AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #1 Skrevet 12. juli 2017 Igår rundt kl 19:00 begynte jeg å kjenne noe intens mageknipe. Gikk da på do i håp om at jeg skulle føle meg bedre, men mens jeg satt der å prøvde å få ut noe, ble smertene helt ekstreme. Har aldri opplevd lignende, det var som jeg trodde jeg skulle besvime. Til slutt kom det noe ut, da var det litt diaré, men ikke mye. Deretter kastet jeg en del opp. Følte meg veldig slapp og "groggy" en stund etterpå, men kom meg sakte men sikkert. Ble da hentet av min mor og dro hjem. Følte meg mye bedre på hjemveien og når jeg kom hjem. Bare litt smerter nederst i magen og litt i ryggen. Var veldig sulten så bestemte meg for å spise litt havregrøt, da jeg fortsatt hadde appetitt. Da klokken var ca 00. Var jeg på vei til å legge meg da jeg kjente jeg begynte å bli litt kvalm igjen. Gikk på do, men da ble smertene bare verre igjen. Gikk til slutt å la meg, hørte på litt meditasjon og klarte omsider å sovne. Men jeg våknet fort igjen, med følelsen av at jeg måtte på do(rumlet i magen osv), ingenting kom ut. Bare blod. Dette skjedde ca 4 ganger etter hverandre, jeg sovnet, våknet, prøvde å gå på do, ble verre. Til slutt den 4/5 gangen jeg våknet, fikk jeg så intense smerter, satt å skalv, og var helt fra meg. Da ringte vi først en ambulanse, forklarte alt, og de mente vi burde dra på legevakten. Så da gjorde vi det. Ble sjekket av en lege, som kjente på magen min, lyttet til lungene osv. Tok blodtrykk, blodprøver, og legen sjekket tarm-enden. Vi fant da ut at jeg har en hermoid(?) og at det var den som forårsaket blødningene, da den kan begynne å blø om den får mye trykk på seg. alt annet inkludert prøvene var helt fine, så legen antok at det var en matforgiftelse/omgangssyken eller noe sånt. Ble dermed sendt hjem, og fikk beskjed om at jeg skulle ta kontakt dermed det skulle bli verre, eller om jeg merket forskjell på urineringen min. fikk også to smertestillende. Ble fort bedre, og gikk med en gang å la meg når vi kom hjem igjen. Smertene begynte å komme tilbake før jeg rakk å legge meg, og jeg klarte ikke å sove, sov i ca. 20 minutter før jeg våknet av smertene i magen(nede i magen) og måtte på do. Da ble smertene igjen enda verre, satt i ca 3-5 minutter med konstante knipende smerter nederst i magen og nederst i ryggen. Fikk litt avføring ut. akkurat nå sitter jeg limt fast til toalettet, da jeg kjenner ubehag når jeg reiser meg. Er litt kvalm, og sulten. Men jeg tørr ikke å spise noe. Er ikke minst utrolig trøtt og vet ikke hva jeg skal gjøre av meg. Det jeg ikke forstår er hvordan det kan være matforgiftelse, da jeg ikke hadde spist noe utenom en halv banan før jeg fikk mageknipen. Må også tilføye at jeg lenge har vært sensitiv til laktose. Pleier å få diaré når jeg spiser mye laktose. Er også litt sensitiv til gluten. Plages av halsbrann når jeg ikke spiser variert(bare gluten). Og de to siste døgnene har jeg bare spist gluten, så tror kanskje det kan ha noe sammenheng med det, men er ikke sikker. Jeg bare lurer på hva jeg skal gjøre nå, da jeg ikke har så veldig lyst å sitte med konstante magesmerter og knipe. Noen tips anyone? Anonymkode: da026...57f
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #2 Skrevet 12. juli 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Igår rundt kl 19:00 begynte jeg å kjenne noe intens mageknipe. Gikk da på do i håp om at jeg skulle føle meg bedre, men mens jeg satt der å prøvde å få ut noe, ble smertene helt ekstreme. Har aldri opplevd lignende, det var som jeg trodde jeg skulle besvime. Til slutt kom det noe ut, da var det litt diaré, men ikke mye. Deretter kastet jeg en del opp. Følte meg veldig slapp og "groggy" en stund etterpå, men kom meg sakte men sikkert. Ble da hentet av min mor og dro hjem. Følte meg mye bedre på hjemveien og når jeg kom hjem. Bare litt smerter nederst i magen og litt i ryggen. Var veldig sulten så bestemte meg for å spise litt havregrøt, da jeg fortsatt hadde appetitt. Da klokken var ca 00. Var jeg på vei til å legge meg da jeg kjente jeg begynte å bli litt kvalm igjen. Gikk på do, men da ble smertene bare verre igjen. Gikk til slutt å la meg, hørte på litt meditasjon og klarte omsider å sovne. Men jeg våknet fort igjen, med følelsen av at jeg måtte på do(rumlet i magen osv), ingenting kom ut. Bare blod. Dette skjedde ca 4 ganger etter hverandre, jeg sovnet, våknet, prøvde å gå på do, ble verre. Til slutt den 4/5 gangen jeg våknet, fikk jeg så intense smerter, satt å skalv, og var helt fra meg. Da ringte vi først en ambulanse, forklarte alt, og de mente vi burde dra på legevakten. Så da gjorde vi det. Ble sjekket av en lege, som kjente på magen min, lyttet til lungene osv. Tok blodtrykk, blodprøver, og legen sjekket tarm-enden. Vi fant da ut at jeg har en hermoid(?) og at det var den som forårsaket blødningene, da den kan begynne å blø om den får mye trykk på seg. alt annet inkludert prøvene var helt fine, så legen antok at det var en matforgiftelse/omgangssyken eller noe sånt. Ble dermed sendt hjem, og fikk beskjed om at jeg skulle ta kontakt dermed det skulle bli verre, eller om jeg merket forskjell på urineringen min. fikk også to smertestillende. Ble fort bedre, og gikk med en gang å la meg når vi kom hjem igjen. Smertene begynte å komme tilbake før jeg rakk å legge meg, og jeg klarte ikke å sove, sov i ca. 20 minutter før jeg våknet av smertene i magen(nede i magen) og måtte på do. Da ble smertene igjen enda verre, satt i ca 3-5 minutter med konstante knipende smerter nederst i magen og nederst i ryggen. Fikk litt avføring ut. akkurat nå sitter jeg limt fast til toalettet, da jeg kjenner ubehag når jeg reiser meg. Er litt kvalm, og sulten. Men jeg tørr ikke å spise noe. Er ikke minst utrolig trøtt og vet ikke hva jeg skal gjøre av meg. Det jeg ikke forstår er hvordan det kan være matforgiftelse, da jeg ikke hadde spist noe utenom en halv banan før jeg fikk mageknipen. Må også tilføye at jeg lenge har vært sensitiv til laktose. Pleier å få diaré når jeg spiser mye laktose. Er også litt sensitiv til gluten. Plages av halsbrann når jeg ikke spiser variert(bare gluten). Og de to siste døgnene har jeg bare spist gluten, så tror kanskje det kan ha noe sammenheng med det, men er ikke sikker. Jeg bare lurer på hva jeg skal gjøre nå, da jeg ikke har så veldig lyst å sitte med konstante magesmerter og knipe. Noen tips anyone? Anonymkode: da026...57f Bor du i Bergen? Det har vært en del tilfeller av e.coli der i det siste. Anonymkode: f65c5...6c9
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #3 Skrevet 12. juli 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Bor du i Bergen? Det har vært en del tilfeller av e.coli der i det siste. Anonymkode: f65c5...6c9 E coli smitte med alvorlig variant v bakterien er det over hele Norge. En variant er kjent offentlig fra Bergen og det er småbarn som er syke. Så å skremme en "stor" ts er ikke nødvendig. TS du får kontakte lege igjen. Anonymkode: 395fb...794
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #4 Skrevet 12. juli 2017 Ts: få i deg plenty med vann med salt og sukker i. Spis noe. Gjennta om du spyr. Su gjør deg selv sykere ved å dehydrere. Få i deg en 2-3 liter i dag og du vil føle def mye bedre. Du kan om du foretrekker mindre smerter over lengre tid (hurtigste løsning er å satse på å få alt ut kjappest mulig) ta imodium e.l. Anonymkode: 7ea15...ff0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå