AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #1 Del Skrevet 12. juli 2017 Jeg skal på en helt ordinær Standard kinesisk restaurant. Har ikke vært på en slik en på mange år og det er nå første gang mine barn på 10 år skal være med å smake. Hvilken rett på standard kinesisk meny liker dere best selv og hva kan dere eventuelt anbefale at mine barn prøver første gang? Anonymkode: 1493d...e97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 12. juli 2017 #2 Del Skrevet 12. juli 2017 Fried rice tipper jeg de fleste liker. Hong Shao rou liker de fleste, terninger av ribbe, stekt og/eller kokt i en søtlig søyasaus. And, helst stekt, gjerne pekingand er også godt. Unngå den sursøte sausen, tror ikke den egentlig er så kinesisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 12. juli 2017 #3 Del Skrevet 12. juli 2017 Nå er vel få av de rettene du får på en kinarestaurant i Norge autentisk kinesiske (med unntak selvfølgelig). Blir vel som med mye mat utenfor opprinnelseslandet, hvor man gjerne har sine variasjoner. Min favoritt på norske kinarestauranter (tenker da på de standard kinarestaurantene du finner utover det ganske land) er kylling (samt biff) chop suey, selv om det egentlig ikke er en autentisk kinesisk rett, men en amerikansk-kinesisk rett. Uansett, det er ihvertfall noe mange liker. Stekte nudler med kylling eller biff er jo også populært. Mvh Yvonne 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #4 Del Skrevet 12. juli 2017 Innbakt kylling. Eller svin. Eller blekksprut. Med sur-søt saus. Min absolutte favoritt. Ellers er stekt ris ganske safe, de fleste synes det er godt. Anonymkode: 1a087...48a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 12. juli 2017 #5 Del Skrevet 12. juli 2017 15 minutter siden, Yvonne skrev: Nå er vel få av de rettene du får på en kinarestaurant i Norge autentisk kinesiske (med unntak selvfølgelig). Jeg tror ikke det er noe overlapp mellom standard norske kinarestauranter og maten man faktisk får i Kina. Noen unntak finnes selvfølgelig, men for å overleve må maten tilpasses norske ganer ☺️ De tre jeg nevnte hender det at er ganske nærme det som serveres i Kina. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 12. juli 2017 #6 Del Skrevet 12. juli 2017 Akkurat nå, stan skrev: Jeg tror ikke det er noe overlapp mellom standard norske kinarestauranter og maten man faktisk får i Kina. Noen unntak finnes selvfølgelig, men for å overleve må maten tilpasses norske ganer ☺️ De tre jeg nevnte hender det at er ganske nærme det som serveres i Kina. Nei, det er klart, det var vel også mitt poeng. Mvh Yvonne 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #7 Del Skrevet 12. juli 2017 Chao Mian. Det er wookede grønnsaker med biffkjøtt og nudler. Ellers er biff shop suey alltid en klassiker Anonymkode: 56f14...8aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #8 Del Skrevet 12. juli 2017 Helt enig med forslagene om biff chop suey eller stekt ris. Det er retter som er lette å like. Vårruller pleier også å slå an. Anonymkode: 47cc7...64c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fashionistaen Skrevet 12. juli 2017 #9 Del Skrevet 12. juli 2017 (endret) . Endret 2. september 2023 av Fashionistaen 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haribo Skrevet 12. juli 2017 #10 Del Skrevet 12. juli 2017 Beef chop suey er min absolutte favoritt,mild og god i smaken.Tror det er en rett di fleste kan spise. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blablaa Skrevet 12. juli 2017 #11 Del Skrevet 12. juli 2017 Jeg elsker kylling i søtsur saus!!!! Går aldri lei😍 Liker også godt biff chop suey, kinesisk pepperbiff og fried rice. Er ganske kresen, men dette er mine favoritter, veldig standard😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ornelia Skrevet 12. juli 2017 #12 Del Skrevet 12. juli 2017 Kylling eller biff i karrisaus eller crispy duck Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midt.i.smørøyet Skrevet 12. juli 2017 #13 Del Skrevet 12. juli 2017 Crispy duck er som regel godt, dim sum som blir nevnt over her skal jeg prøve neste gang jeg får sjansen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sillyline Skrevet 12. juli 2017 #14 Del Skrevet 12. juli 2017 Biff i karri 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #15 Del Skrevet 13. juli 2017 Vårruller, åååh. Også er innbakt kylling nydelig. Anonymkode: aee67...429 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #16 Del Skrevet 13. juli 2017 Takk for svar! Jeg ser på menyen at jeg kan i hovedsak velge mellom biffstrimler, kylling, scampi og fritert svin hhv i chopsuey, karri eller sursøt saus. De har ikke dim sum og crispy duck på menyen. De har fritert vårrull som et alternativ til forrett. Jeg vurderer biff eller kylling chop suey eller i karrisaus. Hva ville dere valgt? De har også en risrett med biff, kylling og scampi som det står de anbefaler, men er ikke det en merkelig kombinasjon? Anonymkode: 1493d...e97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #17 Del Skrevet 13. juli 2017 Stekt ris med kylling og scampi var fet. Ikke biff, den var med nudler. De har and også, men ikke servert som Crispi duck. Ser noen nevner innbakt kylling, det har de på mente. Hva er innbakt kylling? Anonymkode: 1493d...e97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
happiest Skrevet 27. juli 2017 #18 Del Skrevet 27. juli 2017 Barna kan vel få velge selv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #19 Del Skrevet 27. juli 2017 Anbefaler ikke and, den har lett for å være veldig fet. Stekt ris med scampi, kylling osv. er godt og passer også for barn, det samme gjelder vårruller. Karrisaus og sursøt saus tror jeg kan bli noe sært for barn, hvis de ikke er vant til retter med slike sauser. Fritert banan med iskrem er veldig godt til dessert, ellers har de ofte iskrem med varm sjokoladesaus, eller bær. Anonymkode: 7506e...e7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 27. juli 2017 #20 Del Skrevet 27. juli 2017 Peking and. Særlig når den er skikkelig lagd, og hele anden brukes, slik at det blir opp til fem retter. Hong Shao rou, 红烧肉,ofte omtalt som Maos favoritt. Denne er ofte ungenes favoritt. "søt ribbe" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå