Gå til innhold

Ofte sint på mamma!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg en kvinne i 20 åra. Sinnet har bygget seg over tid. Jeg føler mindre og mindre behov for kontakt. Jeg vet ikke hvorfor jeg bærer på dette. Hun har ALTID møtt ting med skepsis der mange har vært helt avslappet. Hun bor i bygda hun voks opp, om det betyr noe. Vi skulle flytte til en by to ganger da jeg var barn men hun trakk seg begge gangene. Jeg mistrivdes her så jeg gledet meg. Men hun valgte nok en gang det kjedelige. 

Barndommen min har vært trygg, men hun ville ikke høre da jeg sa at jeg var redd for å være hjemme alene fordi den daværende kjæresten hennes kunne være sint og slo broren min. 

Jeg vet ikke om hennes meninger om ting kanskje sitter litt i underbevisstheten min. For jeg har aldri turt å drømme stort. Hun er ALTID så "det skal mye til å klare det". "det er dette de fleste skal".  Men hun var kjempe spent og positiv når jeg valgte det jeg valgte. 

Jeg har ei venninne som har hatt et langt og godt forhold med en pakistaner. Jeg var en gang forelsket i en tyrker, og da sa hun at dette bare vil ende med kjærlighetssorg, han vil aldri klare å være trofast. Vel..jeg tenker den dag i dag at en mann vil ikke ha problemer med å bytte ut meg. Er det en annen kvinne han blir sammen med så vil han derimot ta godt vare på henne. Slike ting føler jeg sitter som et bånd rundt meg. Fordi jeg er hennes datter, vil livssituasjonen alltid være litt lik. 

Men jeg sliter litt med å stole på hennes råd. Fordi mennene hun har truffet. Har IKKE vært bra. Alt som ikke går bra for andre, kan ikke gå for meg heller. Skulle ønske jeg klarte å være mer positiv til ting. 

I tillegg har hun det med å kontakte klarsynte. Jeg vet ikke om jeg burde gjøre det samme. Det frister noen ganger. Men jeg er redd jeg blir hekta. 

Anonymkode: af6e7...cc8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man trenger ikke høre på foreldrene sine, bare fordi de har skapt oss :)

Følg hjertet ditt, hvis du ønsker å ta en pause fra din mor i en periode, må du gjøre det. Moren din kan desverre ikke forandres, men du kan velge å akseptere henne for den hun er, og heller ta avstand når det blir litt for mye for deg i perioder. Ingenting galt med det. 

:)

Skrevet (endret)

Du trenger ikke ta til deg rådene du får fra moren din - men du kan lytte til de og vurdere om de passer for det livet du lever, og de ønskene du har for eget liv. Du er du, og du trenger ikke å bli en kopi av din mor. Vi mødre trenger rett som det er en påminnelse om at barna våre må gjøre egne valg, og vi kan stå til rådighet dersom de trenger råd. Finn din egen vei og stol på deg selv!

Endret av Havbris

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...