AnonymBruker Skrevet 11. juli 2017 #1 Skrevet 11. juli 2017 Jeg har lyst på kjæreste, og et forhold, men jeg ønsker ikke å ha sex. Er det helt umulig å finne en mann som ikke har et stort behov for sex? Anonymkode: 7a6f8...fa5
B.Wooster Skrevet 11. juli 2017 #2 Skrevet 11. juli 2017 Nei, det er ikke umulig. Gjennomsnittsmannen har ikke et stort behov, han har et gjennomsnittlig behov, og mange har til og med et lite behov. Men ingen av disse er vel en god match for noen som IKKE vil ha sex? Av de frustrerte innleggene her på KG, så har jeg etterhvert skjønt at det finnes mange aseksuelle menn, så det er håp for deg. 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2017 #3 Skrevet 11. juli 2017 2 minutter siden, B.Wooster skrev: Nei, det er ikke umulig. Gjennomsnittsmannen har ikke et stort behov, han har et gjennomsnittlig behov, og mange har til og med et lite behov. Men ingen av disse er vel en god match for noen som IKKE vil ha sex? Av de frustrerte innleggene her på KG, så har jeg etterhvert skjønt at det finnes mange aseksuelle menn, så det er håp for deg. Jeg kan "tvinge" meg selv til å ha sex med en mann som ikke ønsker det så ofte. Jeg er mest opptatt av nærhet og kos, og ikke samleie. Anonymkode: 7a6f8...fa5
B.Wooster Skrevet 11. juli 2017 #4 Skrevet 11. juli 2017 Du vil nok finne noen som synes dette er bedre enn å aldri få seg noe, men ellers er det ikke noe bra for hverken selvbildet, eller forholdet, å vite at hun kun er med på pliktsex. De fleste trenger å føle seg begjært av og til. Sånn sett bør du nok lete etter en uten lyst. Men jeg regner med at du har flere kriterier til partneren? 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2017 #5 Skrevet 11. juli 2017 16 minutter siden, B.Wooster skrev: Du vil nok finne noen som synes dette er bedre enn å aldri få seg noe, men ellers er det ikke noe bra for hverken selvbildet, eller forholdet, å vite at hun kun er med på pliktsex. De fleste trenger å føle seg begjært av og til. Sånn sett bør du nok lete etter en uten lyst. Men jeg regner med at du har flere kriterier til partneren? Kan jeg sende deg en pm? Anonymkode: 7a6f8...fa5
SlemUlv Skrevet 11. juli 2017 #6 Skrevet 11. juli 2017 Ser det finnes dating sider for aseksuelle, så da finnes det nok aseksuelle av alle kjønn
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2017 #7 Skrevet 11. juli 2017 17 minutter siden, kattepusen skrev: Ser det finnes dating sider for aseksuelle, så da finnes det nok aseksuelle av alle kjønn Ja, skal sjekke ut det Anonymkode: 7a6f8...fa5
Cronosgjesten Skrevet 11. juli 2017 #8 Skrevet 11. juli 2017 (endret) Hvorfor vil du ha et forhold? Kan du ikke heller bare bo i kollektiv med en kompis? Det som kjennetegner et forhold, nemlig en beste venn og fortrolige som man også har fysisk nytelse sammen med, vil du jo ikke ha?. Ellers kan man vel bare ha en bestevenn og fortrolige? Endret 11. juli 2017 av Cronosgjesten 1
SlemUlv Skrevet 11. juli 2017 #9 Skrevet 11. juli 2017 Akkurat nå, Cronosgjesten skrev: Hvorfor vil du ha et forhold? Kan du ikke heller bare bo i kollektiv med en kompis? Det som kjennetegner et forhold, nemlig en beste venn og fortrolige som man også har fysisk nytelse sammen med. Ellers kan man vel bare ha en bestevenn og fortrolige? Så siden man er aseksuell, så skal man ikke ha lov å forelske seg? Ikke ha lov til å ha langvarig kjærlige forhold? tull. 8
isw Skrevet 11. juli 2017 #10 Skrevet 11. juli 2017 (endret) Her må du skille mellom snørr og bart. Det er forskjell på å finne en mann som kan akseptere å være i et forhold uten sex, fordi forholdet inneholder mye annet positivt, eventuelt en mann som trenger lite sex, og det å finne en rent aseksuell mann. En aseksuell person har pr definisjon ikke en legning. For å bruke ditt bilde, han ville være likegyldig til å kose med en mann eller en kvinne og foretrekke ingen av delene. Du er ikke aseksuell. Du vil bare ikke ha sex. Endret 11. juli 2017 av isw 1
SlemUlv Skrevet 11. juli 2017 #11 Skrevet 11. juli 2017 Aseksuell trenger ikke bety det samme som aromantisk :s 5
Apollonia Skrevet 11. juli 2017 #12 Skrevet 11. juli 2017 Sjekk ut OKCupid. Du kan sette aseksuell som legning og søke opp andre som er det. Appen er ikke mye brukt i Norge, men den er det etablerte alternativet for de som faller utenfor vanlig mono/hetero/homo-sjekking.
B.Wooster Skrevet 11. juli 2017 #13 Skrevet 11. juli 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan jeg sende deg en pm? Anonymkode: 7a6f8...fa5 Ja.
lillesky Skrevet 12. juli 2017 #14 Skrevet 12. juli 2017 Tråden er ryddet for avsporinger. Minner om reglene på seksualitetsforumet: Seksualitet er et sårbart og følsomt tema, som kan innebære usikkerhet, nysgjerrighet og frykt for å bli utstøtt av andre, samtidig som man kanskje har et behov for å lufte tankene sine. Vi ønsker at dette skal være mulig her på forumet, uten at det møtes med mye fordommer. Vi oppfordrer til å vise en forståelse for at man har ulike preferanser, og at selv om noe kanskje virker fremmed og rart på deg, så kan det være noe du kan lære. Selv om det ikke er av interesse for deg selv seksuelt, så kan man lære mye av å legge fordommene til side og heller være et medmenneske. Alle vil ha nytte av at vi alle bidrar for å holde seksualitetsforumet mest mulig fritt for spydigheter og andre usakligheter. /lillesky (mod)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå