AnonymBruker Skrevet 11. juli 2017 #1 Skrevet 11. juli 2017 Jeg har tidligere bare hatt praksisplasser igjennom NAV, men skal nå begynne å søke jobb for første gang på ordentlig. Jeg har ingen annen utdanning enn fullført videregående skole. Jeg har også noen hull i CV'en på grunn av sykdom som jeg er litt redd for at fremtidige arbeidsgivere kanskje vil henge seg opp i, ellers så har jeg spurt tidligere arbeidsgivere om å være referanser for meg noe de har sagt ja til så det er i orden. Ellers så har jeg skjønt det slik at man ofte ikke kan forvente å få svar på søknaden man sender og at det kan ta veldig lang tid før man får seg jobb. Er det noe jeg burde tenke over eller noen som har noen gode tips til meg nå når jeg skal begynne å søke jobb? Anonymkode: cff76...445
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2017 #2 Skrevet 11. juli 2017 Alle kan ha hull i CV'en, og da er det viktig å informere om hvorfor det er hull i CV'en. Behøver ikke å gå i dybden, men forklare hvorfor det er hull. Ett sted må man begynne for å få fylt opp CV'en. For min del så var bemanningsbyrå tingen for å få noen jobber her og der, samt arbeidserfaring. Det var etter jeg hadde vært i fødselspermisjon og ikke hadde vært i jobb på 3 år. Ble mor som 19 åring. En annen viktig ting når du søker jobb, er å ha en søknad som fanger interesse. Her gjelder det å selge seg selv, kortfattet. Nå som det er så mange som søker jobb, så skal de som søker etter ansatte se igjennom hundrevis av jobbsøknader, og da gjelder det å ha en søknad som fanger interesse, ikke er en lang stil, men heller ikke for kort og uinformativ. Det du har av erfaring skal stå på CV (utdannelse, nøkkelkvalifikasjoner etc.) så det blir smør på flesk å ta det med i selve søknaden. Konferer gjerne med noen du kjenner som er flinke på søknader til å se over søknaden din før du sender inn. Lykke til! Anonymkode: b9caa...08d
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #3 Skrevet 12. juli 2017 Tusen takk for svar! Anonymkode: cff76...445
QQbaby Skrevet 12. juli 2017 #4 Skrevet 12. juli 2017 Finn noen som kan skrive CVen for deg, som har god peiling på hva arbeidsgivere vil ha.
frøkenfranzen Skrevet 12. juli 2017 #5 Skrevet 12. juli 2017 Anbefaler deg sterkt å sjekke ut http://cvnerden.no! Der er det masse gode tips når det gjelder å skrive bra søknader og CV-er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå