Gå til innhold

DNB-bank! forferdelig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

Opplys meg! Bør jeg bytte bank og evt hvilken bank bør jeg bytte til? Jeg bruker Dnb og har personlig aldri hatt noen problemer med dem ... Jeg har også fått et boliglån av dem. Men så leser jeg litt overalt at DNB er en forferdelig bank og kunder oppfordres (i kommentarfelt) til å bytte bank. Jeg vet at lederen har lønnet seg selv ekstremt rik, men gjør ikke ledelsen i Storebrand eller Skandiabanken det samme? 

Anonymkode: ca9f1...9a7

Lønn til "lederen" bestemmes av styret i banken, ikke "lederen" selv.

Anonymkode: dc462...f96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har brukt DNB, Lokalbank, Skandiabanken og noen til. Har idag Forsikring et sted, skandiabanken som brukskonto og en siste bank til lån. 

Sparer store summer hvert år. Fikk ENDELIG mor og far ut av DNB etter at de hadde vært kunder siden Bergen Bank tiden. Viste dem hvor mange tusen de kastet bort ved å være lojale og de sparte flere tusen pr.år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå tjener alle bankene gode penger, siden vi betaler høyere boliglånsrente enn vi bør. Renta bankene betaler for å låne lenger (pengemarkedsrenten) er rekordlav, men de har samtidig valgt å ikke senke boliglånsrenten til kundene. Da blir det mye penger inn, vettu. DNB er Norges største bank og tar nå ut rekordutbytte pga dette.

Anonymkode: c85b1...a61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ts her!

Jeg får nå et "førstehjemslån" med 2,05 i nominell rente... det er jo ikke så verst... Vet at rådgiver sa at han skulle prøve å ordne meg et lån med samme rente som "Din bank" har med 1,99 i nominell rente... så får se, håper det holdes uten at det blir noe problemer. Men sammenlignet med skandiabanken og andre store banker har dnb lavere rente på førstehjemslån. Men ser at flere lokale banker har enda bedre renter en Dnb... hm... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ts her!

Jeg får nå et "førstehjemslån" med 2,05 i nominell rente... det er jo ikke så verst... Vet at rådgiver sa at han skulle prøve å ordne meg et lån med samme rente som "Din bank" har med 1,99 i nominell rente... så får se, håper det holdes uten at det blir noe problemer. Men sammenlignet med skandiabanken og andre store banker har dnb lavere rente på førstehjemslån. Men ser at flere lokale banker har enda bedre renter en Dnb... hm... 

Lavere renter før de gjør med deg som de har gjort med andre vi har hørt om i media, skrur opp renten. 

Med første hjems lån har du søkt om Startlån og sammenlignet renten der? 

Anonymkode: 6d3f7...3b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

Opplys meg! Bør jeg bytte bank og evt hvilken bank bør jeg bytte til? Jeg bruker Dnb og har personlig aldri hatt noen problemer med dem ... Jeg har også fått et boliglån av dem. Men så leser jeg litt overalt at DNB er en forferdelig bank og kunder oppfordres (i kommentarfelt) til å bytte bank. Jeg vet at lederen har lønnet seg selv ekstremt rik, men gjør ikke ledelsen i Storebrand eller Skandiabanken det samme? 

Bytte en bank du er fornøyd med fordi noen bitre folk i kommentarfeltene av en eller annen grunn hater benken? Hvorfor i all verden?

Anonymkode: ac14d...4f2

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

DNB er en "grådig" bank. Jeg har hatt den noen år men foretrekker å være stor kunde i liten bank fremfor liten kunde i stor bank. De er dyre på gebyrer, har renter som gjør at økonomer stadig anbefaler oss å bytte bank. Har du mye penger og ikke er så nøye på det, så er sikkert banken grei nok. 

Hva du skal bytte til og om du skal bytte er helt avhengig av hvor du bor og hvilke behov du har for banktjenester. Små lokale sparebanker er bedre etter min vurdering enn DNB. 

Dyre på gebyrer? Hvilke? Det meste innen banktjenester i dag er selvbetjent. Om man er kriminell og har behov for å sette inn kontanter med jevne mellomrom, så blir man nok truffet av gebyrer, men hva består ellers alle disse gebyrene av?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat nå tjener alle bankene gode penger, siden vi betaler høyere boliglånsrente enn vi bør. Renta bankene betaler for å låne lenger (pengemarkedsrenten) er rekordlav, men de har samtidig valgt å ikke senke boliglånsrenten til kundene. Da blir det mye penger inn, vettu. DNB er Norges største bank og tar nå ut rekordutbytte pga dette.

Anonymkode: c85b1...a61

Du må huske på at rentemarginen må være der pga. risiko. De neste årene er det fare for at flere vil få problemer med å betale lånene sine, da må bankene ta tap. Dette skal bl.a. rentemarginen dekke. Storbankene følger hverandre, Skandiabanken satte nettopp opp renta. Det er ingen stor forskjell på lånerenta hos de store bankene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lavere renter før de gjør med deg som de har gjort med andre vi har hørt om i media, skrur opp renten. 

Med første hjems lån har du søkt om Startlån og sammenlignet renten der? 

Startlån har veldig god rente! Latterlig lav... Men vi får ikke det siden vi ikke er en småbarnsfamilie, trygdede eller noen som trenger ekstra hjelp... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bytte en bank du er fornøyd med fordi noen bitre folk i kommentarfeltene av en eller annen grunn hater benken? Hvorfor i all verden?

ts her! Ja, var bare nysgjerrig siden alle snakker om dette om at man "må" bytte bank, selv svigerfamilien. At hvem gidder å ha dnb liksom" ... Så ville bare prøve å se/bli opplyst siden jeg tydeligvis er blant dem som kalles naive. :) Men gidder ikke å bytte for ser ikke ut som at dnb er så fæle likevel... (ift andre banker)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hatt noe å klage på når det gjelder DNB. Har alltid fått svar på det jeg har spurt om og har hatt konto der, siden Postbanken ble DNB

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

DnB har forferdelig kundeservice om du skulle være så heldig å måtte besøke dem og din personlige info er lett for alle i lokalet å høre. Jeg var der lenge pga at jeg fikk beskjed om å opprette kundeforhold selv på data og det tok litt tid siden jeg ikke har vært borti nettsidene dems selv. Jeg forventet at de skulle gjøre dette, men slikt gjør de tydeligvis ikke. Det kom en gammel dame som tydeligvis hadde blitt umyndiggjort og fått verge. Kanskje var hun dement å hadde glemt det, hva vet vel jeg, men hun holdt hvertfall på å dø av skam da dette ble sagt høyt nok til at alle i lokalet hørte det. Det stod ca 10 stk i kø. Når damen nærmest hvisket så burde vel kunderådgiveren skjønt at hun ville at samtalen skulle være fortrolig... Det kom også en gammel mann. Han ville ta ut penger men skjønte seg ikke på data og forstod ikke nettbanken. Gubben var 85+. Kundebehandleren pekte på minibanken å ba han gå dit. Gubben prøve å si at det var vanskelig for han, men..  ble bare henvist til nettbanken uten et tilbud om å få hjelp. Gubben klarte det ikke og måtte stille bakerst i køen igjen... Jeg var på dette tidspunktet ganske sur over alt mikkmakket med å opprette kundeforholdet mitt selv, det var et par ting som ikke fungerte uten at jeg husker hva det var. Forøvrig gikk jeg på aap og kundebehandler opplyste slik at alle i lokalet hørte det at da får man ikke Mastercard. Jeg syntes kundebehandlingen er under enhver kritikk. Jeg trenger heller ikke noe Mastercard, men ble paff siden Mastercard alltid er noe som blir prakket på en selv om man ikke ønsker det. Det oppstod forøvrig mer kludder så jeg byttet til en liten sparebank. Det var hyggelig med en kundebehandler som sa at " dette ordner jeg."jeg leverte papirer og raskt var nettbank,mobilbank og kontoer på plass.

DnB kludret også til når jeg for et par år siden skulle ha konto til datteren som jeg og bf hadde delt foredreansvar for. Dette var åpenbart fryktelig vanskelig og de brukte to måneder på dette fordi det ble feil to ganger. En stakkars konto..  En kundebehandler i en bank som ikke kan opprette en bankkonto er vel ikke mye verd... 

Forøvrig har de høye gebyrer.

Men de har noen bra tjenester. Nettbanken er fin, bankkortene ok og de har et utvalg tjenester andre ikke har. Om du har et etablert kundeforhold, aldri trenger å besøke dem og en sjelden gang trenger hjelp til noe helt enkel på tlf så er det en ok bank bortsett fra prisene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid vært kunde i DnB og kommer ikke til å bytte. Jeg er i selve banken maks 2 ganger i året og de Max 5 gangene jeg trenger hjelp/tips til noe så får jeg det ved chat.

Ikke har jeg mye penger heller, men bryr meg fint lite om å undersøke andre banker. I det store og hele trur jeg ikke det blir så mye penger spart i det lange løp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nordea var minst 25 % dyrere når jeg var kunde der.  Har aldri blitt forsøkt solgt noen produkter til meg av kundrådgiveren min 

Anonymkode: 0bebb...a99

Hvis du har blitt tilbudt  bsu eller andre muligheter for sparing og forsikring, eller råd innen dette har du blitt solgt til. 

Anonymkode: d86bf...5f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Solstråletårer skrev:

Altså viss man ikke har lån eller kredittkort så er det ikke så stor mye å vinne å bytte bank? 

Lønnskonto koster faktisk en del penger, selv om bankene i sin tid lovet at det ikke skulle gjøre det for å lokke bedrifter og ansatte til bruke bankene til lønnsutbetalinger. 

Så det er noe å spare på å bytte til billigbankene, spesielt hvis du ikke har behov for bankfilialer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur nok folk er for late til å bytte bak til og med. Jeg bytter fra dnb til sparebank1 nå, fordi man får et ekstremt bra tilbud på forsikring og kan ha bank der. Så DnB er ganske så dyre, og tenker du på gebyrer osv hele livet. så sparer du endel.

Anonymkode: e8b11...c8d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

ts her! Ja, var bare nysgjerrig siden alle snakker om dette om at man "må" bytte bank, selv svigerfamilien. At hvem gidder å ha dnb liksom" ... Så ville bare prøve å se/bli opplyst siden jeg tydeligvis er blant dem som kalles naive. :) Men gidder ikke å bytte for ser ikke ut som at dnb er så fæle likevel... (ift andre banker)

De er også veldig veldig imot kontanter, noe jeg syns er helt på tryne. At bankene skal få full makt over personer er ikke riktig. Så bytter også bank fordi de tar vekk minibankene sine, og gjør det vanskelig for andre å bruke kontanter. Elsker bruke kontanter istedenfor kort. Virker som jeg faktisk betaler varen jeg kjøper, deilig og ha penger i lommeboken fordi kanskje ungene dine trenger noe. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men endel unge som ikke skjønner skaden om kontanter forsvinner. Noe jeg trur det kanskje aldri gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men endel unge som ikke skjønner skaden om kontanter forsvinner. Noe jeg trur det kanskje aldri gjør.

I Sverige (eller kanskje Danmark? Men tror det er Sverige) er det steder der de nå ikke tar betalt i kontakter mer. Tror ikke kontanter vil forsvinne helt men hvis butikker o.l slutter å gi folk alternativet med å betale kontant blir det ikke så lett...

Anonymkode: b56ed...da0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Mrs.Purdey skrev:

DnB har forferdelig kundeservice om du skulle være så heldig å måtte besøke dem og din personlige info er lett for alle i lokalet å høre. Jeg var der lenge pga at jeg fikk beskjed om å opprette kundeforhold selv på data og det tok litt tid siden jeg ikke har vært borti nettsidene dems selv. Jeg forventet at de skulle gjøre dette, men slikt gjør de tydeligvis ikke. Det kom en gammel dame som tydeligvis hadde blitt umyndiggjort og fått verge. Kanskje var hun dement å hadde glemt det, hva vet vel jeg, men hun holdt hvertfall på å dø av skam da dette ble sagt høyt nok til at alle i lokalet hørte det. Det stod ca 10 stk i kø. Når damen nærmest hvisket så burde vel kunderådgiveren skjønt at hun ville at samtalen skulle være fortrolig... Det kom også en gammel mann. Han ville ta ut penger men skjønte seg ikke på data og forstod ikke nettbanken. Gubben var 85+. Kundebehandleren pekte på minibanken å ba han gå dit. Gubben prøve å si at det var vanskelig for han, men..  ble bare henvist til nettbanken uten et tilbud om å få hjelp. Gubben klarte det ikke og måtte stille bakerst i køen igjen... Jeg var på dette tidspunktet ganske sur over alt mikkmakket med å opprette kundeforholdet mitt selv, det var et par ting som ikke fungerte uten at jeg husker hva det var. Forøvrig gikk jeg på aap og kundebehandler opplyste slik at alle i lokalet hørte det at da får man ikke Mastercard. Jeg syntes kundebehandlingen er under enhver kritikk. Jeg trenger heller ikke noe Mastercard, men ble paff siden Mastercard alltid er noe som blir prakket på en selv om man ikke ønsker det. Det oppstod forøvrig mer kludder så jeg byttet til en liten sparebank. Det var hyggelig med en kundebehandler som sa at " dette ordner jeg."jeg leverte papirer og raskt var nettbank,mobilbank og kontoer på plass.

DnB kludret også til når jeg for et par år siden skulle ha konto til datteren som jeg og bf hadde delt foredreansvar for. Dette var åpenbart fryktelig vanskelig og de brukte to måneder på dette fordi det ble feil to ganger. En stakkars konto..  En kundebehandler i en bank som ikke kan opprette en bankkonto er vel ikke mye verd... 

Forøvrig har de høye gebyrer.

Men de har noen bra tjenester. Nettbanken er fin, bankkortene ok og de har et utvalg tjenester andre ikke har. Om du har et etablert kundeforhold, aldri trenger å besøke dem og en sjelden gang trenger hjelp til noe helt enkel på tlf så er det en ok bank bortsett fra prisene. 

Dette er din opplevelse av DNB der du bor. Det er ikke sånn overalt. 

Jeg bruker kort og betaler regninger og har hatt konto i DNB siden det fusjonerte med postbanken. Jeg er fornøyd med DNB (bortsett fra de episodene med nedetid tidligere i sommer)

Nettbanken er enkel og det er oversiktlig og bra. 

Jeg har ikke lån eller slike ting, så jeg vet ikke om det ville gjort at banken ble dyrere for meg, men sånn min situasjon er, så er DNB en billig bank for meg. 

Og fordi jeg har DNB så er Vipps også rask, penger er inne på konto med en gang noen vippser til meg. 

Enkelt er det med DNB også, siden det er så mange steder som har post-i-butikk slik at det er gebyrfritt å sette inn kontanter f.eks. 

Anonymkode: d2c19...b80

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...