. juli 2017 Vi har ikke vaskehjelp. Drømmer om det iblant, men ønsker å lære ungene å delta i husarbeidet og rydde etter seg selv. Så det er ikke noe vi prioriterer økonomisk, samtidig som det er et prinsipp at vi skal klare oss uten. Men det hadde vært deilig.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #20 Skrevet 12. juli 2017 3 minutter siden, Sushi skrev: Vi har ikke vaskehjelp. Drømmer om det iblant, men ønsker å lære ungene å delta i husarbeidet og rydde etter seg selv. Så det er ikke noe vi prioriterer økonomisk, samtidig som det er et prinsipp at vi skal klare oss uten. Men det hadde vært deilig. Ungene våre har absolutt lært å ta sin del av husarbeidet selv om vi har vaskehjelp. Når man er en familie med barn så må det faktisk gjøres div husarbeid hver dag. Anonymkode: 315a6...81c 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå