Gå til innhold

Jeg bryr meg ikke om søsteren min

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hun er 6 år, jeg er 26. Jeg er nest eldste i søskenflokken. Jeg har to yngre søsken. Det som plager meg er at i de fleste familier viser man at man er glad i hverandre, man tar klemmer, sier at man er glad i andre og poster gjerne et bilde på instagram og.

Jeg sier aldri at jeg er glad i noen i familien. Og når jeg skal være barnepike til søsteren, er jeg ikke særlig glad. Det skal ingenting til før jeg synes hun er en plage. Når hun var mindre satte jeg henne til å se på film, eller prøvde å få henne til å sove så jeg slapp noe mas. Jeg er heller ikke veldig glad for å se familien. Jeg GLEDER meg ikke til å besøke de for høytider og sånn. Slik som det virker at mange gjør. 

Var samme problem da eldste av mine yngre søsken var liten. Jeg og min storebror kranglet nærmest om hvem som IKKE skulle passe lillebror. 

Hva kan dette være? Arvelig gemytt fra far? Jeg og min storebror stammer fra annen far enn mine to yngre. Mamma slet med at han var følelsesflat.

Anonymkode: d18a2...b20

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aner ikke, men du er voksen og hun er 6 år. Du kan ikke noe for hva du føler, men jeg håper ikke du uttrykker dette ovenfor henne på noe vis?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, The Kitten skrev:

Aner ikke, men du er voksen og hun er 6 år. Du kan ikke noe for hva du føler, men jeg håper ikke du uttrykker dette ovenfor henne på noe vis?

Jeg viser ikke mye engasjement. Og jo, mamma har sagt til meg at hun hadde sagt at jeg ikke bryr meg. Jeg har alltid vært slik. Jeg er jo ikke stygg mot henne. Men hun merker nok at jeg kjeder meg og er mer opptatt med mitt eget.

Anonymkode: d18a2...b20

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...