Gå til innhold

Til dere som ikke spiser kylling....hva er grunnen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på om det er kun fordi dere er vegetarianere eller om dere veit litt om hvordan kyllingene har det i Norge? Vurderer selv å bli vegetarianer...

Anonymkode: c0ab0...647

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er vegetarianer av etiske grunner, så for å svare på spørsmålet ditt: begge deler. Mannen min spiser kjøtt, og kjøper kylling av og til, men holder seg langt unna industrikylling på grunn av forholdene i næringen. 

Anonymkode: ce72f...2f8

• Liker 4
Gjest Overrasket
Skrevet

I tillegg til forholdene for dyrene er dagens industrikyllingkjøtt rett og slett ikke mat. Jeg spiste kylling før, men sluttet helt. Så var jeg en dag i en tilstelning der det ville vært for frekt å avvise å smake, så jeg spiste en gryte med litt kylling i. Selve gryten var kjempegod, men "kjøttet". Det var ikke noe spesielt galt med det, helt vanlig kylling fra butikken. Men det minnet rett og slett ikke om mat i det hele tatt. :kvalm:  

Skrevet

Spiser ikke kylling fordi jeg rett og slett ikke liker smaken.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sluttet å spise kylling allerede på ungdomsskolen etter å ha satt meg litt inn i hvor forferdelig disse dyrene har det. (Ble senere vegetarianer, men det var altså kylling som satte i gang hele prosessen)

Anonymkode: 42a3d...094

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dyrevelferd. Jeg tror ikke det er bra å spise noe som har hatt det så elendig heller. 

Anonymkode: 105fc...da7

• Liker 2
Skrevet

Jeg unngår kylling så godt det lar seg gjøre og hvis jeg kjøper selv så foretrekker jeg økologisk. Kylling fra Prior, Solvinge og hva det heter alt sammen kommer for det første fra dyr som ikke har det bra og for det andre smaker det gjennomgående brukt bilsvamp :(

• Liker 4
Skrevet

Ingen kylling her heller. Så vidt jeg vet har de det ille alle, utenom de økologiske. Samme med egg.

• Liker 1
Skrevet

Fordi hønene ikke har det noe godt, overhodet. Dessuten er det ikke naturlig for meg å spise noen som ikke ønsker å bli spist. Dessuten er det ikke sunt 

• Liker 4
Skrevet

Kjøper Stange eller Holte. Spiser 1-2 file´r i uka maks. Går mer over på plantekost og sjømat. Der får du de beste proteinene.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, Blod skrev:

Fordi hønene ikke har det noe godt, overhodet. Dessuten er det ikke naturlig for meg å spise noen som ikke ønsker å bli spist. Dessuten er det ikke sunt 

Kylling er veldig sunt

Anonymkode: 99de0...d3f

• Liker 3
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kylling er veldig sunt

Anonymkode: 99de0...d3f

Ikke så sunt som folk tror. Man må i tillegg se på helheten. Mennesker i Europa spiser MYE kjøtt, mens man burde spise det i moderate mengder. Uansett er det ikke sunt for dyrene eller planeten, så hvis kyllingkjøtt faktisk hadde vært sunt er det ikke verdt det.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kyllingtråden som var her på KG for litt siden.

Anonymkode: 3a67c...221

• Liker 1
Skrevet

Spiser heller ikke kylling eller kjøtt av helsemessige årsaker, kun fisk. Utslagsgivende ang kylling var en bedervet kylling jeg fikk i utlandet. Jeg stod litt på vippen om jeg skulle spise hvitt kjøtt, men den kyllingen blei den siste.

Skrevet

For det første fordi jeg vet hvor fælt de har det, og for det andre så liker jeg ikke kylling. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser kylling maks 1 gang i måneden. Men bare Liveche/Stange.

Jeg kuttet ut Prior for mer enn 10 år siden. Spiser ikke mat som lukter "høgg". Uansett hvor mye de prøver å si at gassen de putter inn i de gule pakkene ikke er skadelig. Jeg spiser ikke kjøtt som lukter grisedårlig. Dessuten tror jeg ikke kyllingene har det bra før de blir slaktet (og puttet i "gass-pakninger") Æsj

Anonymkode: b7c09...743

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

På grunn av måten kyllingene blir behandlet...      

Anonymkode: bec5e...014

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har egentlig aldri likt smaken :/ Siden jeg var liten. Tørt og smakløst! Ikke rart så stresset som de er før de blir slaktet. 

Senere fant jeg ut dette med kylling/hønse industrien å da var det bra jeg egentlig aldri støttet kjøp av det heller.

Er veldig glad i egg derimot! Men har en kompis som har et par frittgående høner på gården sin av egen interesse som har det veldig bra som jeg får egg av. Og de eggene smaker fantastisk i forhold til det du får i butikken. Mulig fordi de har det godt å lever ganske fritt. 

Anonymkode: 82ef5...109

• Liker 1
Skrevet

Jeg spiser plantebasert og derfor ingen kylling, men ville holdt meg unna pga industrien om jeg var omni. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er vegetarianer, av etiske og miljø hensyn.

Anonymkode: 396ea...bf5

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...