Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, Dette er sikkert et dumt spørsmål, men...

Jeg skal begynne å studere til høsten og ønsker meg en kontorjobb ved siden av studiene. Har hørt om dem som sorterer dokumenter o.l. og som ikke krever høyere utdanning. Noen som kan nevne eksempler på slike jobber?

Anonymkode: 61087...cf3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror du heller skal belage deg på å søke på alt av deltidsjobber som kan kombineres med studier. Dessuten har typiske "kontorjobber" arbeidstid på dagen, og da har gjerne studenter forelesninger. Du bør som student gå etter jobber hvor du kan jobber kvelder, helger og helligdager - dette genererer lønnstillegg, noe som er gull verdt.

Anonymkode: 16dd9...d17

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kontorjobb? Hva mener du egentlig? Det er ikke mange studenter som får kontorjobber ved siden av skolen.

Anonymkode: a6ea4...ec5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror du heller skal belage deg på å søke på alt av deltidsjobber som kan kombineres med studier. Dessuten har typiske "kontorjobber" arbeidstid på dagen, og da har gjerne studenter forelesninger. Du bør som student gå etter jobber hvor du kan jobber kvelder, helger og helligdager - dette genererer lønnstillegg, noe som er gull verdt.

Jeg skal ta nettstudier så jeg ønsker å jobbe på dagen.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kontorjobb? Hva mener du egentlig? Det er ikke mange studenter som får kontorjobber ved siden av skolen.

Anonymkode: a6ea4...ec5

Jeg har hørt om dem som har hatt kontorjobber bl.a. i Aker Solutions mens de studerte. Er fullt klar over at jeg sikkert ikke får en slik navn, men jeg ønsker likevel å vite navnet slike typer stillinger.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har hørt om dem som har hatt kontorjobber bl.a. i Aker Solutions mens de studerte. Er fullt klar over at jeg sikkert ikke får en slik navn, men jeg ønsker likevel å vite navnet slike typer stillinger.

*ikke får en slik stilling

AnonymBruker
Skrevet

Kundeservice er en mulighet, utover det er det vanskelig å få slike jobber uten kvalifikasjoner. 

Anonymkode: e2417...ec1

AnonymBruker
Skrevet

Det er jobber som krever relevant studie. Hva skal du studere? Og nettstudie? Tror ikke du skal regne med de mest ettertraktede jobbene ved siden av studiet, da.

AnonymBruker
Skrevet

Kundeservice er en mulighet, utover det er det vanskelig å få slike jobber uten kvalifikasjoner. 

Anonymkode: e2417...ec1

Jeg har noen års arbeidserfaring. Andre eksempler? Noen som vet hva stillinger heter der du sorterer dokumenter? Ble fortalt om en som hadde en stilling i Aker Solutions der han sorterte dokumenter, men aner ikke mer om hva det gikk ut på. Han hadde ikke studert tidligere.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er jobber som krever relevant studie. Hva skal du studere? Og nettstudie? Tror ikke du skal regne med de mest ettertraktede jobbene ved siden av studiet, da.

Skal studere juss. Nei, jeg er fullt klar over at jeg ikke kan regne med noe, men det hadde vært interessant med en oversikt over hva som finnes av den type jobber.

Skrevet

Tja, du kan se om noen utlyser sekretærstilling deltid. Noen små virksomheter har fex sekretær i 50% stilling. Går ofte på kundehenvendelser, bestillinger, fakturering, timelister,  litt korrespondanse osv. Vet ikke om noen jobber der man bare 'sorterer noe papir' som du beskriver. 

Vet det har vært små prosjektstillinger med fex scanning av bilder/dokumenter for sentrale arkiver for å få disse digitalisert og søkbare i databaser,  men hvorvidt en slik jobb er aktuell avhenger jo av hvor du bor. (Fex har Arkiv i Nordland sitt kontor i Bodø) 

AnonymBruker
Skrevet

Om ikke for første semester eller andre semester. Er det bedre utsikt for kontorjobber etter fullført andre semester av f.eks. juss?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Eneri skrev:

Tja, du kan se om noen utlyser sekretærstilling deltid. Noen små virksomheter har fex sekretær i 50% stilling. Går ofte på kundehenvendelser, bestillinger, fakturering, timelister,  litt korrespondanse osv. Vet ikke om noen jobber der man bare 'sorterer noe papir' som du beskriver. 

Vet det har vært små prosjektstillinger med fex scanning av bilder/dokumenter for sentrale arkiver for å få disse digitalisert og søkbare i databaser,  men hvorvidt en slik jobb er aktuell avhenger jo av hvor du bor. (Fex har Arkiv i Nordland sitt kontor i Bodø) 

Og da trenger man ikke å ha fullført første året av studiene tror du?

Skrevet

Nei, her burde det holde med vgs. Sistnevnte type jobb hadde ei jeg kjenner som deltidsjobb MENS hun gikk på vgs. 

AnonymBruker
Skrevet

Der hvor jeg jobber har vi et par jusstudenter som jobber deltid med enkle saksbehandlingsoppgaver og arkiv.

Anonymkode: c131c...c7b

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Der hvor jeg jobber har vi et par jusstudenter som jobber deltid med enkle saksbehandlingsoppgaver og arkiv.

Er de på første året? Og hva slags bedrift er det?

AnonymBruker
Skrevet

Er de på første året? Og hva slags bedrift er det?

Tror hun ene er på første året. Det er en statlig etat.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en slik type jobb. Arkiverer, behandler dokumenter, har egen kontorplass, osv. har fleksitid og kan jobbe inn timer i timeank (til f.eks eksamen). 

Så søk på jobber innen arkivering? 

Anonymkode: 64ab5...c62

AnonymBruker
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en slik type jobb. Arkiverer, behandler dokumenter, har egen kontorplass, osv. har fleksitid og kan jobbe inn timer i timeank (til f.eks eksamen). 

Så søk på jobber innen arkivering? 

Anonymkode: 64ab5...c62

Ja, det er akkurat en slik jobb jeg ser for meg. Har mellomstore bedrifter behov for en slik ansatt? Tenker å sende en åpen søknad til flere bedrifter...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...