AnonymSjiraff Skrevet 11. juli 2017 #21 Skrevet 11. juli 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, det kan jeg til en viss grad være enig og forstå. Men det skal sies at de 45 min innebar at jeg ventet på han..han var frem og tilbake for å kopiere div ting han måtte ordne..så det var ikke bare samtalen med meg. Jeg fikk ikke inntrykk av at han skulle ta betalt for dette, det ble heller ikke nevnt med et ord.. Anonymkode: 6e9a2...e59 Men de tingene han måtte ordne var de dine ting eller var det advokatsaker han tok for andre? Skulle tro man hadde krav på at advokaten hadde kun fokus på deg om han fakturerte deg for de 45 minuttene. Hvis ikke kan han jo faktuerere flere for samme time. Håper noen advokater kan svare i tråden og gi deg hjelp. Og at de ikke sender deg faktura på PM. 5
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2017 #22 Skrevet 11. juli 2017 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men da kunne vi tatt det over tlf slik jeg ønsket..da hadde det blitt en kort samtale. Jeg ble "tvunget" til å møte han. Greit nok, kan betale for en time..men hvorfor har han notert tre?? er jo redd for å ta kontakt for å spørre i tilfelle jeg blir belastet ytterligere? Anonymkode: 6e9a2...e59 Advokater jobber ikke over telefon, med mindre det er enkel saker, oppdragsbekreftelse er akseptert og klienten har problemer med å komme til kontoret. Uten å se og vite hva som har vlitt skrevet og sagt/avtalt så er det umulig å vurdere saken. Du kan bestride fakturaen, skriftlig. Du kan og klage advokaten inn til advokatforeningen. (I tillegg ville det vært meget interessant å vite hvem dette gjelder så vi andre kan holde oss unna.) Anonymkode: 90745...b50 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2017 #23 Skrevet 11. juli 2017 10 minutter siden, AnonymSjiraff skrev: Men de tingene han måtte ordne var de dine ting eller var det advokatsaker han tok for andre? Skulle tro man hadde krav på at advokaten hadde kun fokus på deg om han fakturerte deg for de 45 minuttene. Hvis ikke kan han jo faktuerere flere for samme time. Håper noen advokater kan svare i tråden og gi deg hjelp. Og at de ikke sender deg faktura på PM. Tror du advokater fakturerer klinter for oppdrag og tid de bruker på andre klienter, du da? De logger seg inn på den klienten de jobber med saken for, og har elektronisk "stoppeklokke". Anonymkode: 90745...b50 1
AnonymSjiraff Skrevet 11. juli 2017 #24 Skrevet 11. juli 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror du advokater fakturerer klinter for oppdrag og tid de bruker på andre klienter, du da? De logger seg inn på den klienten de jobber med saken for, og har elektronisk "stoppeklokke". Anonymkode: 90745...b50 Jeg aner ikke hvordan de fakturerer, men for TS så skrev jo hun at hun betalte for sine 45 minutter samtidig som han jobbet med hva som så ut som "oppdrag for andre klienter". Skal han ha brukt "elektronisk stoppeklokke" så bør jo tiden TS betaler for møtet være mindre enn den hun brukte på kontoret hans? 4
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2017 #25 Skrevet 11. juli 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror du advokater fakturerer klinter for oppdrag og tid de bruker på andre klienter, du da? De logger seg inn på den klienten de jobber med saken for, og har elektronisk "stoppeklokke". Anonymkode: 90745...b50 han hadde verken pc eller noe han noterte for. Han fikk andre henvendelser fra andre. Anonymkode: 6e9a2...e59
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2017 #26 Skrevet 11. juli 2017 Dette koster det normalt med advokat. Du kan tenke deg 15.000kr, det er 7,5 t. Så med litt epost skriving, prøve få kontakt med personer, møte med deg. Osv. Så går de timene fort. Så trur ikke du har noe og klage på. Det står også time tid på timelistene du har fått av advokaten. Der ser du jo hva han har brukt dit på. Har de utnytter folk er ingen nytt om advokater. Anonymkode: 70552...7de 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2017 #27 Skrevet 11. juli 2017 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette koster det normalt med advokat. Du kan tenke deg 15.000kr, det er 7,5 t. Så med litt epost skriving, prøve få kontakt med personer, møte med deg. Osv. Så går de timene fort. Så trur ikke du har noe og klage på. Det står også time tid på timelistene du har fått av advokaten. Der ser du jo hva han har brukt dit på. Har de utnytter folk er ingen nytt om advokater. Anonymkode: 70552...7de Men hvilken epost skriving? da kan han jo skrive en mail" hei hva skal du ha til middag" og fakturere meg for dette. Jeg ville ikke ha den eposten fra han!!! og hvorfor har han arkivert papirer på meg..vet ikk eengang hvilke papirer..han har ikke fått noe som helst av meg eller tillatelse til å gjøre noe. Han sa at han hadde en kontakt som var elektriker og at jeg kunne få tlfnr hans. Det fikk jeg...men han har fakturert meg for mye mer. Anonymkode: 6e9a2...e59
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2017 #28 Skrevet 11. juli 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men hvilken epost skriving? da kan han jo skrive en mail" hei hva skal du ha til middag" og fakturere meg for dette. Jeg ville ikke ha den eposten fra han!!! og hvorfor har han arkivert papirer på meg..vet ikk eengang hvilke papirer..han har ikke fått noe som helst av meg eller tillatelse til å gjøre noe. Han sa at han hadde en kontakt som var elektriker og at jeg kunne få tlfnr hans. Det fikk jeg...men han har fakturert meg for mye mer. Anonymkode: 6e9a2...e59 altså vi satt på et rom som var ledig. Han hadde ikke noe å notere med. Det var veldig uformelt..samme var samtalen. Han gikk ut og inn og unnskyldte seg. Anonymkode: 6e9a2...e59
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2017 #29 Skrevet 11. juli 2017 Det er lettere å gi svar hvis du faktisk skriver hva spesifikasjonen inneholder. Anonymkode: 3ed87...577
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2017 #30 Skrevet 11. juli 2017 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er lettere å gi svar hvis du faktisk skriver hva spesifikasjonen inneholder. Anonymkode: 3ed87...577 Jeg har gjort det i tråden. er bare det som står.. Anonymkode: 6e9a2...e59
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2017 #31 Skrevet 11. juli 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har gjort det i tråden. er bare det som står.. Anonymkode: 6e9a2...e59 Ikke med tall, og oppstykket i timer per aktivitet. I så fall kan du be om det. Anonymkode: 3ed87...577
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2017 #32 Skrevet 11. juli 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, Jeg har ingen erfaring med advokater, og ringte litt rundt i forbindelse med en sak jeg vurderer å gå videre med. Fikk beskjed fra denne advokaten om at vi kunne ha et møte hvor vi kunne gjennomgå saken. Møtet varte i 45 min, jeg presenterte kort problemstillingen. Fikk ikke noe inntrykk av at dette var et betalt møte. Vi ble enige om å engasjere en eksepert til utredning, og at vi skulle vurdere å ta saken videre etter. I ettertid har advokaten sendt meg en forespørsel som jeg ikke har vært interessert i. (Jeg trengte ikke at han gjorde dette for meg, hadde informasjonen selv). Han har belastet meg for denne eposten?? Samt det første møtet med flere tusen.. Han har også belastet meg for å ha kontaktet denne tredjeparten. Jeg trodde han bare skulle utveksle tlfnr..Jeg kunne jo ha kontakt denne personen selv??? veldig utydelig.. Oppdragsbekreftelse fikk jeg i posten noen dager senere...er helt forvirret..er dette vanlig??:( har plutselig en regning på 15000 kr.jeg er helt sjokkert.. Anonymkode: 6e9a2...e59 Be om presis regning. Hva han har gjort osv. Kan klages inn Anonymkode: bb488...1e8
BerntHulken Skrevet 11. juli 2017 #33 Skrevet 11. juli 2017 Jeg syns du skal hyre en advokat og saksøke han! 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2017 #34 Skrevet 16. juli 2017 Kan vi få en oppdatering i tråden? Anonymkode: 90745...b50 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2017 #35 Skrevet 16. juli 2017 På 11.7.2017 den 21.20, Testosteron skrev: Jeg tenker 1 time, inkl. etterarbeid, får være nok. Det vil si kanskje 1 500 kroner Hva du tenker er ikke relevant.. Timepris på advokat er vel nærmere 3000.- Ingen jobber gratis. Så TS må betale for det første møte. Ellers høres det ut som han skriver timer med gaffel eller at det er en misforståelse. Anonymkode: 32093...9ce
minister-mio Skrevet 16. juli 2017 #36 Skrevet 16. juli 2017 Høres riktig ut. Jeg har det siste året brukt over hundre tusen på advokat, det blir dyrt, men jeg får presisering på hva han har brukt tiden på
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2017 #37 Skrevet 16. juli 2017 På 11.7.2017 den 22.49, AnonymBruker skrev: Skjønner du at mannen min blir fakturert fordi faren har ringt til advokaten? Det er jo noe som er totalt utenfor hans kontroll, det er faren som burde blitt fakturert for det poenget var, at advokater suger ut penger der de kan. Anonymkode: 5a487...803 Beklager avsporing, men jeg har selv jobbet som advokat og må bare få svart på dette: Når du engasjerer advokat sier du deg enig i at advokaten representerer deg i anledning saken. Dette inkluderer også kontakt med motparten, med mindre du uttrykkelig presiserer at du ikke ønsker det (og det er mulig å overholde samtidig som dine interesser som klient ivaretas). Anonymkode: 753df...a41
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2017 #38 Skrevet 16. juli 2017 Hei TS. Jeg har jobbet som advokat, og det kan høres ut som om dere har hatt litt forskjellig forventning til dette møtet. Flere advokater tilbyr gratis førstekonsultasjon, så det er ikke helt på viddene å forvente det. Dersom rammene ikke er avklart på forhånd, blir det vanskelig. Jeg tviler ikke på at advokaten faktisk har jobbet det som er fakturert, samtidig som jeg ikke tviler på at du ikke ønsket at dette arbeidet ble utført. Før du henvender deg til advokatforeningen ville jeg tatt kontakt med advokaten igjen for å be om en forklaring på fakturaen, gjøre det klart at du ikke er interessert i bistanden, at du ikke aksepterer den oversendte oppdragsavtalen, og at du bestrider fakturaen og vurderer å klage den inn for disiplinærnemden om den opprettholdes. For min del ville om jeg fikk en slik mail redusert fakturaen eller ettergitt den for å slippe noe trøbbel Anonymkode: 753df...a41 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2017 #39 Skrevet 16. juli 2017 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Beklager avsporing, men jeg har selv jobbet som advokat og må bare få svart på dette: Når du engasjerer advokat sier du deg enig i at advokaten representerer deg i anledning saken. Dette inkluderer også kontakt med motparten, med mindre du uttrykkelig presiserer at du ikke ønsker det (og det er mulig å overholde samtidig som dine interesser som klient ivaretas). Anonymkode: 753df...a41 Joda, men hvis det betyr at motparten kan ringe advokaten så mye han vil og prate så lenge han vil om livet generelt - på VÅR regning - hadde jeg forventet at det ble pressisert. Nå gikk advokaten vår tilbake på kravet om akkurat det, så helt normalt kan det ikke være Anonymkode: 5a487...803
emilie123 Skrevet 16. juli 2017 #40 Skrevet 16. juli 2017 Noen skriver at en time med advokat + etterarbeid kan koste 1500 kr. Hvor finner dere de advokatene? De advokatene jeg har vært borti tar mellom 2000 og 3000 kr for en time. Og ja, 45 min blir vanligvis regnet for 60 min.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå