Gå til innhold

Egenmelding ved medleverturnus

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Er det noen som vet hvordan reglene for bruk av egenmelding er når man jobber medleverturnus? Eksempel at man jobber 2 døgn, så 7 døgn av. Er man f.eks syk en vakt som går fra man kl 16 til tirs kl 16, 24 t, må man da bruke 3 egenmeldinger? Har søkt på nettet, men finner ikke noe svar :/ 

Anonymkode: 9e4bb...502

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skriver du ikke på egenmeldingen hvor mange dager du er borte? Det gjør vi. Jeg skriver på én egenmelding at jeg er borte f.o.m. mandag t.o.m. tirsdag. Du bruker to egenmeldingsdager ja, men det ville du brukt om du jobbet på kontor også. Du er altså syk i tidsrommet fra og med mandag, til og med tirsdag. Altså, én egenmelding, to egenmeldingsdager. 

Jeg jobber ikke medlever, så er ikke helt sikker - men jeg har alltid fått lønn for alle vaktene jeg har hatt i det tidsrommet, uten å måttet skrive det opp noe sted. Skriver bare fom dato tom dato.

• 6 år senere...
Skrevet

Hei,
Jeg har en enkelt spørsmål som arbeidstaker.

Jeg har blitt syk og jobber Medlever turnus 3-7-4-7. Det vil si 3 døgn på, 7 døgn fri, deretter 4 på, 7 av ...Skulle gå på jobb på mandag kl.10 også av på torsdag kl.10. ( 3 døgn).

Er det slik at jeg kan bruke egenmelding for de 3 døgn selv om jeg går Medlever ? eller må man ta sykemelding?

Jeg har jobbet i andre selskaper og da jeg var syk så fikk jeg rett til 3 døgn med egenmelding. Men i denne selskapet jeg jobber for nå, så fikk jeg plutselig beskjed fra sjefen om at jeg må få sykemelding etter døgn 2. Dette har jeg aldri hørt noe om fra før! Så jeg lurer på hva som er riktig?  

Skrevet
kkkkadfv skrev (21 minutter siden):

har jobbet i andre selskaper og da jeg var syk så fikk jeg rett til 3 døgn med egenmelding. Men i denne selskapet jeg jobber for nå, så fikk jeg plutselig beskjed fra sjefen om at jeg må få sykemelding etter døgn 2. Dette har jeg aldri hørt noe om fra før! Så jeg lurer på hva som er riktig?  

Dette fikk jeg også beskjed om en gang jeg jobbet medlever. Jeg sjekket da lovverket, og kunne ikke finne noe sted at de kunne kreve dette. Firmaet endret praksis etter at jeg ga beskjed om det. Egenmelding gjelder for tre døgn, og arbeidsgiveren din kan ikke ha annen praksis enn dette uten å bryte loven. Noen IA bedrifter opererer vel med 21 enkeltdager, men da tror jeg du kan bruke flere enn 3 etterhverandre. 

Anonymkode: dc099...331

Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Dette fikk jeg også beskjed om en gang jeg jobbet medlever. Jeg sjekket da lovverket, og kunne ikke finne noe sted at de kunne kreve dette. Firmaet endret praksis etter at jeg ga beskjed om det. Egenmelding gjelder for tre døgn, og arbeidsgiveren din kan ikke ha annen praksis enn dette uten å bryte loven. Noen IA bedrifter opererer vel med 21 enkeltdager, men da tror jeg du kan bruke flere enn 3 etterhverandre. 

Anonymkode: dc099...331

IA bedrift har inntil 8 dager i strekk, maks 24 dager i løpet av 12 måneder 

Skrevet

Egenmelding er som ved andre arbeidsplasser dersom du jobber medlever. Inntil tre dager. 

Anonymkode: 1ee08...0e9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...