AnonymBruker Skrevet 11. juli 2017 #1 Skrevet 11. juli 2017 Jeg og kjæresten tenker å dra på telttur nå i sommer og da skal vi ha våre to hunder med. Har dere tips til hva som er lurt og viktig å ta med? Har telt med to rom, vi sover i ett og de i ett (høres det OK ut? De er vant til å være i eget rom om natten). Tenker også det er lurt med mykt og varmt teppe som liggeunderlag. Førstehjelpsutstyr tar vi selvsagt med! Vet noen om det er mulig å få skrevet ut smertestillende av veterinær i forkant av en slik tur i tilfelle smerter ved skade? Samme med motgift for orm? Må nok gå et godt stykke, samt kjøre et stykke for å komme oss til dyrlege. De er to hunder på 10-12kg. Blandingshunder, korthåret. De har taklet kulde OK på hytteturer før, har hatt dekken på de, men nå er det jo sommer, men kaldt i Norge... Anonymkode: 6010c...c2e
fjellstreif Skrevet 11. juli 2017 #2 Skrevet 11. juli 2017 (endret) Jeg har vært mye på telttur med hunden min. Hun sover inne i teltet med meg, da. Det er viktig å huske på at et fortelt ikke er rømmingssikkert. Dekken og liggeunderlag er lurt å ha med til hundene. Jeg bruker saueskinn som liggeunderlag til min. Ellers er det lurt med en håndduk til hundene, litt ekstra mat siden de nok bruker mer energi enn til vanlig, og gjerne snacks/tyggebein. I tillegg til førstehjelpsutstyr er det lurt å ha med potesokker - i tilfelle de bli sårbeinte av lyng/steinete terreng. Jeg tror ikke man får smertestillende for å ha i bakhånd, men du kan jo alltids høre med en veterinær. Det kan være lurt å gi hunden expot, det beskytter både mot flått og andre insekter. Det var vel det jeg kom på. Bare spør hvis det er noe konkret du lurer på. Endret 11. juli 2017 av fjellstreif
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå