Gå til innhold

Jeg er lei av å bli kalt rasist.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har det seg sånn, at noen klarer å anklage meg for å være rasist uten noen som helst realistisk grunn, jeg aner ikke hvor mange ganger jeg har hørt "du er så rasistisk" eller "rasist". jeg har ingenting imot utlendinger på noen som helst måte, jeg aksepterer alle for den dem er. så lenge det ikke går utover meg, jeg aksepterer alle for hvilken "rase" de er og hvordan de ser ut som sag så lenge det ikke går utover MEG

men så har vi jo de som mener at siden jeg er sterkt imot islam, og andre religioner så er jeg rasist. og fordi jeg er imot lett innvandring i norge er jeg rasist, men nei det er ikke tilfelle jeg liker bare ikke hvilke regler islam følger, og hvordan verden har blitt pga religion. synes det er kaos.. tenk så mye fredelig verden hadde vært.. jeg er også imot innvandring fordi jeg vil sikre landet vårt.. som london nå så er det mye terror av ekstremister, å jeg vil ikke at vi skal være så naive i norge å tenke "vi kan ikke unngå å slippe dem inn pga de har annen etnisk bakgrunn" men det er rett og slett fordi sånn verden er i dag så er det mye skummelt som kan snike seg inn med dem

folk som står for is foreksempel, de utnytter jo dette å later som de er en vanlig flyktning som trenger hjelp, derfor er jeg imot det og det er på ingen måte rasistisk, å jeg er imot islam fordi jeg liker ikke hvordan de nedtrykker kvinner, de får ikke lov til å gå lettkledd, eller ha et eget liv de må liksom dedikere sitt liv til mannen sin.. i tilleg er blasfemi i islam lov til å gjøre noe med, drap feks.. har lest avsnitt fra koranen.. og homofili er ikke lov  derfor er jeg imot de fleste religioner men såklart islam mest fordi det fleste grusomme i verden skjer nettop av islamister (sier ikke det ikke er unntak) som foreksempel 22. juli osv, men det fleste terrorangrepene som har skjedd er jo av islamister som sagt.. 

og da er det jo ikke rasistisk å ville forsvare sitt eget land? ja er sikkert mange gærninger i  norge også men det er jo også en statistikk om at det fleste som er innsatt i fengsel 2 av 3 er folk med utenlandske bakgrunner, men altså når det er sagt igjen man skal absolutt få tro på hva man vil om man vil være muslim, kristen, buddhist osv.. som sagt så lenge det ikke går utover meg som person eller andre.. så lenge du holder det for deg selv å bare er grei mot andre

jeg har selv venner som ikke er etnisk norske, men alikevell blir jeg kalt rasist fordi at jeg er imot religioner og innvandring. folk må forstå det er ikke fordi man ikke liker utlendinger, men det er fordi man vil ha landet sitt trygt

jeg legger ikke alle under samme kam men har selv blitt sjekket opp opptil flere ganger av ukjente menn fra asylmottaket fordi de har jo annen kultur enn oss, noen av dem kommer veldig tett innpå å har tatt meg på puppene osv.. det er lite hyggelig..men nei legger ikke alle under samme kam.. en mann jeg kjenner han er fra iran han er jo oppvokst i skandinavia han er superkoselig og hyggelig.. det handler ikke alltid om rase men kulturell bakgrunn og hvordan de er oppvokst til å oppføre seg og hvordan samfunnet deres har "oppdratt" dem det er det jeg er imot IKKE RASEN, å jeg mener definisjon på rasist er når man bare ikke liker folk fordi de er mørkhudete eller en annen rase. jeg gir respekt til alle mennesker som gir meg respekt.. og bare fordi noen er uenige meg betyr ikke det at jeg er en rasist (mener jeg) 

så hva mener dere, definerer dere dette som rasistisk?

Anonymkode: 7fba4...d37

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Gjest Elseby13
Skrevet

Jeg tror du har det svært vondt med deg selv. Du plager deg selv med alle disse tankene og ting du ikke har kontroll over.

Du har tidligere vist oppgitthet over andre ting som er utenfor din kontroll som f.eks overbefolkning.

Prøv å senke skuldrene litt.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Elseby13 skrev:

Jeg tror du har det svært vondt med deg selv. Du plager deg selv med alle disse tankene og ting du ikke har kontroll over.

Du har tidligere vist oppgitthet over andre ting som er utenfor din kontroll som f.eks overbefolkning.

Dette er ikke noe man sitter å tenker på hver dag, for all del. Tok det opp nå for vil høre andres meninger rundt det.. det er bare mitt politiske syn på det, har aldri snakket om overbefolkning? tror du blander meg med en annen.

• Liker 3
Gjest Elseby13
Skrevet

Kan hende jeg blandet deg med en annen.. 

Ta det med ro.

Skrevet

Det vil alltid være de som er uenige med deg, og mange vil ty til merkelapper. Det er en vanlig hersketeknikk.

Tenk over hvor mye politikk du diskuterer, og med hvem. Det er ikke alle man kan diskutere med. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er du også imot, de fra Litauen, Polen, Romania osv. Som ikke er mørkhudede eller muslimer? For statestikken du kommer med ang norske fengsler, så tror jeg kanskje mange av den utenlandskvota kommer fra Øst Europa. Kjenner veldig mange muslimer, de er like imot terror og IS som oss, noen følger Koranen bokstavlig, mens andre ikke. Tror kanskje den som plager deg mest, er deg selv, med slike tanker.

Anonymkode: 11c9c...6a2

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, Elseby13 skrev:

Det å være samfunnsengasjert og opptatt av geopolitikk og fremtiden er ikke det samme som at man har det vondt. Tvert imot viser det til et oppegående sinn som bryr seg om tilværelsen og det som skjer rundt en. Om ingen hadde brydd seg om "ting man ikke har kontroll over" så ville raskt verden klappet sammen. 

Man har faktisk mer kontroll enn man aner - et menneske kan utgjøre en stor forskjell. Ta Martin Luther King , Gandhi og Mandela som eksempler.

Om man bruker stemmen sin så bruker man den ikke forgjeves - folket har makt til å banke igjennom positivt endring såfremt flere og flere slutter seg opp om saken. 

Ville du gitt det samme rådet til kvinneforkjempere i 1900 som du gir TS? Ville du sagt til kvinner i 1900 "Du plager deg selv med disse tankene om at kvinner ikke har verdi i samfunnet , dette er ting du ikke har kontroll over så prøv å senke skuldrene litt" - med en slik innstilling ville kvinnesaken aldri vunnet frem. 

Det er takket være sterke kvinnelige enkelt individer som våget bruke sin røst som skapte positiv forandring i samfunnet. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er du også imot, de fra Litauen, Polen, Romania osv. Som ikke er mørkhudede eller muslimer? For statestikken du kommer med ang norske fengsler, så tror jeg kanskje mange av den utenlandskvota kommer fra Øst Europa. Kjenner veldig mange muslimer, de er like imot terror og IS som oss, noen følger Koranen bokstavlig, mens andre ikke. Tror kanskje den som plager deg mest, er deg selv, med slike tanker.

Anonymkode: 11c9c...6a2

føler du har missoppfattet poenget mitt, skrev at jeg har ingenting imot folk pga hvor de kommer fra eller hvordan de ser ut. Er imot kulruten deres og hva islam står for, men om de er snille og greie mennesker hvorfor skal man være imot dem da

nei er ikke imot noen pga hvilke land dem kommer ifra, kan hende vet om en del fra der jeg bor som er tatt for stjeling noe som ikke er bra, men er da vel ingen grunn til å være imot et folkeslag.. finnes mange gode mennesker fra øst europa også. har ingen problemer med meg selv heller

Skrevet

Kun tosker kaller islamkritikere for rasister. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du vil forsvare ditt eget land? 2/3 av de som sitter i fengsel er utlendinger? så hva vil du fram til? RASIST.

Anonymkode: 688a1...b89

AnonymBruker
Skrevet

Slapp av, Sylvi!

Anonymkode: d5cb2...4ab

• Liker 2
Skrevet
25 minutter siden, Elseby13 skrev:

Du plager deg selv med alle disse tankene og ting du ikke har kontroll over.

Har ikke den norske urbefolkningen kontroll over hvorvidt befolkningssammensetningen i Norge skal ytterligere endres i en enda mer radikal retning? Har ikke den norske urbefolkningen kontroll over hvorvidt Norge skal delta i globaliseringsprosessen, og i hvor stor grad? Har ikke den norske urbefolkningen kontroll over hvorvidt Norge skal islamiseres, og i hvor stor grad?

Jeg skjønner at du har en etnokulturell/etnoreligiøs interesse av å fremme slike tanker i Norge, men den norske urbefolkningen har overhodet ingen interesse av å akseptere slike tanker, snarere tvert imot.

Hva synes forresten du personlig om dette spørsmålet? Bør den norske urbefolkningens andel av befolkningen i Norge reduseres ytterligere med innvandring? Bør Norge islamiseres ytterlige som følge av enda mer muslimsk innvandring? Hva er din politiske mening om dette?

Synes du Norge bør gjøre som Sverige, og ta inn muslimske flyktninger i et så stort antall at det sprenger kapasiteten i essensielle offentlige helsetjenester også videre? Mange steder i Sverige er kapasiteten i det offentlige helsevesenet nå så sprengt på grunn det store tilsiget av i all hovedsak muslimske flykninger, at den opprinnelige svenske befolkningen ikke lenger har et adekvat tilbud av offentlige helsetjenester. Svenske voldtektsofre blir kastet ut av traumebehandlingssentrene, som nå utelukkende skal brukes til å behandle krigstraumer hos flyktninger også videre. Fattige svensker blir kastet ut av de kommunale leilighetene, som nå skal brukes til å huse flyktninger i stedet. Og listen bare fortsetter og fortsetter.

Synes du det er feil og galt av den svenske urbefolkningen å sende Sverigedemokratene til topps på meningsmålingene som Sveriges største politiske parti i dag? Eller har du stor forståelse for hvorfor de gjør det?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det å kalle andre rasister er en hersketeknikk for å diskreditere umyndiggjøre deg og dine meninger.

Dette er et kjent fenomen rundt om i Europa og ble senest adressert av statsminister i Nederland Mark Rutte.

http://www.dagbladet.no/nyheter/statsministeren-ber-landets-innbyggere-tilpasse-seg-eller-flytte/66904760

Denne hersketeknikken kan sammenlignes med denne mer kjente formen om kvinner som sier sin mening. - " Det trenger du ikke bry det lille vakre hodet ditt med, jenta mi".

Slike hersketeknikker benyttes av mennesker med ett mildt sagt dårlig menneskesyn, og kanskje spesielt et dårlig kvinnesyn. Dette må bekjempes overalt på lik linje som homofobi og rasisme.

Anonymkode: 1a0ef...6da

AnonymBruker
Skrevet

Merkelappen rasist er oppbrukt. Ordet har ingen betydning lenger og blir slengt rundt som om det var luft. Det har ingen tyngde lenger, så du trenger ikke ta deg nær av det. 

Jeg personlig har svært mye imot islam. Jeg syns den religionen er en styggedom på alle måter :P Jeg er likevel ikke imot mørkhudede. Det er det rasist betyr, er det ikke? Å hate en bestemt rase? Jeg hater ikke mørkhudede, ikke arabere, ikke asiatere eller noen annen menneskegruppe, men jeg misliker islam veldig sterkt. Jeg anser meg selv derfor ikke som en rasist. Jeg misliker muslimer, men det er bare fordi de er tilhengere av en religion jeg misliker. Akkurat slik som jeg misliker tilhengere av Jehovas Vitner. 

Anonymkode: db85b...414

• Liker 3
Skrevet (endret)

Det er normalt og være kritisk og skeptisk, men det betyr ikke at du er rasist. Jeg skal jobbe på asylmottak en dag, og ikke alle som kommer hit har gode intensjoner, men de som ikke er det, burde ikke lide for at noen er idiot. Poenget er at du er ikke rasist, men postmoderne. En postmodernistisk tankegang er at man stiller spørsmål og er skeptisk, man lurer og finner svar og stiller kritiske spørsmål om samfunnet. Det i seg selv er ikke galt, men å fysisk si at man ikke vil ha innvandrere og si at man vil ha et norskt Norge uten innvandrere og bare ha nordmenn som stammer ned fra den germanske rasen, det er rasistisk. Poenget mitt, du er ikke i det hele tatt en rasist fordi du er kritisk. Jeg er åpen for at alle som har behov og som vi kan følge opp skal få være her, men jeg setter min lit til at PST vet hva som skjer i Norge og at de skal beskytte oss fra det som vi ikke ønsker. Jeg hater terror og jeg hater krig, men jeg elsker å jobbe med mennesker.

Takk for meg :)

Endret av rundtfingern
  • Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, rundtfingern skrev:

Det i seg selv er ikke galt, men å fysisk si at man ikke vil ha innvandrere og si at man vil ha et norskt Norge uten innvandrere og bare ha etnisk norske nordmenn, det er rasistisk.

Hvorfor det? I mine øyne er det rasistisk å frata den norske urbefolkningen Norge som sitt eget land som folk.

• Liker 1
Gjest Axl Rose
Skrevet

Ikke bryr deg om det! For noen er alt rasistisk. Gi faen i sånne. Bryr meg en faen i hva jeg blir kalt jeg. 

Skrevet
17 minutter siden, Blodets rett skrev:

Hvorfor det? I mine øyne er det rasistisk å frata den norske urbefolkningen Norge som sitt eget land som folk.

Skrivefeil! De er selvfølgelig velkommen! Jeg liker veldig godt at vi har urbefolkning, bare så det er sagt! :) 

Skrevet
4 minutter siden, rundtfingern skrev:

Skrivefeil! De er selvfølgelig velkommen! Jeg liker veldig godt at vi har urbefolkning, bare så det er sagt! :) 

Velkommen til hva da? Sitt eget land? Så omtenksomt av deg, etter at du først har fratatt den norske urbefolkningen landet som alltid har vært deres.

Gjest The Architect
Skrevet

I dagens samfunn blir man kalt rasist for alt og ingenting. Det er bare og ignorere det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...