Gå til innhold

Anmelde noen for å ha tatt penger fra korte, hvordan?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan je gjøre dette hos politiet online? Isåfall hvordan?

Ser de har noen online greier ved tyver osv.

Anonymkode: 59f4b...71f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HVORDAN har noen tatt penger fra kortet ditt. da? Det er jo ganske vesentlig. Har de tatt ut kontanter med det, eller brukt ditt kort til å kjøpe noe på internett? Ja, hvordan?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, Million skrev:

HVORDAN har noen tatt penger fra kortet ditt. da? Det er jo ganske vesentlig. Har de tatt ut kontanter med det, eller brukt ditt kort til å kjøpe noe på internett? Ja, hvordan?

Internett. 

Men hvordan får jeg anmeldt?

Skrevet

Første skritt er å sperre kortet som har blitt misbrukt. Har du gjort det? Har du kontaktet banken som utstedte kortet og prøvd å bestride de postene du ikke er ansvarlig for? Hvordan har andre fått tak i kortnummeret og sikkerhetskoden din da? Er det fremmede som har gjort det, eller noen du kjenner?

Såvidt jeg vet, må man møte opp personlig på politikammeret for å anmelde noen/levere inn papirene. Du kan evt ringe 02800 og spørre hvordan du skal gå frem for å anmelde.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Million skrev:

Første skritt er å sperre kortet som har blitt misbrukt. Har du gjort det? Har du kontaktet banken som utstedte kortet og prøvd å bestride de postene du ikke er ansvarlig for? Hvordan har andre fått tak i kortnummeret og sikkerhetskoden din da? Er det fremmede som har gjort det, eller noen du kjenner?

Såvidt jeg vet, må man møte opp personlig på politikammeret for å anmelde noen/levere inn papirene. Du kan evt ringe 02800 og spørre hvordan du skal gå frem for å anmelde.

Hva tror du? Har du ikke sett et debittkort? Alle kort har et kortnummer foran.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvordan har dette mennesket fått tak i ditt nummer?

Anonymkode: 53afd...54e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Et du her nå igjen ...

Anonymkode: adcc7...d08

AnonymBruker
Skrevet

Man må sperre kortert og kontakte banken for å få pengene tilbake. Men banken krever at man anmelder det, og for å anmelde kortsvindel på man dra til nærmeste politistasjon og levere inn anmeldelse. Man kan ikke gjøre det på nett.

Anonymkode: ac273...da8

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva jeg tror? Jeg tror vel ingenting. Derfor jeg spør deg. Kanskje du skulle svare istedenfor å bli spydig?

• Liker 5
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det et derfor man skal passe på kortene sine og ikke vise dem til "Gud og hvermann".

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man må sperre kortert og kontakte banken for å få pengene tilbake. Men banken krever at man anmelder det, og for å anmelde kortsvindel på man dra til nærmeste politistasjon og levere inn anmeldelse. Man kan ikke gjøre det på nett.

Ja det har jeg gjort og kontaktet banken. Men har ikke anmeldt nei, de sa jeg kunne velge om jeg skulle gjøre det.

AnonymBruker
Skrevet

Hva tror dere andre?

MÅ jeg anmelde?

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo, man kan anmelde på nett ☺️

Anonymkode: 553f5...41b

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jo, man kan anmelde på nett ☺️

Glem det, tenkte feil. Kanskje du ikke kan anmelde denne type sak på nettet ☺️

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva tror dere andre?

MÅ jeg anmelde?

Gud bedre, ring til rette instanser og rådføre deg med dem. Et tips: Forklar hva som har skjedd, i motsetning til hva du gjør her.

Anonymkode: 3bbc8...3b2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tips 2. Søk etter verge for deg.

Anonymkode: 6117b...ef2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Internett. 

Men hvordan får jeg anmeldt?

Du snakker med banken og de forklarer degmprosedyrer både for deg og for banken.

Og et hvert forstandig menneske bruker kredittkort og ikke debetkort på internett. 

Anonymkode: 3b09c...d0b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...