AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #1 Skrevet 12. juli 2017 Fikk dette rådet for noen år siden, men gjelder dette enda? Skal man ikke ha nyvasket hår når man drar til frisøren for å bleke det? Anonymkode: 20a29...0a9
Rosalie Skrevet 12. juli 2017 #3 Skrevet 12. juli 2017 I følge min absolutt fantastiske frisør, spiller det ingen rolle.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #4 Skrevet 12. juli 2017 Hmm... etter å ha googlet litt virker det overveldende svaret ja... ts Anonymkode: 20a29...0a9 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #5 Skrevet 12. juli 2017 Det er ikke farlig å vaske håret for deretter å farge det. Jeg har jobbet som frisør i 18 år og har aldri opplevd at noen har reagert på farge eller striper i håret. Med hettestriper vil heller ikke kjemikaliene komme i hodebunnen så det er iallefall ikke noe å være bekymra for. Noen ganger vasker vi håret før farge. Hvis det er mye støv eller produkter i håret, kan kjemikaliene reagere på innholdet i produktene og dermed gi en rar/ ujevn farge. Hvis det skal klippes mye, vasker vi og klipper det først. Dersom noen har håret fullt av f.eks voks, vil man også kunne risikere en ujevn farge. Et hår som er vasket dagen før er det helt greit å farge på. Når det gjelder bleiking, er det så sterke saker at det fungerer godt selv om håret ikke er nyvasket. Bleikinga tar alt! De fleste vasker vel håret fra èn gang hver dag til to tre ganger i uka og da er det egentlig bare hva man skal gjøre i tillegg til fargen som gjelder. Dessuten vil vi helst jobbe med nyvaska hår, det er veldig uhygienisk for oss å grave i skittent hår, dessuten ødelegger det saksene våre som koster rundt 5000,- Jeg anbefaler ingen å stripe håret hjemme, det kan fort bli en katastrofe som vil koste mange tusen å rette opp igjen. Anonymkode: f6cb1...fdb 3
Puny Skrevet 13. juli 2017 #6 Skrevet 13. juli 2017 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke farlig å vaske håret for deretter å farge det. Jeg har jobbet som frisør i 18 år og har aldri opplevd at noen har reagert på farge eller striper i håret. Med hettestriper vil heller ikke kjemikaliene komme i hodebunnen så det er iallefall ikke noe å være bekymra for. Noen ganger vasker vi håret før farge. Hvis det er mye støv eller produkter i håret, kan kjemikaliene reagere på innholdet i produktene og dermed gi en rar/ ujevn farge. Hvis det skal klippes mye, vasker vi og klipper det først. Dersom noen har håret fullt av f.eks voks, vil man også kunne risikere en ujevn farge. Et hår som er vasket dagen før er det helt greit å farge på. Når det gjelder bleiking, er det så sterke saker at det fungerer godt selv om håret ikke er nyvasket. Bleikinga tar alt! De fleste vasker vel håret fra èn gang hver dag til to tre ganger i uka og da er det egentlig bare hva man skal gjøre i tillegg til fargen som gjelder. Dessuten vil vi helst jobbe med nyvaska hår, det er veldig uhygienisk for oss å grave i skittent hår, dessuten ødelegger det saksene våre som koster rundt 5000,- Jeg anbefaler ingen å stripe håret hjemme, det kan fort bli en katastrofe som vil koste mange tusen å rette opp igjen. Anonymkode: f6cb1...fdb Dere ødelegger vel ikke saksene deres? Enten så skal håret klippes og da vaskes det først, eller så skal det farges OG klippes og da blir det jo også vasket før klippingen starter. Ellers enig da. Ikke så hyggelig å komme med ordentlig skittent ekkelt hår til frisøren. 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #7 Skrevet 13. juli 2017 Ikke nyvasket sier frisøren min, men det betyr jo ikke at man trenger å være veldig skitten heller... Anonymkode: 151d4...780 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå