Gå til innhold

Når en 15 åring har tv på både eget rom og loftstue...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det da virkelig nødvendig for meg som stemor å krangle meg til tvn i stua hver eneste kveld? Jeg er så lei av denne maktkampen etter arbeid og legging av småunger!! 

Jeg skulle gjerne tatt loftstua, men der er det så skittent fordi den er godt brukt til playstation midt på dagen! 🙄 

Hilsen frustrert og sliten stemamma som har lyst til å se på tv i stua si 😢

Anonymkode: a9469...835

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

15 åringen har kanskje lyst på selskap, siden tv'n det det er folk blir brukt? 

• Liker 14
Skrevet

Harru ikke hørt om netflix?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor vasker du ikke loftstua?

Anonymkode: 2c898...0d3

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det skulle ikke vært nødvendig, med mindre tenåringen vil se på det samme som de voksne vil slik at alle kan sitte i stua. 

Anonymkode: 5f134...ace

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke nødvendig. Si at hun gjerne må sitte i stua sammen med dere, men hva dere skal se på er ikke opp til henne, da får hun gå opp til seg selv.

Og en 15 åring kan fint vaske tv stua.

Anonymkode: abb55...711

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det da virkelig nødvendig for meg som stemor å krangle meg til tvn i stua hver eneste kveld? Jeg er så lei av denne maktkampen etter arbeid og legging av småunger!! 

Jeg skulle gjerne tatt loftstua, men der er det så skittent fordi den er godt brukt til playstation midt på dagen! 🙄 

Hilsen frustrert og sliten stemamma som har lyst til å se på tv i stua si 😢

Anonymkode: a9469...835

Kjøp tv til soverommet ditt, ploblemet løst! :) 

Ta med pc/ipad, problemet løst! :) 

Innse at dere er en familie som må bli enige om hva dere skal se på tv, og slutt å sutre over det, problemet løst :) 

Anonymkode: 81a22...ed0

• Liker 5
Skrevet

Kanskje 15-åringen synes det er kos med selskap?

Tror de aller fleste tenåringsforeldre synes gjerne det er hyggelig når ungdommen vil være sosial 

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Vil hun sitte i stua, får hun finne seg i at du bestemmer hva dere skal se på. 

Anonymkode: 41d8d...18c

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Så vask loftstua da vel? Problem løst.

Anonymkode: 26f1d...dc1

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjøp tv til soverommet ditt, ploblemet løst! :) 

Ta med pc/ipad, problemet løst! :) 

Innse at dere er en familie som må bli enige om hva dere skal se på tv, og slutt å sutre over det, problemet løst :) 

Så neste da blir TV i vedboden eller garasjen?

15 åringen vil vel mest sannsynlig ikke sitte der oppe, da det nok ser og lukter for***** ut. Neppe på grunn av selskapet de søker ned..

Sett frem bøtte, og JIF.

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Perle skrev:

Så neste da blir TV i vedboden eller garasjen?

15 åringen vil vel mest sannsynlig ikke sitte der oppe, da det nok ser og lukter for***** ut. Neppe på grunn av selskapet de søker ned..

Sett frem bøtte, og JIF.

Noen ganger kommer min 13-åring ned og vil sitte med meg bare fordi han kjeder seg. Eller fordi han har glemt å lade pcen, nettet er nede eller lignende. Jeg bryr meg ikke om grunnen, jeg jubler over de få timene han ønsker å tilbringe med meg jeg! De fleste foreldre gjør jo det. Ønsker jeg alenetid har jeg eget soverom. 

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker ikke at barn skal bortvises fra fellesskapet på den måten. Hennes borett er like sterk som din.

Kjøp deg en TV til ditt rom og se hvor koselig det er å sitte der alene hver kveld.

Anonymkode: bb549...a86

• Liker 19
Gjest Parkeringsvakt
Skrevet

Hvor mye tid bruker 15-åringen på playstation hver dag?

Skrevet

Sett opp klare regler. Det er deres hus, så da må dere få ha TV-en uti stua. Andre som skal se på den, får se på det dere vil se på.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Tv'n i stua er det foreldrene som bestemmer over her. Barna får bestemme over egne tv'er på soverommene sine. 

Anonymkode: de0be...50e

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er mor til tenåringer og de har også TV på rommene sine og med egen stue der de til en viss grad får styre selv. En femtenåring som er så heldig å ha både TV på eget rom og egen loftstue får jaggu rydde og vaske der selv (finner meg i at det ikke er så ryddig og rent der som på stuen) og finne seg i at foreldre vil ha en plass der de kan få se på egne TV-program. Jovisst er det hyggelig at tenåringer vil se TV/film sammen med foreldre, men foreldre må få ha et sted der det ikke flyter med PC' er, fat, glass, ladere, sminke osv. 

Anonymkode: fe61d...946

• Liker 18
Skrevet

Det jeg lurer på er hvorfor hun ikke har ansvaret selv for at det er ryddig og rent på loftstua? Jeg har en datter på 14 som har soverom og loftstue for seg selv der det også står en TV. Hun har selv et ansvar for at det er rent og ryddig der. Og ja, jeg kan gå dit og se på TV hvis jeg vil også såfremt hun ikke velger å se på noe annet der selv.

Jeg blir glad når hun kommer ned og vil se på TV sammen med oss. De stundene blir sjeldnere og sjeldnere, så de verdsetter jeg høyt. Det å gjøre noe sammen er kjempekoselig. Når vi ser på TV blir vi SAMMEN enige om hva vi skal se på.

Så vær glad for at hun vil være sammen med dere, og forlang at loftstua (og rommet hennes) holdes ryddig og rent av henne.

• Liker 7
Skrevet
32 minutter siden, Wit skrev:

Det jeg lurer på er hvorfor hun ikke har ansvaret selv for at det er ryddig og rent på loftstua? Jeg har en datter på 14 som har soverom og loftstue for seg selv der det også står en TV. Hun har selv et ansvar for at det er rent og ryddig der. Og ja, jeg kan gå dit og se på TV hvis jeg vil også såfremt hun ikke velger å se på noe annet der selv.

Jeg blir glad når hun kommer ned og vil se på TV sammen med oss. De stundene blir sjeldnere og sjeldnere, så de verdsetter jeg høyt. Det å gjøre noe sammen er kjempekoselig. Når vi ser på TV blir vi SAMMEN enige om hva vi skal se på.

Så vær glad for at hun vil være sammen med dere, og forlang at loftstua (og rommet hennes) holdes ryddig og rent av henne.

Dette! 

Mine er enda yngre, og de må holde rent og ryddig selv, og det har jeg forlangt i flere år allerede. Når jeg støvsuger eller vasker gulv sveiper jeg også over hos dem, men rydde får de gjøre selv. Og å støvsuge fellesrom faller også til tider på ungene. Samt at de tømmer oppvaskmaskin etter tur, går ut med søppel og bretter og legger på plass egne klær. Og er med på å rydde opp etter måltider. Ja de lager noen måltider også. 

Barn kan, og de må læres! Det er viktig både for nåtid og fremtid! 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Barn trenger ikke andre tv'er enn den som står i stuen. De må da klare seg uten tv på soverommet og i loftstuen 

Anonymkode: 2584f...a95

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...