ashera Skrevet 10. januar 2005 #21 Del Skrevet 10. januar 2005 Skrivefeil kan jo være så mangt. En slektning av meg er personalsjef, og han blir minst like mistenksom når søknaden ikke inneholder en eneste skrivefeil. Da er det ihvertfall brukt retterprogram... På den annen side, for et øvet øye er det ikke så vanskelig å se forskjell på slurve- og dysleksifeil. Sistnevnte viser seg ikke bare i rettskriving, men ofte også i syntaks. Det kommer jo også litt an på hva slags stilling vedkommende søker på. Er det en stilling med krav til god skriftlig og muntlig framstillingsevne, er det klart at dette trekker nedover. Noen jobber har andre krav, og da ville4 jeg ikke ha lagst vekk søknaden sånn uten videre. A propos: Jeg blir nokså oppgitt når brevene vi får fra skole og barnehage ofte vrimler av feil... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minerva Skrevet 10. januar 2005 #22 Del Skrevet 10. januar 2005 Jeg er utrolig nøye på rettskrivning i utgangspunktet, og ingen unntak når det gjelder søknader. Selvfølgelig skal de rettes opp, for slikt ville iallefall jeg lagt merke til om det var jeg som skulle lese søknadene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå