Gå til innhold

Man ser i ettertid hvordan andre så en, eller væremåten?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan se på bilder av meg selv fra lenge siden, og se at jeg ikke var så stygg som jeg selv syntes. Jeg kan også se på bilder der jeg trodde jeg var veldig flott, med masse sminke, kanskje litt full og mer selvtillit og gjorde meg veldig til, kan jeg se at jeg egentlig bare så tåpelig ut. 

Jeg kan i tilleg tenke over væremåten min denne perioden. Det er mye ved meg selv jeg ikke har sett før. Fordi jeg har et bilde av meg om hvordan andre oppfatter meg. Men så er jeg ikke slik. 

Hvordan kan man forandre seg slik at man vet hvordan man er? Kan det stemme at man ikke er kommet så langt i sin utvikling som man selv tror?

Anonymkode: f56c9...667

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan se på bilder av meg selv fra lenge siden, og se at jeg ikke var så stygg som jeg selv syntes. Jeg kan også se på bilder der jeg trodde jeg var veldig flott, med masse sminke, kanskje litt full og mer selvtillit og gjorde meg veldig til, kan jeg se at jeg egentlig bare så tåpelig ut. 

Jeg kan i tilleg tenke over væremåten min denne perioden. Det er mye ved meg selv jeg ikke har sett før. Fordi jeg har et bilde av meg om hvordan andre oppfatter meg. Men så er jeg ikke slik. 

Hvordan kan man forandre seg slik at man vet hvordan man er? Kan det stemme at man ikke er kommet så langt i sin utvikling som man selv tror?

Å ha selvinnsikt er vel noe du kan forsøke. Det kan vel hende at de som oppfatter deg på den ene og den andre måten oppfatter deg feil? Har det noe å si hvordan noen oppfatter deg?

Anonymkode: 22889...bfc

AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker at du børe gjøre ting som gjøre deg glad og gi litt f i utseende så kommer gløden av seg selv :) 

Anonymkode: 0312d...6d9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har samme greie. 

Anonymkode: c35cf...900

Skrevet

Jeg tror det er lett å "se seg blind" på seg selv. Har du forsøkt å se deg i speilet, med litt mer objektive øyne? Det er kjempevanskelig, men jeg synes det blir lettere å se helheten på den måten. Ofte kan det bli sånn at man f.eks har fått til maskaraen bra- og at man tenker man ser smashing ut. Men så har man på seg klær i en farge som absolutt ikke passer hudtonen, og helhetsutrykket blir dårlig. Også motsatt; man har en kvise på haken og litt fett hår, så tror man at man ser ut som en narkoman. Mens i realiteten har gløden du fikk i kinnene etter turen ute i den friske luften, mye mer å si, fordi det ser ut som du stråler skikkelig. For eksempel.

AnonymBruker
Skrevet

dytt

Anonymkode: ad4e5...069

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...