AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #1 Skrevet 12. juli 2017 Hei. Vi har begynt å prøve nå, men ifølge apper og nettsider så skal man ta test i uke 4 (om uke 1 er der hvor første mensdag i siste mens var, men slik jeg har skjønt det så skal man ikke ta test før etter forventet mens er uteblitt? I mitt hode hvis man har en 28 dagers syklus så er jo ikke det før uke 5? Noen som kan hjelpe meg å forklare når jeg skal ta testen? Så lurer jeg på en ting til. Jeg forstår det slik at morgenurinen inneholder mest hCG og det er derfor man skal ta testen da, men er det for å få mest konsentert urin eller er det mest hCG da rett og slett på det tidspunktet? Grunnen til at jeg spør er at jeg jobber netter og da er usikker på om jeg skal ta testen på morgenen når jeg kommer hjem eller vente til jeg våkner på ettermiddagen og ta testen da? Super takknemlig for svar:) Anonymkode: 3ef3a...837
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #2 Skrevet 12. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei. Vi har begynt å prøve nå, men ifølge apper og nettsider så skal man ta test i uke 4 (om uke 1 er der hvor første mensdag i siste mens var, men slik jeg har skjønt det så skal man ikke ta test før etter forventet mens er uteblitt? I mitt hode hvis man har en 28 dagers syklus så er jo ikke det før uke 5? Noen som kan hjelpe meg å forklare når jeg skal ta testen? Så lurer jeg på en ting til. Jeg forstår det slik at morgenurinen inneholder mest hCG og det er derfor man skal ta testen da, men er det for å få mest konsentert urin eller er det mest hCG da rett og slett på det tidspunktet? Grunnen til at jeg spør er at jeg jobber netter og da er usikker på om jeg skal ta testen på morgenen når jeg kommer hjem eller vente til jeg våkner på ettermiddagen og ta testen da? Super takknemlig for svar:) Anonymkode: 3ef3a...837 Man teller at det har gått en uke, uken etter mens ( første uke er 0+2 f.eks). Da vil mens komme 4 uken. Håper du forstår, jeg er ikke så flink til å forklare Grunnen for at man tester morgenurin er bare fordi den er mer konsentrert, så du kan teste når du står opp👍🏼 Anonymkode: 790ca...1ea
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #3 Skrevet 12. juli 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Man teller at det har gått en uke, uken etter mens ( første uke er 0+2 f.eks). Da vil mens komme 4 uken. Håper du forstår, jeg er ikke så flink til å forklare Grunnen for at man tester morgenurin er bare fordi den er mer konsentrert, så du kan teste når du står opp👍🏼 Anonymkode: 790ca...1ea Tusen takk for svar både på test og på uke for de plussgreiene tenkte jeg ikke på. 😊 Anonymkode: 3ef3a...837
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #4 Skrevet 12. juli 2017 Det er ikke noen vits i å teste før den dagen du forventer mensen. Når mensen har uteblitt så kan du teste. Siden det kan være lite hcg i urinen så tidlig så kan det være lurt å teste med morgenurin, om du har jobbet natten så venter du til du har stått opp. Det bør altså gå ca 6-8 timer uten å ha tisset før du tester. Anonymkode: c266e...467
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #5 Skrevet 12. juli 2017 Tusen takk for svar 😊 Anonymkode: 3ef3a...837
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå