AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #1 Del Skrevet 12. juli 2017 Hei, Opplys meg! Bør jeg bytte bank og evt hvilken bank bør jeg bytte til? Jeg bruker Dnb og har personlig aldri hatt noen problemer med dem ... Jeg har også fått et boliglån av dem. Men så leser jeg litt overalt at DNB er en forferdelig bank og kunder oppfordres (i kommentarfelt) til å bytte bank. Jeg vet at lederen har lønnet seg selv ekstremt rik, men gjør ikke ledelsen i Storebrand eller Skandiabanken det samme? Anonymkode: ca9f1...9a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #2 Del Skrevet 12. juli 2017 Har hatt DNB i mange år. Kun positive opplevelser og ingen problemer. Veldig grei kunderådgiver. Lån over natta, ordnet nytt Visakort med en gang når jeg hadde mistet kortet mitt. Hadde Nordea før, nesten bare trøbbel Anonymkode: 0bebb...a99 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #3 Del Skrevet 12. juli 2017 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har hatt DNB i mange år. Kun positive opplevelser og ingen problemer. Veldig grei kunderådgiver. Lån over natta, ordnet nytt Visakort med en gang når jeg hadde mistet kortet mitt. Hadde Nordea før, nesten bare trøbbel Anonymkode: 0bebb...a99 Husk...kunderådgiver er en selger Anonymkode: 6c28d...428 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #4 Del Skrevet 12. juli 2017 Det er dyreste banken. De blodsuger folk Anonymkode: 6c28d...428 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #5 Del Skrevet 12. juli 2017 DNB er helt greie. De har bare mange ivrige hatere på nett, ettersom DNB er størst. Hadde de vært så dårlige, ville de ikke beholdt den posisjonen de har. Anonymkode: 5c7ff...e70 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #6 Del Skrevet 12. juli 2017 Nordea var minst 25 % dyrere når jeg var kunde der. Har aldri blitt forsøkt solgt noen produkter til meg av kundrådgiveren min Anonymkode: 0bebb...a99 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest The Architect Skrevet 12. juli 2017 #7 Del Skrevet 12. juli 2017 Har aldri hatt noe problem med DNB. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måbarefåsiat... Skrevet 12. juli 2017 #8 Del Skrevet 12. juli 2017 Alltid hatt DnB. Eneste trøbbelet er perioder hvor nettbank er nede. Blir asforbanna hver gang, men bytter aldri. Jeg er en naiv, lojal kunde som hører andre sier det er dyrt... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #9 Del Skrevet 12. juli 2017 Jeg har alltid hatt DNB (eller strengt tatt Sparebanken Østlandet -> Sparebanken NOR -> DNB NOR -> DNB), og er svært fornøyd med nettbankløsningen deres (kontra f.eks. Nordea, som min samboer har), men vurderer likevel å bytte til noen som kan gi meg bedre lånebetingelser. Anonymkode: f706b...01e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #10 Del Skrevet 12. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei, Opplys meg! Bør jeg bytte bank og evt hvilken bank bør jeg bytte til? Jeg bruker Dnb og har personlig aldri hatt noen problemer med dem ... Jeg har også fått et boliglån av dem. Men så leser jeg litt overalt at DNB er en forferdelig bank og kunder oppfordres (i kommentarfelt) til å bytte bank. Jeg vet at lederen har lønnet seg selv ekstremt rik, men gjør ikke ledelsen i Storebrand eller Skandiabanken det samme? Anonymkode: ca9f1...9a7 DNB er en "grådig" bank. Jeg har hatt den noen år men foretrekker å være stor kunde i liten bank fremfor liten kunde i stor bank. De er dyre på gebyrer, har renter som gjør at økonomer stadig anbefaler oss å bytte bank. Har du mye penger og ikke er så nøye på det, så er sikkert banken grei nok. Hva du skal bytte til og om du skal bytte er helt avhengig av hvor du bor og hvilke behov du har for banktjenester. Små lokale sparebanker er bedre etter min vurdering enn DNB. Anonymkode: 6d3f7...3b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
asterix Skrevet 12. juli 2017 #11 Del Skrevet 12. juli 2017 (endret) Jeg bruker ikke DNB pga alle gebyrene og de lave rentene på brukskonto og sparekonto. Lån får man også billigere andre steder. Endret 12. juli 2017 av asterix 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #12 Del Skrevet 12. juli 2017 Hvor får man billigere lån? Fått tilbud fra Storebrand, Sparbank 1, Klp og Norden . Ingen gir meg like lav ,eller lavere lånerente enn DNB Anonymkode: 0bebb...a99 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #13 Del Skrevet 12. juli 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor får man billigere lån? Fått tilbud fra Storebrand, Sparbank 1, Klp og Norden . Ingen gir meg like lav ,eller lavere lånerente enn DNB Anonymkode: 0bebb...a99 Hvor mye har du da i effektiv rente? Anonymkode: 5ba38...e01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 12. juli 2017 #14 Del Skrevet 12. juli 2017 (endret) Jeg har vært kunde der hele mitt liv. Og de ga meg boliglån når jeg trengte det mest, og ingen andre ville. Fordi de så historikken min og hvilken supergod kontroll jeg hadde på økonomien min. De ER imidlertid litt dyrere enn andre når det kommer til boliglånet, etter hva jeg kan se. Men det får jeg ikke gjort så mye med. Har spurt dem men de sier det er det boliglån i min aldersgruppe osv ligger på. Har ingen medlemsskap noe sted som har forhandlet seg frem til bedre renter for sine medlemmer eller noe. Ellers har jeg ikke noe å klage på hos Dnb. Helt grei bank og jeg har fått hjelp når jeg trenger det. Endret 12. juli 2017 av Million 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #15 Del Skrevet 12. juli 2017 Hvis du har planer om å skaffe deg lån og / eller kredittkort, så burde du kanskje sjekke andre steder. Men hvis du bare har brukskonto (og eventuelt en liten sparekonto) så spiller det ikke like stor rolle? Anonymkode: 7b10d...646 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SweetM Skrevet 12. juli 2017 #16 Del Skrevet 12. juli 2017 Jeg byttet fra DNB til en liten lokal sparebank for noen år siden. Hovedgrunnen var at jeg fikk mye lavere rente på boliglånet og høyere rente på sparekontoen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #17 Del Skrevet 12. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvor får man billigere lån? Fått tilbud fra Storebrand, Sparbank 1, Klp og Norden . Ingen gir meg like lav ,eller lavere lånerente enn DNB Anonymkode: 0bebb...a99 Når du utelukkende går på store og dyre banker så kan du ikke forvente bedre betingelser hos noen av dem. Det er og forskjell på bankkunder og hva de ønsker av tjenester fra banken. Dermed er det vanskelig å sammenligne fordi banken gir tilbud etter vurdering av kundene og kundenes behov kombinert med inntekt og hva kunden eier/har av verdier. Anonymkode: 6d3f7...3b6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gobbledigook Skrevet 12. juli 2017 #18 Del Skrevet 12. juli 2017 Bruker både DnB og Sparebanken Vest. Eneste problemet jeg har hatt med DnB er treg utsending av bankkort i år, men siden jeg ikke egentlig har hatt bruk for det har det ikke vært det største problemet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #19 Del Skrevet 12. juli 2017 3 minutter siden, gobbledigook skrev: Bruker både DnB og Sparebanken Vest. Eneste problemet jeg har hatt med DnB er treg utsending av bankkort i år, men siden jeg ikke egentlig har hatt bruk for det har det ikke vært det største problemet. Og det når du til og med betaler mer for bankkortet enn du gjør i andre banker... Anonymkode: 5ba38...e01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solstråletårer Skrevet 12. juli 2017 #20 Del Skrevet 12. juli 2017 Altså viss man ikke har lån eller kredittkort så er det ikke så stor mye å vinne å bytte bank? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå