Gjest Anonymous Skrevet 7. januar 2005 #1 Skrevet 7. januar 2005 Hva er det med all denne klagingen med folk? Jeg er sikker på - hver gang jeg møter noen av de jeg ikke snakker så veldig ofte med (les; 2 ganger i uken), så er det bare sykdomsprat som "åh, jeg våknet idag og hadde bare SÅ vondt", eller "huff, jeg har vondt i hele meg hele tiden", eller "jeg er så dårlig...." etc. Huff så synd det er på dem, eventuelt ikke, de blir ikke bedre av å klage, og det første du gjør når du møter et menneske du ikke ser så ofte, er ikke å ha hele samtalen med "huff, jeg har det så vondt, huff, hodet mitt er så vondt, huff, beina mine huff og huff huff". :evil:
Gjest Pet Skrevet 7. januar 2005 #2 Skrevet 7. januar 2005 Hvis du spør hvordan de har det når dere møtes og de faktisk er syke da må det vel være lov å si det?
Gjest Anonymous Skrevet 7. januar 2005 #3 Skrevet 7. januar 2005 Når jeg tenker syk, tenker jeg syk, ikke litt vondt i hodet, sovet litt galt etc. Det er ikke en alvorlig sykdom. Greit å snakke, men jeg tviler sterkt på at hele livet dems handler bare om den såkalte "sykdommen", går jo an å spørre hvordan andre har det også. :-)
Gjest Pet Skrevet 7. januar 2005 #4 Skrevet 7. januar 2005 Du har vel bare uvanlig sytete eller uvanlig syke bekjente, da!
Gjest gotthard Skrevet 7. januar 2005 #5 Skrevet 7. januar 2005 du begynner og bli gammel da serru. gammle folk prater jo mye om sykdomer når de møtes
*Lene* Skrevet 7. januar 2005 #6 Skrevet 7. januar 2005 Utrolig irriterende ja.. For å være ærlig; Jeg spør hvordan det går, men forventer ingen utmaning om hodepinen eller andre sykdommer...hehe! Med unntak da seffer's!
Gjest miau Skrevet 7. januar 2005 #7 Skrevet 7. januar 2005 Hvis man spør hvordan det går bør man forvente svar! Ærlig talt, er det så fryktelig å høre på "sytingen" så unngå den frasen. Det er faktisk et spørsmål. Forresten JEG har VONDT idag jeg
Gjest Gjesta Skrevet 7. januar 2005 #8 Skrevet 7. januar 2005 Jeg er også drittlei sytingen til diverse folk,...Og det hjelper faktisk ikke å la være å spør "hvordan går det?". Sytete folk syter like masse uansett! En kjennetegn til sytere er at de innbiller seg at de har det mye verre enn alle andre,.....stakkars.... Ikke hjelper det å si noe direkte til de heller,.. Min erfaring er at eneste som funker er å kutte ned på kvalitetstiden med sytete personer,...så blir det hvertfall mindre syting i hverdagen! (pssst....syting på internett synes jeg er helt greit,..for da kan man bare unngå å lese det)
Musemor Skrevet 8. januar 2005 #9 Skrevet 8. januar 2005 Nordmenn er kjent for å være sytete, trist men sant!! Jeg kan også irritere meg over dette. Har spesielt en venninne som er ille, hun er ikke frisk hvis hun ikke er syk!! :-x
Gjest Anonymous Skrevet 9. januar 2005 #10 Skrevet 9. januar 2005 Det er derfor man spør: "Skjer det noe gøy om dagen?" Hvorpå man sikkert får: "nææ alt er bare fælt", og man sier: Å såpass ja, ja jeg har nå opplevd det og det (som er positivt og morsomt).
Gjest GreenSky Skrevet 9. januar 2005 #11 Skrevet 9. januar 2005 Se bare på eldre. De møter en ny person, og begynner straks å klage over den dårlige hofta, den vonde ryggen eller det dårlige synet. Helseplager/klager er en universell samtalefaktor, i likhet med været.
Gjest Anonymous Skrevet 9. januar 2005 #12 Skrevet 9. januar 2005 Vel, jeg har en bekjent som ble misunnelig da kjæresten brakk foten fordi det innebar at hun ble sykemeldt fra jobb og kunne sitte hjemme og gjøre hva hun ville... (Nei, det hørtes ikke ut til å være en spøk fra hans side, han er utrolig sutrete.) Mens enkelte jeg kjenner som virkelig har grunn til å sutre (konstante smerter, blant annet) nærmest må tvinges til å innrømme at de har vondt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå