AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #41 Del Skrevet 13. juli 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er din opplevelse av DNB der du bor. Det er ikke sånn overalt. Jeg bruker kort og betaler regninger og har hatt konto i DNB siden det fusjonerte med postbanken. Jeg er fornøyd med DNB (bortsett fra de episodene med nedetid tidligere i sommer) Nettbanken er enkel og det er oversiktlig og bra. Jeg har ikke lån eller slike ting, så jeg vet ikke om det ville gjort at banken ble dyrere for meg, men sånn min situasjon er, så er DNB en billig bank for meg. Og fordi jeg har DNB så er Vipps også rask, penger er inne på konto med en gang noen vippser til meg. Enkelt er det med DNB også, siden det er så mange steder som har post-i-butikk slik at det er gebyrfritt å sette inn kontanter f.eks. Anonymkode: d2c19...b80 Vipps kan du da bruke selv om du ikke har konto i DNB også. Anonymkode: 5ba38...e01 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #42 Del Skrevet 13. juli 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vipps kan du da bruke selv om du ikke har konto i DNB også. Anonymkode: 5ba38...e01 Ja, jeg vet. Men da kan det gjerne gå litt tid før pengene er over på konto. Anonymkode: d2c19...b80 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
asterix Skrevet 13. juli 2017 #43 Del Skrevet 13. juli 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er din opplevelse av DNB der du bor. Det er ikke sånn overalt. Jeg bruker kort og betaler regninger og har hatt konto i DNB siden det fusjonerte med postbanken. Jeg er fornøyd med DNB (bortsett fra de episodene med nedetid tidligere i sommer) Nettbanken er enkel og det er oversiktlig og bra. Jeg har ikke lån eller slike ting, så jeg vet ikke om det ville gjort at banken ble dyrere for meg, men sånn min situasjon er, så er DNB en billig bank for meg. Og fordi jeg har DNB så er Vipps også rask, penger er inne på konto med en gang noen vippser til meg. Enkelt er det med DNB også, siden det er så mange steder som har post-i-butikk slik at det er gebyrfritt å sette inn kontanter f.eks. Anonymkode: d2c19...b80 Hvis du synes det er greit med blant annet langt dårligere rente på pengene du har på kontoen din og å betale mer for bankkortet ditt og slik så er det jo bare å bruke DNB. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #44 Del Skrevet 13. juli 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: I Sverige (eller kanskje Danmark? Men tror det er Sverige) er det steder der de nå ikke tar betalt i kontakter mer. Tror ikke kontanter vil forsvinne helt men hvis butikker o.l slutter å gi folk alternativet med å betale kontant blir det ikke så lett... Anonymkode: b56ed...da0 Sverige er det nok siden de bruker enda mindre kontanter enn nordmenn, men trur nok disse stedene vil tape på det. Senere tid vil folk like å ha litt kontanter i hendene, og håper at de engang skjønner når bankene kan ha full kontroll over hele livet ditt fordi du får ikke ut pengene dine. Et eksempel er jo hellas, men dette er krise snakk. I utlandet prøver de seg hele tiden med en liten svindel med kort. Der bruker jeg ihvertfall alltid kontanter, og stort sett i norge. Anonymkode: e8b11...c8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JackIost Skrevet 13. juli 2017 #45 Del Skrevet 13. juli 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Trur nok folk er for late til å bytte bak til og med. Jeg bytter fra dnb til sparebank1 nå, fordi man får et ekstremt bra tilbud på forsikring og kan ha bank der. Så DnB er ganske så dyre, og tenker du på gebyrer osv hele livet. så sparer du endel. Anonymkode: e8b11...c8d Hvilke gebyrer er det egentlig snakk om? Kan ikke huske at jeg har betalt noe gebyr de siste ti årene i hvert fall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
asterix Skrevet 14. juli 2017 #46 Del Skrevet 14. juli 2017 5 timer siden, JackIost skrev: Hvilke gebyrer er det egentlig snakk om? Kan ikke huske at jeg har betalt noe gebyr de siste ti årene i hvert fall Blant annet betaler de som bruker DNB 25kr mer i året for å ha kort enn jeg gjør i min bank. De som måtte finne på å ta ut kontanter i minibank betaler 10 kr pr uttak hos DnB, mens i min bank er det gratis både i Norge og i utlandet. Valutapåslaget hos DnB er også høyere. Rentene både på brukskonto og sparekonto er i tillegg en god del dårligere hos DnB. Alt i alt ganske mye penger ekstra til sammen bare for de samme enkle banktjenestene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #47 Del Skrevet 14. juli 2017 52 minutter siden, asterix skrev: Blant annet betaler de som bruker DNB 25kr mer i året for å ha kort enn jeg gjør i min bank. De som måtte finne på å ta ut kontanter i minibank betaler 10 kr pr uttak hos DnB, mens i min bank er det gratis både i Norge og i utlandet. Valutapåslaget hos DnB er også høyere. Rentene både på brukskonto og sparekonto er i tillegg en god del dårligere hos DnB. Alt i alt ganske mye penger ekstra til sammen bare for de samme enkle banktjenestene. For de som reiser utenlands så kan det selvfølgelig ha noe å si, jeg gjør ikke det. 25 kr mer pr år for kort er ikke allverdens med penger, det er ikke nok til at jeg bytter bank. Og så oppveier det at DNB er ofte enklere å komme til fordi det er så mange av dem. Og kontanter tar jeg ikke ut, og hvis jeg skulle gjort det så er det jo bare å gå til en post-i-butikk eller postkontor - eller butikk for den del - og ta ut kontanter gratis der. Det er bare i minibank det koster. Og, siden jeg ikke har så mye penger på konto noengang så gjør det meg ingenting med lave renter heller. Det hadde sikkert vært annerledes dersom jeg hadde brukt bank på en annen måte. Så jeg sier ikke at DNB er det beste for alle, men for meg som har lite penger, ingen sparepenger, ikke lån, ikke reiser utenlands osv, så er ikke DNB dyrt. (og så har jeg Skandiabanken i tillegg) Anonymkode: d2c19...b80 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tillion Skrevet 14. juli 2017 #48 Del Skrevet 14. juli 2017 (endret) Jeg syns Norwegian har den beste nettbanken av de jeg har prøvd (en håndfull inkl. Dnb). Men hvis du er fornøyd med Dnb ser jeg ingen grunn til å bytte brukskonto, det blir jo bare styr hvis kortet kanskje er bundet til abonnement, paypal osv., og lite å spare. Derimot bør du shoppe rundt når du velger hvor du vil ha BSU, lån, sparekonto, fond og kredittkort. Er selv kunde i 5 forskjellige banker, alt etter hvor jeg finner de beste tilbudene. Endret 14. juli 2017 av Tillion Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JackIost Skrevet 14. juli 2017 #49 Del Skrevet 14. juli 2017 2 timer siden, asterix skrev: Blant annet betaler de som bruker DNB 25kr mer i året for å ha kort enn jeg gjør i min bank. De som måtte finne på å ta ut kontanter i minibank betaler 10 kr pr uttak hos DnB, mens i min bank er det gratis både i Norge og i utlandet. Valutapåslaget hos DnB er også høyere. Rentene både på brukskonto og sparekonto er i tillegg en god del dårligere hos DnB. Alt i alt ganske mye penger ekstra til sammen bare for de samme enkle banktjenestene. Alt i alt ganske lite penger ekstra, mener du vel Angående renter er det som regel en sammenheng med lånerenten. En bank som f.eks Bank Norwegian tilbyr ikke boliglån, ergo kan de ha høyere innskuddsrente. Men skulle man f.eks. ha 100.000 i cash, så vil altså f.eks. Bank Norwegian vs. DNB utgjøre 0,55 prosentpoeng i forskjell, som i praksis blir 418 kr i forskjell i året, når skatt er trukket fra. Men de færreste har 100.000 i cash liggende, og skal man virkelig få god avkastning er det nok bedre måter å investere på enn renter. Nå har jeg selv DNB, og en ekstra sparekonto nettopp i Bank Norwegian hvor det står nettopp drøyt 100.000, men hvorfor jeg gidder å bruke tid på å flytte penger frem og tilbake for å spare et par hundrelapper i året kan man jo spørre seg om Det finnes selvsagt banker med enda litt bedre renter, men mye strev for lite fortjeneste. Det er boliglånsrenta som betyr noe. Jeg får jobbe øke antall overtidstimer i mnd fra 30 til 31, så sparer jeg inn alt jeg hadde tjent på alt dette bank-greiene i et jafs Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
asterix Skrevet 14. juli 2017 #50 Del Skrevet 14. juli 2017 29 minutter siden, JackIost skrev: Alt i alt ganske lite penger ekstra, mener du vel Angående renter er det som regel en sammenheng med lånerenten. En bank som f.eks Bank Norwegian tilbyr ikke boliglån, ergo kan de ha høyere innskuddsrente. Men skulle man f.eks. ha 100.000 i cash, så vil altså f.eks. Bank Norwegian vs. DNB utgjøre 0,55 prosentpoeng i forskjell, som i praksis blir 418 kr i forskjell i året, når skatt er trukket fra. Men de færreste har 100.000 i cash liggende, og skal man virkelig få god avkastning er det nok bedre måter å investere på enn renter. Nå har jeg selv DNB, og en ekstra sparekonto nettopp i Bank Norwegian hvor det står nettopp drøyt 100.000, men hvorfor jeg gidder å bruke tid på å flytte penger frem og tilbake for å spare et par hundrelapper i året kan man jo spørre seg om Det finnes selvsagt banker med enda litt bedre renter, men mye strev for lite fortjeneste. Det er boliglånsrenta som betyr noe. Jeg får jobbe øke antall overtidstimer i mnd fra 30 til 31, så sparer jeg inn alt jeg hadde tjent på alt dette bank-greiene i et jafs Med min økonomi har jeg til enhver tid 70000-100000 stående på regningskontoen siden det er det som går ut på regninger i løpet av en måned for min del og da synes jeg det er greit at denne regningskontoen er en sparekonto i min bank med 1,9 % rente i stedet for en brukskonto hos DNB med 0,1 % rente. Så vidt jeg kan se har ikke DNB noen sparekontoer med fritt antall overføringer ut og inn? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JackIost Skrevet 14. juli 2017 #51 Del Skrevet 14. juli 2017 1 time siden, asterix skrev: Med min økonomi har jeg til enhver tid 70000-100000 stående på regningskontoen siden det er det som går ut på regninger i løpet av en måned for min del og da synes jeg det er greit at denne regningskontoen er en sparekonto i min bank med 1,9 % rente i stedet for en brukskonto hos DNB med 0,1 % rente. Så vidt jeg kan se har ikke DNB noen sparekontoer med fritt antall overføringer ut og inn? I ditt tilfelle vil det ha litt å si, men med så høye volum penger inn og ut skulle man tro at en tusenlapp i forskjell i året ikke spilte den største rolle For de aller fleste bankkunder, som TS, er nok likevel dette aspektet av særdeles liten betydning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altflyter Skrevet 14. juli 2017 #52 Del Skrevet 14. juli 2017 Aldri hatt noe problem med DNB og jeg har vært kunde der i nesten 15 år. Kommer dog til å bytte når jeg kjøper bolig siden mange andre banker tilbyr bedre rente, men vil selvsagt gi dem en sjanse til å gi meg et like godt tilbud som jeg har fått hos andre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veum Skrevet 14. juli 2017 #53 Del Skrevet 14. juli 2017 4 timer siden, asterix skrev: Så vidt jeg kan se har ikke DNB noen sparekontoer med fritt antall overføringer ut og inn? Det er ingen uttaksbegrensninger på ordinære sparekontoer i DNB. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #54 Del Skrevet 14. juli 2017 48 minutter siden, Veum skrev: Det er ingen uttaksbegrensninger på ordinære sparekontoer i DNB. Nei, og svimlende 0,55% rente... Anonymkode: 5ba38...e01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest making.a.mess Skrevet 14. juli 2017 #55 Del Skrevet 14. juli 2017 På 13.7.2017 den 16.21, AnonymBruker skrev: Dette er din opplevelse av DNB der du bor. Det er ikke sånn overalt. Jeg bruker kort og betaler regninger og har hatt konto i DNB siden det fusjonerte med postbanken. Jeg er fornøyd med DNB (bortsett fra de episodene med nedetid tidligere i sommer) Nettbanken er enkel og det er oversiktlig og bra. Jeg har ikke lån eller slike ting, så jeg vet ikke om det ville gjort at banken ble dyrere for meg, men sånn min situasjon er, så er DNB en billig bank for meg. Og fordi jeg har DNB så er Vipps også rask, penger er inne på konto med en gang noen vippser til meg. Enkelt er det med DNB også, siden det er så mange steder som har post-i-butikk slik at det er gebyrfritt å sette inn kontanter f.eks. Anonymkode: d2c19...b80 Bra for deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #56 Del Skrevet 14. juli 2017 På 13.7.2017 den 16.07, AnonymBruker skrev: De er også veldig veldig imot kontanter, noe jeg syns er helt på tryne. At bankene skal få full makt over personer er ikke riktig. Så bytter også bank fordi de tar vekk minibankene sine, og gjør det vanskelig for andre å bruke kontanter. Elsker bruke kontanter istedenfor kort. Virker som jeg faktisk betaler varen jeg kjøper, deilig og ha penger i lommeboken fordi kanskje ungene dine trenger noe. Anonymkode: e8b11...c8d Ja, Skandiabanken og BN Bank er jo mye bedre med sine null filialer og null minibanker! Anonymkode: 5c7ff...e70 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil E Skrevet 14. juli 2017 #57 Del Skrevet 14. juli 2017 På 12.7.2017 den 11.59, AnonymBruker skrev: Jeg har alltid hatt DNB (eller strengt tatt Sparebanken Østlandet -> Sparebanken NOR -> DNB NOR -> DNB), og er svært fornøyd med nettbankløsningen deres (kontra f.eks. Nordea, som min samboer har), men vurderer likevel å bytte til noen som kan gi meg bedre lånebetingelser. Anonymkode: f706b...01e Er faktisk uenig med deg, er lettere for en uønsket person og ta seg inn på din nettbank-konto hos DNB enn hos Nordea. Av den enkle grunn at hos DNB så holder det at du trykker på kodebrikken så får du opp engangskoden. Mens du hos Nordea først må slå en firesifret kode på kodebrikken før du i det hele tatt for opp engangskoden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2017 #58 Del Skrevet 16. juli 2017 Har effektiv rente på boliglånet mitt i Dnb på 1,85 % Anonymkode: 0bebb...a99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå